Gå til innhold

Generell dagbok, med stort fokus på veien til å bli 3!


sullå

Anbefalte innlegg

Nam! Det så godt ut! Hvordan er brødene i smak synes du? Er det mye eggesmak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nam! Det så godt ut! Hvordan er brødene i smak synes du? Er det mye eggesmak?

Ikke mye eggesmak, nei :) Smaker litt kokos og sesamfrø, ellers smaker de nok som vanlig brød. Veldig saftige og gode :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg og samboeren vært spreke! Vi syklet først ca 12,5 km (brukte rundt 1 time, den siste 1,5 km var kun oppoverbakke!!). Deretter gikk vi opp på et fjell, 1,64 km på 25 min. Ned igjen gikk vi en litt annen vei, og brukte 26 min på 1,42 km. Vi syklet hjem igjen også, 12,71 km på 46 min (den grusomme oppover bakken var mye bedre å sykle hjem igjen - hei nedoverbakke!).

Vet ikke hvorfor gps-en på pulsklokken viste litt flere meter hjem igjen, vi syklet samme rute. Men mellom 12 og 13 km per vei i alle fall :Nikke:

Nå sitter begge utslitte i sofaen :fnise:

Edit: Måtte fikse et par leifer :)

Endret av sullå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en herlig tur da! Er godt å bli litt utslitt på den måten! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag
Middag: Ostepizza og salat.
Trening: Syklet til og fra universitetet (én vei 6,2 km, 25-30 min).

Tirsdag
Middag: Lasagne (plater laget av egg, fiberhusk og kremost) og salat.
Trening: Syklet til og fra universitetet (én vei 6,2 km, 25-30 min).

Onsdag
Middag: Pølsegryte (over 90% kjøtt) og fennikelgrateng.
Trening: 20 min jogging på tredemølle, 30 min slyngetrening (styrke hele kroppen), 5 min på romaskin (1000 meter).

Torsdag
Middag: Grillmat :D Hamburger med hjemmelaget hamburgerbrød, svinefilet, auberginegrateng og salat.

Fredag
Middag: Rester fra onsdag og torsdag.
Trening: 5 min oppvarming på ellipsemaskin, 30 slyngetrening (styrke hele kroppen), 15 min jogging på tredemølle.

Lørdag
Middag: Taco.
Trening: Sykkeltur og fjelltur. Først syklet vi ca 12,5 km på rett over 1 time (to vannpauser). Deretter gikk vi opp på fjellet (323 moh) – 1,64 km fra sykkelparkering til toppen, 29 min. Ned igjen, en litt annen vei – 1,42 km, 26 min. Til slutt syklet vi hjem igjen, 12,71 km på 46 min (mer nedoverbakker hjem igjen).

Søndag
Middag: Kyllinglår, blomkål- og auberginegrateng og bearnaisesaus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg misunner uken din. Bytte? :hoho:

Men du har jo vært i London, vil du bytte vekk det? ;) I tillegg hadde jeg eksamen på mandag, hehe.

PS, jeg skriver for uken som har vært altså :) Ikke plan for neste uke, det klarer jeg ikke å holde meg til uansett :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at det er uken som har vært. Men okey, om vi lar lørdagene stå? :ler: Har ikke gjort annet enn å vente og vente i London bortsett fra på lørdag så kan godt bytte vekk det. Hater jo shopping så var ikke noe annet enn musikalen å gjøre for min del der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at det er uken som har vært. Men okey, om vi lar lørdagene stå? :ler: Har ikke gjort annet enn å vente og vente i London bortsett fra på lørdag så kan godt bytte vekk det. Hater jo shopping så var ikke noe annet enn musikalen å gjøre for min del der!

Vi får dele på Londonturen da :Nikke: Bortsett fra eksamen på mandag, hadde jeg en veldig fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er du helt ferdig med eksamner for våren, ikke sant?? Hvordan har det gått?? Og er det ikke herlig å endelig ha sommerferie? (Selv om du jo må jobbe en del osv, så er det jo noe helt eget med ferie fra studiene :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er du helt ferdig med eksamner for våren, ikke sant?? Hvordan har det gått?? Og er det ikke herlig å endelig ha sommerferie? (Selv om du jo må jobbe en del osv, så er det jo noe helt eget med ferie fra studiene :) )

Nå er jeg ferdig ja! Denne eksamensperioden tok virkelig alt jeg hadde av krefter. Først var det masse lesing til skoleeksamen, som ikke gikk så bra. Får karakteren om en uke, blir spennende. Håper på en D, men vil heller ha E enn å stryke. Neste semester blir fryktelig travelt, og jeg har ikke tid til å ta opp igjen eksamen!

Man-fre denne uken var det hjemmeeksamen. Og så mye arbeid det var! Jeg hadde absolutt tatt for lett på det på forhånd. Hjemmeeksamen liksom, pøh, det fikser jeg lett som en plett. Men jeg tok feil, det var en utrolig slitsom uke. Lenge trodde jeg ikke at jeg skulle klare å skrive nok ord! Heldigvis klarte jeg det, og jeg er passe fornøyd. Tror likevel ikke at det blir bedre enn C, selv om jeg håper på B. Vi får se :Nikke:

Det er i alle fall herlig med sommerferie ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye trening denne uken, har mer eller mindre konstant skrevet på hjemmeeksamen. Men 3 dager med fiskemiddag, det har vi hatt ;)

Mandag
Middag: Laksefilet med kremost, blomkålsmos og salat.

Tirsdag
Middag: Kjøttdeig- og grønnsaksgryte.
Trening: 15 min ellipsemaskin, 30 min slyngetrening.

Onsdag
Middag: Seifilet bakt i ovn på grønnsakseng og blomkålsris.

Torsdag
Middag: Stekt pølse (90% kjøtt), bacon, blomkålsmos og salat.

Fredag
Middag: Sushi

Lørdag
Middag: Grilling! Svinefilet, grønnsaksspyd, hummus, taziki, guaccamole og salat.

Søndag
Middag: Hamburger med bacon, ost, stekt egg og hjemmelaget brød, «pommes» av kålerabi, salat.
Trening: 15 min på tredemølle (3 min rask gange, 10 min 9,5 km/t med 2% stigning, 2 min gange), 45 min slyngetrening, 12-13 min romaskin (2500 meter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo bra at du fokuserer på hjemmeeksamen da! Hvordan gikk det tror du? (Ser jo at du har skrevet rundt en C, men spør likevel :ler: ). Deilig med masse fiskemiddager da! Vil ha mer fiskemiddager jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jo bra at du fokuserer på hjemmeeksamen da! Hvordan gikk det tror du? (Ser jo at du har skrevet rundt en C, men spør likevel :ler: ). Deilig med masse fiskemiddager da! Vil ha mer fiskemiddager jeg også.

Det er så vanskelig å si hvordan det gikk. Jeg synes oppgaven var utrolig diffus - hva er det egentlig de spør om? Og hvor mye utenfor pensum forventer de at vi går, jeg tror ikke at pensum dekker alt?

Dersom jeg forsto oppgaven, får jeg nok C eller B. Ellers vet jeg ikke! Men følelsen akkurat nå sier C. Vil gjerne ha tilbake karakteren på hjemmeeksamen da, karakteren på skoleeksamen kan de beholde for seg selv :fnise:

Endret av sullå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når får du resultatene? Krysser fingrene!

Skoleeksamen: Mandag 16. juni.

Hjemmeeksamen: Fredag 27. juni.

:bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skoleeksamen: Mandag 16. juni.

Hjemmeeksamen: Fredag 27. juni.

:bond:

Ikke så lenge til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg synes du alltid føler at det har gått dårligere enn hva det faktisk har, jeg? Så jeg er nesten sikker på at du er i overkant pessismistisk for utfallet av begge eksamnene, jeg :) Uansett er det vel deilig å være ferdig, ja!

Fredag igjen- hvor blir ukene av??? Noen spennende helgeplaner på gang for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg synes du alltid føler at det har gått dårligere enn hva det faktisk har, jeg? Så jeg er nesten sikker på at du er i overkant pessismistisk for utfallet av begge eksamnene, jeg :) Uansett er det vel deilig å være ferdig, ja!

Fredag igjen- hvor blir ukene av??? Noen spennende helgeplaner på gang for deg?

Jo, det er sant. Jeg føler alltid at jeg får dårligere karakter enn jeg får. Men jeg har aldri trodd at sjansen er stor for å stryke tidligere. På skoleeksamen skrev jeg så utrolig overfladisk, at jeg ikke forstår noe dersom jeg får bedre enn E. Dersom de er litt vel strenge, kan jeg faktisk stryke. Hvis de likevel finner noe lurt i det jeg har skrevet, har jeg muligens sjanse på en (svak) D. Blir spennende å se.

Når det gjelder hjemmeeksamen kan jeg definitivt være litt vel pessimistisk, det vet jeg ikke. Følelsen sier C, men jeg håper selvsagt på B. Jeg har jobbet SÅ hardt med den oppgaven!

I går var vi hos et vennepar og så VM ( :vetikke: ). I dag skal jeg grille med jobben, og i morgen har jeg ikke lagt noen planer. Skal en tur på trening, og muligens bake en del brød :danse: Samt grue meg til mandag, da kommer vel den første karakteren :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter treningen på søndag sist uke, endte jeg opp med verdens verste gangsperre i lårene! Jeg har aldri vært med på noe lignende, jeg kunne så vidt gå! Helt utrolig vondt, og det var bare gangsperre :klo: Det var ingen højdare å være på jobb på tirsdag, da en dag på jobb = masse gåing. Men det gikk heldigvis greit. På onsdag var det bedre, og jeg klarte å komme meg på trening. Jeg prøvde meg på litt jogging, det gikk ikke så bra :sur: Og under styrketreningen valgte jeg å fokusere på overkropp, det var ikke mulig å bruke lårene :ler:

I dag er den første dagen hvor lårene har være helt bra igjen. Da prøvde jeg meg på styrketrening for hele kroppen! Det gikk stort sett greit, men jeg kjente hvilke øvelser det var som førte til de vonde lårene ;) Tok det litt roligere i dag da, jeg orker ikke å få så mye gangsperre igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...