AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #1 Skrevet 10. april 2014 Har ei jente på 14 mnd som plutselig ikke vil sitte i vogn lenger. Før gikk vi lange turer stort sett hver dag og hun så ut til å kose seg i vogna. Nå er det slutt på det. Hun vil gå. Bæresele er også uaktuelt nå. Bare vrir seg og gråter sint. Vil så gjerne gå turer.. Tips? Anonymous poster hash: 4eb1a...a7b
Gjest chiki Skrevet 10. april 2014 #2 Skrevet 10. april 2014 La henne gå, og ta henne i vogn eller sele når bun blir sliten. La henne sykle
Tante-Sofie Skrevet 10. april 2014 #3 Skrevet 10. april 2014 La henne sykle Det er vel ikke så mange ettåringer som kan sykle?
Gjest chiki Skrevet 10. april 2014 #4 Skrevet 10. april 2014 Jenta mi storkoste seg iallefall på 3-hjulssykkel med sann stang som vi kunne sku fra hun var ca 10 mnd
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #5 Skrevet 10. april 2014 Jenta mi storkoste seg iallefall på 3-hjulssykkel med sann stang som vi kunne sku fra hun var ca 10 mnd Det gjør ikke min.. Vi har en sånn gåbil man kan feste stang og trille. (med kant rundt, så hun ikke detter av) den kanten er tatt av, for hun er kun fornøyd når hun kan gå av og på selv. Da nytter det ikke å gå tur..Anonymous poster hash: 4eb1a...a7b
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #6 Skrevet 10. april 2014 Har ei jente på 14 mnd som plutselig ikke vil sitte i vogn lenger. Før gikk vi lange turer stort sett hver dag og hun så ut til å kose seg i vogna. Nå er det slutt på det. Hun vil gå. Bæresele er også uaktuelt nå. Bare vrir seg og gråter sint. Vil så gjerne gå turer.. Tips? Anonymous poster hash: 4eb1a...a7b Barnet er over året, hva er galt med at det går? ingen har godt av å sitte stille hele tiden. Start turen med at hun går på bena (hun får gått av seg energi, trent på ujevnt underlag og opparbeidet utholdenhet) og ta med vogn som hun kan sitte i dersom hun vil. Om hun ikke vil så ikke forkort turen av den grunn, selv om det kan ta tid så må barnet bare få gå så mye det makter. Om hun blir sliten så er det enten å sitte i vogn eller å gå videre. Anonymous poster hash: 1c8cf...fdb 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #7 Skrevet 10. april 2014 Barnet er over året, hva er galt med at det går? ingen har godt av å sitte stille hele tiden. Start turen med at hun går på bena (hun får gått av seg energi, trent på ujevnt underlag og opparbeidet utholdenhet) og ta med vogn som hun kan sitte i dersom hun vil. Om hun ikke vil så ikke forkort turen av den grunn, selv om det kan ta tid så må barnet bare få gå så mye det makter. Om hun blir sliten så er det enten å sitte i vogn eller å gå videre. Anonymous poster hash: 1c8cf...fdb Det er mye oppoverbakker her vi bor, og hun er ikke så stødig ennå. Jeg savner å gå de lange turene som vi pleide, da hun koste seg i vogn. Det er uvant for meg. Kom så fort.. Hun får selvsagt gå, men da pleier vi å få til en lekeplass hvor det er flatt.Anonymous poster hash: 4eb1a...a7b
Chiquita Skrevet 10. april 2014 #8 Skrevet 10. april 2014 Bra trening å gå oppoverbAkkene også... Men hva med et ståbrett?
Tante-Sofie Skrevet 10. april 2014 #9 Skrevet 10. april 2014 Å bli dyttet på trehjulsykkel er ikke det samme som å sykle. Og når TS snakker om å gå tur, regner jeg med hun mener omtrent det samme som jeg gjorde: ganske mange km i godt tempo. Da hjelper det lite å dytte på en baby som sitter på trehjulsykkel. Men ellers er det vel bare noe som må gå over. La henne gå i oppoverbakkene, så blir hun sliten.
Diddles Skrevet 10. april 2014 #10 Skrevet 10. april 2014 Prøv sykkelvogn, det er total lykke her i huset
Bachata Skrevet 10. april 2014 #11 Skrevet 10. april 2014 Min holdt på med vognnekt i flere måneder, skulle gå eller sitte på armen. Bæremeis gikk som regel, og til nød bæresele. Etter noen måneder i barnehage, så er vi tilbake i vogn, så jeg slipper masse bæring. Mange som mente jeg skulle tvinge igjennom vognsitting, men for meg ville jeg gi ham den tiden han trengte. Han er en viljesterk gutt. Ta med vogna på tur, og la henne gå til hun kanskje vil i vogna igjen fordi hun er sliten?
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #12 Skrevet 10. april 2014 Herregud ungen din er over 1 år. La henne gå selv da. Er ikke verre enn at du tar å går med vogn ved siden av så kan hun sette seg ned der når hun er sliten! Folk skal gjøre ting så komplisert! Da går dere en annen runde først hvor det er flatt og når hun blir sliten og setter seg så kan du gå så lenge hun gidder det. Anonymous poster hash: 9f4cd...7c0 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #13 Skrevet 10. april 2014 Jeg er ikke TS, men jeg har et litt lignende problem. Jeg har en gutt på 16 måneder, og han vil sjelden sitte i vogn nå om dagen, vil bare gå selv. Men dette er jo komplett umulig, for han vil så og si aldri gå der hvor vi faktisk skal. Han snur og løper tilbake igjen der vi kom fra, han løper ut i skogholtet langs veien vi går ved osv. Så alle dere som sier at man bare skal la barnet gå selv hvis det er det det vil: har dere veldig veloppdragne barn dere da, som alltid gå der dere skal? Hvis jeg skal la sønnen min gå selv bruker vi jo fort 30-40 minutter på å gå til matbutikken, en tur som vanligvis tar 10 minutter... Nytter jo ikke å si til han at han må gå der vi skal heller, siden han er så liten, han hører jo ikke etter selv om jeg roper etter han at han må komme...Anonymous poster hash: dd845...81d 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #14 Skrevet 10. april 2014 Når vi skulle gå tur bare for å gå tur, så fikk min gå som hun ville. Gikk ikke ved trafikkerte veier, så det ble gjerne laaange turer tidsmessig, men korte avstander (frem og tilbake, opp og ned, rundt og tilbake igjen ). Når vi skulle gå til butikken så var det enten å holde hånda og gå pent, eller opp i vogna med sele på. Et par ganger med hyl og skrik, så skjønte hun fort at det ikke hjalp. Hun var vel ikke spesielt veloppdragen, for hun ville absolutt ikke høre mange ganger. Men siden jeg er den som bestemmer, så ble det som jeg ville. Anonymous poster hash: 20f78...ef9 3
Gjest Magdalene Skrevet 10. april 2014 #15 Skrevet 10. april 2014 Så alle dere som sier at man bare skal la barnet gå selv hvis det er det det vil: har dere veldig veloppdragne barn dere da, som alltid gå der dere skal? Hvis jeg skal la sønnen min gå selv bruker vi jo fort 30-40 minutter på å gå til matbutikken, en tur som vanligvis tar 10 minutter... Nytter jo ikke å si til han at han må gå der vi skal heller, siden han er så liten, han hører jo ikke etter selv om jeg roper etter han at han må komme...Anonymous poster hash: dd845...81d Du kan så si. Her har vi flere barn, så det går litt unna , og da har vi ikke tid til å vente på at minsten skal komme etter. Så da blir det vogn. Men det vil jo ikke si at han bare sitter i ro hele dagen, for han er nok i mer aktivitet i løpet av en dag enn de fleste på hans alder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå