AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #1 Skrevet 12. april 2014 Hvor gammelt mener dere at barnet bør være for at man skal kunne forvente at det spiser med kniv og gaffel? Og at det mestrer å spise med begge delene av bestikket samtidig, uten å legge kniven ned mellom hvert bit?Anonymous poster hash: 9f828...adc
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2014 #2 Skrevet 12. april 2014 Er det ikke bare å gi dem det da`?? Jeg mener de vil jo gjøre det som foreldrene gjør.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #3 Skrevet 12. april 2014 Ja men jeg tenker på ei på 9 år som ikke spiser med kniv og gaffel men bare gaffel. Kan man kreve at hun mestrer det?Anonymous poster hash: 9f828...adc
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #5 Skrevet 12. april 2014 Så dere ville ikke sagt noe når dere var ute og spiste på restaurant engang? Og hun spidder kjøttet med gaffelen og må gape for å få det i seg?Anonymous poster hash: 9f828...adc
Lou Salome Skrevet 12. april 2014 #6 Skrevet 12. april 2014 Nei, jeg ville ikke sagt noe på restaurant. Hjemme hos meg selv kunne jeg derimot spurt: skal jeg vise deg hvordan det gjøres? Hvis du mot formodning er en av foreldrene, er det jo bare å legge seg i trening i hverdagen. Er du stemor, og ikke spiser med barnet i hverdagen, er ikke et restaurantbesøk stedet å begynne. Selv var jeg sikkert 13 før jeg brukte bestikket skikkelig, og vil ikke si jeg mestret det før i tyveårene. Men hjemme hos meg var det null opplæring, alle skar maten opp korrekt, og la så kniven ned og spiste med gaffel i høyre hånd. (Hvis hun ikke skjærer maten opp overhodet, kan du kanskje tilby deg å gjøre det for henne, det passer seg jo ikke verken på restaurant eller hjemme).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå