AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #1 Skrevet 12. april 2014 Mine barn har en stemor som virker ut til å være sjalu på de. Barna føler det. De gråter og sier til meg at stemoren behandler de kritiserende. Hun er bare opptatt av barna sine. Faren til barna virker ut til å være mest opptatt av stemorens følelser enn barnas. Det siste som skjedde var at stemoren hadde fått et av barna til å lyve på seg noe for meg som det ikke hadde gjort. Og noe som gjorde det vanskelig for barnet. Noen som har opplevd noe lignende? Jeg er mor til barna, og skal ikke engasjere meg i livet til eksen, men jeg blir oppgitt på barnas vegne når jeg hører noe sånn. Anonymous poster hash: bf58e...24c
Gjest ashanti Skrevet 13. april 2014 #2 Skrevet 13. april 2014 Du må nesten snakke om det med barnefaren og stemoren. Jeg hadde ikke syntes det hadde vært greit om mitt barn opplevde dette..
Medusa13 Skrevet 14. april 2014 #3 Skrevet 14. april 2014 Det er absolutt ikke greit å sende ungene til slike forhold. Dette skal de ikke behøve å oppleve, og det burde iallefall faren vært sterk nok til å ta affære med. Vanskelig å si hva du kan gjøre. Konfronterer du dama direkte, vil hun trolig nekte. Faren har jeg forstått at beskytter henne. Hvor ofte er de hos far/stemor og hvor gamle er de? Går de på skole, kan du jo snakke med lærer/rådgiver og fortelle hele situasjonen og hvordan barna har det sammen med far og stemor. Få frem så mange konkrete situasjoner som har skjedd som overhodet mulig. Så kan skolen konfrontere far med dette. Mulig de har lettere for å nå frem til ham. Hvis barna skulle begynne å oppføre seg problematisk på grunn av dette, er det også godt at du har fått det frem i forkant så ikke du får skylda. Det er ikke godt å si om dette damemennesket vil legge årsaken til problemer over på deg også. Lider barna veldig under dette, kan det jo også gå å snakke med barnevernet og håpe at de kan ta en prat med far og stemor. Faren er igjen at ting kan bli vridd. Det er du som kjenner situasjonen og vet hva dama kan være i stand til. Og ut i fra det er du den eneste som kan vurdere hvor langt du kan gå. Jeg hadde blitt fly forbanna og hadde gått igjennom ild og vann for at ikke kjerringa skulle komme i nærheten av mine unger. barna kunne kanskje også ha samvær med far alene og slippe å ligge over der ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå