Gå til innhold

Spise med kniv og gaffel - hvor gammel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammelt mener dere at barnet bør være for at man skal kunne forvente at det spiser med kniv og gaffel?

Og at det mestrer å spise med begge delene av bestikket samtidig, uten å legge kniven ned mellom hvert bit?

Anonymous poster hash: 9f828...adc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke bare å gi dem det da`?? Jeg mener de vil jo gjøre det som foreldrene gjør.

AnonymBruker
Skrevet

Ja men jeg tenker på ei på 9 år som ikke spiser med kniv og gaffel men bare gaffel. Kan man kreve at hun mestrer det?

Gjest chisandra
Skrevet

Slapp av, dette kommer av seg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Så dere ville ikke sagt noe når dere var ute og spiste på restaurant engang? Og hun spidder kjøttet med gaffelen og må gape for å få det i seg?

Skrevet

Nei, jeg ville ikke sagt noe på restaurant. Hjemme hos meg selv kunne jeg derimot spurt: skal jeg vise deg hvordan det gjøres?

Hvis du mot formodning er en av foreldrene, er det jo bare å legge seg i trening i hverdagen. Er du stemor, og ikke spiser med barnet i hverdagen, er ikke et restaurantbesøk stedet å begynne. Selv var jeg sikkert 13 før jeg brukte bestikket skikkelig, og vil ikke si jeg mestret det før i tyveårene. Men hjemme hos meg var det null opplæring, alle skar maten opp korrekt, og la så kniven ned og spiste med gaffel i høyre hånd. (Hvis hun ikke skjærer maten opp overhodet, kan du kanskje tilby deg å gjøre det for henne, det passer seg jo ikke verken på restaurant eller hjemme).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...