AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #1 Skrevet 10. april 2014 Altså, jeg vet hun mener alt godt og vil egentlig bare være til hjelp, men gud så irriterende det er noen ganger. Jeg har en sønn på 2 år, han er ganske vilter og veldig sterk i hva han vil. Dette ender jo ofte opp med en del konflikter i løpet av en dag. Hver gang mamma er på besøk har hun alltid tips og triks - og dette er jo til hjelp mange ganger. Men av og til plager det meg, for det føles ut som at hun ikke har tro på at jeg takler sønnen min på en ordentlig måte. Et eksempel kan være: Han raser fordi han ikke fikk leke med fjernkontrollen. Jeg skal akkurat til å irettesette han og si ifra at om han ikke oppfører seg blir det en konsekvens. Da kommer min mor i forveien å irettesetter han og gir konsekvens om han ikke hører etter. Andre ganger kan det være at hun forklarer hvordan jeg skal gjøre ting om han opptrer slik og slik. Hun har også irettesatt sønnen min på noe jeg faktisk syns er greit at han gjør hjemme. Altså, en gang i blant gjør meg jo ingenting, det er både hjelpsomt og godt å få slippe å krangle med sønnen min av og til. Men jeg er moren og føler min autoritet som mor forsvinner når mamma er i nærheten. Problemet er jo der hvor hun blir veldig fort fornærmet, sint og såret. Det skal ikke mye til før vi krangler og jeg er konfliktsky. Hun kan trampe ganske hardt i en diskusjon, noe som igjen gjør at jeg heller driter i ta det opp med henne og lar henne kjøre over som hun vil. Noen tips til hvordan jeg kan bringe dette frem for henne, så snilt som overhodet mulig? Anonymous poster hash: c6f29...cc9
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #2 Skrevet 10. april 2014 Hmm, hadde noen avsnitt, men de kom vist ikke med. Anonymous poster hash: c6f29...cc9
Kath H. Skrevet 10. april 2014 #3 Skrevet 10. april 2014 Du skal ikke ta det opp så snilt som mulig, du skal sette ned foten med en gang! Sønnen din blir eldre, og kommer ikke til å få mer respekt for deg når bestemoren undergraver deg på den måten. Besteforeldre skal ikke oppdra, de skal respektere foreldres regler! Prøver du å si fra "snilt", er det mulig du bare forlenger konflikten fordi moren din tydeligvis ikke respekterer deg nok. Si fra med en gang, og veldig tydelig og bestemt, så får hun være fornærmet så lenge hun vil/trenger. Hun kommer nok tilbake, dere er jo tross alt datter og barnebarn. 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #4 Skrevet 10. april 2014 Hvor ofte er dere sammen og hvor ofte skjer det?Anonymous poster hash: 5b431...114
AnonymBruker Skrevet 13. april 2014 #6 Skrevet 13. april 2014 Altså, jeg vet hun mener alt godt og vil egentlig bare være til hjelp, men gud så irriterende det er noen ganger. Jeg har en sønn på 2 år, han er ganske vilter og veldig sterk i hva han vil. Dette ender jo ofte opp med en del konflikter i løpet av en dag. Hver gang mamma er på besøk har hun alltid tips og triks - og dette er jo til hjelp mange ganger. Men av og til plager det meg, for det føles ut som at hun ikke har tro på at jeg takler sønnen min på en ordentlig måte. Et eksempel kan være: Han raser fordi han ikke fikk leke med fjernkontrollen. Jeg skal akkurat til å irettesette han og si ifra at om han ikke oppfører seg blir det en konsekvens. Da kommer min mor i forveien å irettesetter han og gir konsekvens om han ikke hører etter. Andre ganger kan det være at hun forklarer hvordan jeg skal gjøre ting om han opptrer slik og slik. Hun har også irettesatt sønnen min på noe jeg faktisk syns er greit at han gjør hjemme. Altså, en gang i blant gjør meg jo ingenting, det er både hjelpsomt og godt å få slippe å krangle med sønnen min av og til. Men jeg er moren og føler min autoritet som mor forsvinner når mamma er i nærheten. Problemet er jo der hvor hun blir veldig fort fornærmet, sint og såret. Det skal ikke mye til før vi krangler og jeg er konfliktsky. Hun kan trampe ganske hardt i en diskusjon, noe som igjen gjør at jeg heller driter i ta det opp med henne og lar henne kjøre over som hun vil. Noen tips til hvordan jeg kan bringe dette frem for henne, så snilt som overhodet mulig? Anonymous poster hash: c6f29...cc9 Det der er typisk hersketeknikk. Folk som oppfører seg fritt frem mot andre, men klikker i vinkel hvis noen sier så mye som et lite ord til de. I verste fall, hvis å sette henne på plass ikke funker, må du rett og slett kutte kontakten en stund. Anonymous poster hash: c948e...3c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå