Gå til innhold

Hvordan forholde seg til andre unger som banner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min sønn på 6 år han noen kompiser han leker med ofte ettersom de bor rett i nærheten. De har det veldig fint sammen og er inne hos hverandre med jevne mellomrom. De er kjekke gutter, men begge to har en uvane som jeg liker svært dårlig, og det er at de banner. Herregud, faen og satan er de ordene jeg har hørt.... Hvordan forholder jeg meg til dette? Jeg kjenner ikke foreldrene særlig godt.

Anonymous poster hash: fe285...495

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du forholde deg til dette? Noe banning er en naturlig del av ordforrådet til de fleste som ikke er spesielt religiøse.

Anonymous poster hash: e3d23...769
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min sønn på 6 år han noen kompiser han leker med ofte ettersom de bor rett i nærheten. De har det veldig fint sammen og er inne hos hverandre med jevne mellomrom. De er kjekke gutter, men begge to har en uvane som jeg liker svært dårlig, og det er at de banner. Herregud, faen og satan er de ordene jeg har hørt.... Hvordan forholder jeg meg til dette? Jeg kjenner ikke foreldrene særlig godt.

Det er nok veldig vanskelig. Men som oppmuntring så hadde jeg også slike kompiser når jeg varl iten, men bannet aldri hjemme eller ute hvis jeg ikke var med akkruat det. Og det var ene og alene fordi min mor og far slo ahrdt ned på banning. Jeg tør nesten enda ikke å si faen foran min mor selv om jeg er godt voksen.

Anonymous poster hash: 5e707...9d9

• Liker 1
Skrevet

Kristendommen ødelegger virkelig alt..

• Liker 1
Skrevet (endret)

Da sier du til sønnen din at kompisene snakker slik de vil, men at du ikke ønsker at han skal banne fordi du mener det er stygt og dårlig språk.

Ikke verre enn det :)

Tillegg: jeg har prøvd det ut i praksis selv, altså. Og det sitter den dag i dag, når de svære, halvvoksne gutta på banen sender feilpasninger og roper FAENIHELVETE og JÆVLA SATAN, så sitter barnelærdommen såpass i ryggmargen på sønnen min at han i høyden tillater seg et "Eh, dritt altså!" eller til nød "Annen i ellevte" :fnise:

Endret av Mafalda
  • Liker 8
Gjest Normalfordeling
Skrevet

Jeg hadde bare korrigert de når de var i sammen med mitt barn. Bare sagt at den type ord ikke er ønsket hjemme hos dere. Er ingenting du trenger å ta opp med foreldrene deres.

AnonymBruker
Skrevet

Glemte å si at dette ikke har noe med religion å gjøre. Jeg synes bare det er svært upassende å banne, og spesielt 6 år gamle barn. Faen og satan synes jeg ikke hører til i et barns ordforråd.

Jeg ønsker ikke at mitt barn skal ta etter deres språk i den sammenhengen. Samtidig vet jeg at det ikke er opp til meg å oppdra andres unger. Jeg ønsker likevel ikke å ha et slikt språk i mitt hus eller rundt mitt barn for den saks skyld.

TS

• Liker 6
Skrevet

Kristendommen ødelegger virkelig alt..

Hva i all verden har dette med kristendom å gjøre?
  • Liker 8
Skrevet

Noe banning er en naturlig del av ordforrådet til de fleste som ikke er spesielt religiøse.

Eh, nei.

• Liker 6
Skrevet

Hva i all verden har dette med kristendom å gjøre?

Banning er helt vanlige ord. ALLE banner. Men folk ser ned på det fordi kristendommen ikke tillater slik språkbruk.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker ikke at mitt barn skal ta etter deres språk i den sammenhengen. Samtidig vet jeg at det ikke er opp til meg å oppdra andres unger. Jeg ønsker likevel ikke å ha et slikt språk i mitt hus eller rundt mitt barn for den saks skyld.

TS

Du får nekte dem å leke sammen da.

Men du vet at ungene dine blir eksponert for banning både i barnehage og skole?

Du kan gjerne lage en mitt hus - mine regler under ditt tak, men du kan ikke nekte andres unger å banne ute eller hjemme hos seg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Herlighet, jeg er helt overrasket over hvor vanlig og normalt folk ser på dette at små barn går rundt og banner som en sjømann.

Selvfølgelig er det ikke aktuelt å nekte barna å leke sammen. Og ja, selvfølgelig hører ungene banneord rundt omkring. Det er ikke snakk om at barnet ikke tåler å høre et banneord. Her er situasjonen at barna min sønn leker mye med banner mer i en alder av 6 år, snart 7, enn det jeg har hørt noen andre banne, voksne inkludert.

• Liker 6
Skrevet

Skal du nekte ungen å ha venner fordi de banner? Tenk om alle vennene banner, skal ungen gå venneløs og ensom gjennom barndommen, da? Da får dere nok et godt forhold, dere to...

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg hadde sagt at det ikke er lov å banne hjemme hos meg, og forklart sønnen min at han ikke får bruke slike uttrykk. Jeg jobber forøvrig i barnehage selv og det er ikke sjangs at ungene får lov å banne der, og jeg syns slett ikke det er vanlig oppførsel for 6 åringer heller.

edit: jeg har faktisk aldri hørt noen banne i barnehagen, men jeg hadde altså sagt i fra at det ikke er lov hvis det skulle skje. Det er f.eks ikke lov å si "hold kjeft" til andre fordi dette er stygt (vi sier "vær stille" eller lignende). Tror barn har godt av å lære at noen ord er styggere enn andre.

Endret av Momseguri
  • Liker 5
Gjest chisandra
Skrevet

Du vil ikke ha banning rundt ditt barn, ts?

Du skal få litt å følge med på etterhvert! :fnise:

Er det ikke bare å si fra at hjemme hos dere skal det ikke bannes da?

AnonymBruker
Skrevet

Hva i helvete er det som er så faens jævla galt med litt satans banning?

Anonymous poster hash: a4f94...f26
  • Liker 2
Skrevet

Dette er en helt vanlig problemstilling.

Selv har man ingen problemer med å si de styggeste ord, men når et barn sier det så blir det grusomt.

Det heter dobbeltmoral eller skinnhellighet.

Liker du det ikke så sier du enkelt og greit i fra til barnet, klarer du ikke det så

ligger problemet hos deg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du forholde deg til dette? Noe banning er en naturlig del av ordforrådet til de fleste som ikke er spesielt religiøse.

Overhodet ikke. 6-åringer bør ikke snakke sånn, uansett om familien er religiøs eller ikke.

Anonymous poster hash: 236dd...1db

• Liker 6
Gjest Peanut
Skrevet

Banning er helt vanlige ord. ALLE banner. Men folk ser ned på det fordi kristendommen ikke tillater slik språkbruk.

Gjør vi? O_o Jeg bannet en del før, men nå bruker jeg mer sånn "søren/ fillern/ aaargh!" istedenfor. Synes det er litt teit å banne (- har man så dårlig ordforråd <_< ).

Tekstversjon av banning for meg: #%&$@*!!!

AnonymBruker
Skrevet

Er herregud banning? Ikke i mine ører.

Anonymous poster hash: 93448...bd2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...