AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #1 Skrevet 11. april 2014 Vår sønn på snart 5 år har fått ny sykkel med kun to hjul. Han er en racer på sykkel med støttehjul og sparkesykkel med to hjul, men han nekter å prøve den nye. Jeg vil såklart ikke presse han. Han sier at han vil sykle på den nye, men det ender bare opp med at han leier den ved siden av seg. Lillebroren har overtatt den gamle med støttehjul så den er ikke lenger tilgjengelig for han når begge vil sykle. Tips?Anonymous poster hash: f85dc...911
AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #2 Skrevet 11. april 2014 Her kan du finne tips http://www.familieverden.no/Barn-og-laring/Fysiske-ferdigheter/Alene-pa-to-hjul/ Anonymous poster hash: 6cda6...58a
kalinka85 Skrevet 11. april 2014 #3 Skrevet 11. april 2014 Du setter han på sykkelen, holder i bagasjebrettet, lar han sykle, så slipper du. Er det så vanskelig? 2
guri Skrevet 11. april 2014 #4 Skrevet 11. april 2014 Min var redd for å velte, så vi måtte øve på å sette ned beinet før han torde prøve. Vi måtte presse han litt. Vi hadde også en "stake" bak på sykkelen slik at vi kunne hjelpe til litt med balansen uten å måtte holde i bgasjebrettet. Lykke til!
Miss Indi Skrevet 11. april 2014 #5 Skrevet 11. april 2014 Vår sønn på snart 5 år har fått ny sykkel med kun to hjul. Han er en racer på sykkel med støttehjul og sparkesykkel med to hjul, men han nekter å prøve den nye. Jeg vil såklart ikke presse han. Han sier at han vil sykle på den nye, men det ender bare opp med at han leier den ved siden av seg. Lillebroren har overtatt den gamle med støttehjul så den er ikke lenger tilgjengelig for han når begge vil sykle. Tips?Anonymous poster hash: f85dc...911 Vi kjøpte løpe sykkel. OG treåringen begynte å sykle uken støttehjul. Anbefales. 2
Vinduskarmen Skrevet 11. april 2014 #6 Skrevet 11. april 2014 Du setter han på sykkelen, holder i bagasjebrettet, lar han sykle, så slipper du. Er det så vanskelig? Det fungerte supert med meg da jeg var liten. Pappa gikk bak littegranne og latet som om han holdt en stund, og vips syklet jeg. Jeg falt og slo meg flere ganger, men det er ikke farlig å få litt skrubbsår på knærne heller
AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #7 Skrevet 11. april 2014 Vi prøver å motivere vår 5-åring til å lære å sykle nå, han er absolutt ikke motivert og sier han skal vente til han er 6 år, hehe. Han ville selv ta av støttehjula på sykkelen i høst, men da det ikke var så enkelt som han trodde så ville han ikke prøve mer. Prøver å motivere han litt og litt om gangen da, og bare ta det når han vil. Syns det var fine tips i den linken over her, så kommer til å prøve det og satser på at det går etterhvert. Anonymous poster hash: 3497a...6ab
Furstina Skrevet 12. april 2014 #8 Skrevet 12. april 2014 Vi monterade av pedalerna på cykeln för att barnen skulle lära sig starta. Med stödhjul sätter de sig först, så upp med fötterna och sen trampar de i väg. Utan pedaler måste de öva upp att sätta fart och hålla balans. När pedalerna monterats på sen har det gått bra 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2014 #9 Skrevet 13. april 2014 Løpesykkel evnt ta av pedalene på sykkelen for en stund. Da blir han trygg på å sette bena i bakken når han blir ustø. Og da er det ikke skummelt med vanlig pedalsykkel. Begge våre gutter var akkurat blitt tre år når de lærte å sykle på vanlig pedalsykkel uten støøttehjul. Og det er bare takket være at vi aldri har hatt støttehjul Anonymous poster hash: d3412...38e
Catlin Skrevet 13. april 2014 #10 Skrevet 13. april 2014 Mitt beste tips er å gå ned en størrelse på sykkelen. De aller fleste bruker for store sykler når de skal lære ungene å sykle. Lån en sykkel som er en størrelse mindre enn det du tror barnet trenger. Når "koden er knekt", kan barnet gå over på "sin" sykkel.
Chiquita Skrevet 13. april 2014 #11 Skrevet 13. april 2014 Mitt beste tips er å gå ned en størrelse på sykkelen. De aller fleste bruker for store sykler når de skal lære ungene å sykle. Lån en sykkel som er en størrelse mindre enn det du tror barnet trenger. Når "koden er knekt", kan barnet gå over på "sin" sykkel. Helt enig! Ser alt for mange som prøver å lære barna å sykle på for store sykler.. (Og jeg er heller ikke enig i alle 'aldersanbefalinger' på sykler) I startfasen er det bedre med en sykkel som er 'for liten', ell for stor
AnonymBruker Skrevet 13. april 2014 #13 Skrevet 13. april 2014 Vår sønn på snart 5 år har fått ny sykkel med kun to hjul. Han er en racer på sykkel med støttehjul og sparkesykkel med to hjul, men han nekter å prøve den nye. Jeg vil såklart ikke presse han. Han sier at han vil sykle på den nye, men det ender bare opp med at han leier den ved siden av seg. Lillebroren har overtatt den gamle med støttehjul så den er ikke lenger tilgjengelig for han når begge vil sykle. Tips?Anonymous poster hash: f85dc...911 Tipset mitt er at du skulle latt femåringen slutte med støttehjul når han var klar for det, ikke for at lillebror må få arve den gamle. Detkan faktisk hende han ikke blir glad i å sykle senere, og får seg en knekk, når han se at lillebror har den gamle sykkelen som han også sikkert skulle hatt.Anonymous poster hash: 26aa1...249
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå