Gå til innhold

sykt barn og reising

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har et barn på 3 år som har 38 i feber, men er i fin form og har ingen andre symptomer på sykdom bortsett fra at han har 38 i feber. Er i merkelig god form, tatt i betraktning at h*n har feber, og er ute og hoppet på trampoline og virker egentlig ellers normal.

Vi vurderer å dra på påskeferie, som vil innebære en reisetid på 8-9 timer. Planen er å reise med både fly, tog og bil og vi vil komme frem sent på kvelden, men barnet pleier å sove på reiser vanligvis.

Hadde dere reist?

Anonymous poster hash: 9589b...087
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg hadde reist, ja. 38 i feber er ikke så høyt for et barn (i motsetning til mange voksne som ligger som slakt ved 38 i feber), og hvis han er i fin form ellers, går det nok bra. Bare husk å ta høyde for alle eventualiteter, ekstraklær, febernedsettende, mat og drikke osv. Men det gjør du sikkert uansett :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

så lenge du tar forhåndsregler så er ikke det noe problem :)

Anonymous poster hash: e2724...402
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke gjort. Man vet jo selv at man helst vil være hjemme når man er syk, og du har ingen garanti for at småtten ikke blir sykere av reisen (å reise er faktisk veldig slitsomt, selv om man sover store deler av veien), eller at han kun er i starten av en lengre sykdom.

Jeg ville heller valgt å ha en hjemmepåske i år. Ingen får det noe hyggelig om småtten blir syk hele påsken, og man ikke er hjemme en gang...

Anonymous poster hash: ff257...2ba
  • Liker 1
Skrevet

Barn lar seg ikke merke av en temp på 38, og du sier jo selv at barnet er ute og leker som normalt.

Pakk med feberbedsettende, noe godt å spise og drikke så går det nok fint.

Gjest Magdalene
Skrevet

Barn lar seg ikke merke av en temp på 38, og du sier jo selv at barnet er ute og leker som normalt.

Pakk med feberbedsettende, noe godt å spise og drikke så går det nok fint.

Signerer denne!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...