Gå til innhold

Generell dagbok, med stort fokus på veien til å bli 3!

sullå

Anbefalte innlegg

Hmm ja, da er det jo ganske få som har sagt fra, ja.. Skjønner at du lurer litt!! Når har dere satt "svar utbedes" til? Hvis det er veldig lenge til tenker folk kanskje at de ikke helt behøver å "forholde seg" til invitasjonen ennå? :vetikke:

Så kjedelig at du ikke får fortsette der du jobber nå :( Men sånn er det jo dessverre i offentlig sektor, man er jo 100 % bundet av budsjetter... Men bra at du skal på intervju et annet sted, da :jepp: Det er mellomtrinnet du vil undervise på, ikke sant?

Vi har SU 1. mai. Litt tidlig med tanke på bryllupsdatoen, men de fleste burde jo vite om de kan komme eller ikke da. Mange må bestille fly / planlegge reise og booke hotell også, og da bør de gjøre det så fort som mulig, tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har skjedd litt siden jeg var innom KG sist. På tirsdag var jeg på intervju, og det gikk veldig fint. Allerede morgenen etter ble jeg kontaktet, og de ville ha meg inn på nytt intervju! Jeg var det på fredag, og før jeg gikk, fikk jeg et jobbtilbud! Jeg ville lese gjennom avtalen, og tenke litt på det før jeg signerte, men jeg regnet med at jeg kom til å si ja.

Da jeg kom hjem, sendte jeg bare en kort mail til rektor der jeg jobber nå. Han ønsket å bli oppdatert, og jeg fortalte at jeg hadde fått et jobbtilbud. Rett etterpå fikk jeg svar, og han ville ha meg på intervju! Jeg ble jo helt himmelfallen! Det viste seg at han akkurat hadde fått en ledig stilling, et års vikariat. Jeg var nysgjerrig, og møtte på intervju. Etterpå fikk jeg jammen et jobbtilbud derfra også!

Så nå har jeg to jobbtilbud, og jeg klarer ikke å bestemme meg. Begge er ett års vikariat, og samme type jobb.. Ettersom jeg fikk beskjed om at det ikke var mulig å bli ansatt der jeg jobber som vikar, hadde jeg innstilt meg på at jeg ikke skulle det. Nå er det plutselig aktuelt likevel, men det andre tilbudet er også veldig spennende! Ajaj, er det virkelig sånn å bli voksen? Mange vanskelige valg?

Et luksusproblem, helt klart, men likevel fryktelig, fryktelig vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig! :jepp: Selv om det er vanskelig å bestemme seg for hvilken av de to du skal velge. Har du lang betenkningstid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så utrolig gøy å få to jobbtilbud på så kort tid :jepp: Da er de jo tydeligvis veldig fornøyd med deg der du jobber nå også, siden de ikke vil miste deg! Og nå har du kanskje bestemt deg? Jeg hadde antakelig gått for den stillingen der du allerede jobber jeg da, for jeg er litt sånn som ikke er så glad i å ta nye sjanser :sjenert: Trives best med det trygge, gamle, jeg :ler:

Håper du koser deg med påskeferie, og at du greier å legge bort masteroppgaven litt innimellom aå du faktisk får litt ferie og avslapning også :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig! :jepp: Selv om det er vanskelig å bestemme seg for hvilken av de to du skal velge. Har du lang betenkningstid?

Joda, det er i alle fall bedre enn å ikke ha jobbtilbud! Jeg må bestemme meg i løpet av påsken. Skal levere arbeidskontrakt på tirsdag :Nikke: Nå heller det mot der jeg jobber som ringevikar. Tror nok at jeg går for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så utrolig gøy å få to jobbtilbud på så kort tid :jepp: Da er de jo tydeligvis veldig fornøyd med deg der du jobber nå også, siden de ikke vil miste deg! Og nå har du kanskje bestemt deg? Jeg hadde antakelig gått for den stillingen der du allerede jobber jeg da, for jeg er litt sånn som ikke er så glad i å ta nye sjanser :sjenert: Trives best med det trygge, gamle, jeg :ler:

Håper du koser deg med påskeferie, og at du greier å legge bort masteroppgaven litt innimellom aå du faktisk får litt ferie og avslapning også :klem:

Jeg har ikke bestemt meg helt, men jeg går nok for å fortsette der jeg jobber nå! Jeg vil gjerne unngå å begynne i ny jobb, hvis jeg kan ;) Det blir jo utfordrende nok, tenker jeg.

Torsdag-søndag har vi besøk, og da tar jeg fri fra masteroppgaven. Får se om jeg kan snike meg til noen timer i løpet av disse dagene, men da må jeg i så fall være alene hjemme. Ellers er det på'an igjen på mandag :Nikke: Litt påskeferie vil jeg jo uansett ha! God påske! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke bestemt meg helt, men jeg går nok for å fortsette der jeg jobber nå! Jeg vil gjerne unngå å begynne i ny jobb, hvis jeg kan ;) Det blir jo utfordrende nok, tenker jeg.

Torsdag-søndag har vi besøk, og da tar jeg fri fra masteroppgaven. Får se om jeg kan snike meg til noen timer i løpet av disse dagene, men da må jeg i så fall være alene hjemme. Ellers er det på'an igjen på mandag :Nikke: Litt påskeferie vil jeg jo uansett ha! God påske! :klem:

Ja, litt påskeferie må du unne deg, altså! Håper du har fått noen fine feriedager, og ellers produktive dager med masteroppgave-arbeid. Kos deg med den lille påske-resten som er igjen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, litt påskeferie må du unne deg, altså! Håper du har fått noen fine feriedager, og ellers produktive dager med masteroppgave-arbeid. Kos deg med den lille påske-resten som er igjen :klem:

Jeg valgte min nåværende jobb :Nikke: Det kjennes ut som det riktige valget!

Nå må jeg bare skrive ferdig denne masteroppgaven, og få den godkjent (helst litt mer enn godkjent, da), så blir det bra! Jeg gleder meg til studenttilværelsen er over :ler: Føler meg som en evig student.

Nå er det helg igjen, etter en uke med fullt fokus på oppgaven. Det trengs, for nå er det kun to måneder til innlevering! I dag fikk jeg beskjed om at jeg skal skrive flere ord enn jeg fikk beskjed om tidligere i vår, det er litt stressende. Men jeg krysser fingrene for at det løser seg likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å ha jobb i boks- og jeg tror det var lurt å velge den nåværende jobben :jepp: Det er noe med det der at man vet hva man har, men man vet ikke hva man får, liksom..!

Skjønner godt at du gleder deg til studenttilværelsen er over- det ER jo faktisk veldig mye stress og styr ved å være student!! I år er det åtte år siden jeg leverte masteroppgaven (oi, shit, hvor ble de årene av?!?), og jeg synes faktisk fortsatt at det er helt nydelig hver mai og desember at jeg IKKE behøver å tenke på eksamen :ler:

Hvor mange flere ord enn tidligere antatt er det du må skrive, da? Jeg tror sikkert uansett at det løser seg greit altså, som jeg skrev noe om tidligere her, så opplevde jeg (og flere av mine medstudenter også) at vi de siste dagene måtte kutte masse i teksten, selv om vi opprinnelig hadde tenkt at vi kom til å slite med å oppfylle lengdekravet...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å ha jobb i boks- og jeg tror det var lurt å velge den nåværende jobben :jepp: Det er noe med det der at man vet hva man har, men man vet ikke hva man får, liksom..!

Skjønner godt at du gleder deg til studenttilværelsen er over- det ER jo faktisk veldig mye stress og styr ved å være student!! I år er det åtte år siden jeg leverte masteroppgaven (oi, shit, hvor ble de årene av?!?), og jeg synes faktisk fortsatt at det er helt nydelig hver mai og desember at jeg IKKE behøver å tenke på eksamen :ler:

Hvor mange flere ord enn tidligere antatt er det du må skrive, da? Jeg tror sikkert uansett at det løser seg greit altså, som jeg skrev noe om tidligere her, så opplevde jeg (og flere av mine medstudenter også) at vi de siste dagene måtte kutte masse i teksten, selv om vi opprinnelig hadde tenkt at vi kom til å slite med å oppfylle lengdekravet...!

Det er slitsomt å være student, ja! Absolutt verst rundt eksamen, men jeg føler at jeg aldri har fri. Selv om jeg ofte har korte dager (eller hadde, da jeg hadde forelesninger), måtte jeg jo lese og forberede meg. I tillegg jobbet jeg kveld og helg. Det blir jo litt jobbing kvelder og helger nå også, men litt mer på mine premisser.

Antall ord gikk fra 21-28.000 til 25-40.000. Så strengt tatt må jeg bare skrive 4000 ord mer enn jeg trodde var minimum! Det går nok bra. Eller, det er to måneder til jeg skallevere, og jeg har kun 10.000 ord. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt sikkert fint :Nikke: Jeg skrev uansett aller mest (i hvert fall av det som endte med å bli med i den endelige oppgaven) den siste måneden, jeg skrev nok over halvparten av oppgaven da.

Hvordan går det med bryllupsplanleggingen nå, da? Fått noen flere svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt sikkert fint :Nikke: Jeg skrev uansett aller mest (i hvert fall av det som endte med å bli med i den endelige oppgaven) den siste måneden, jeg skrev nok over halvparten av oppgaven da.

Hvordan går det med bryllupsplanleggingen nå, da? Fått noen flere svar?

Krysser fingrene for at det går bra! Har startet på analysen av intervjudata nå. Bruker et dataprogram som heter Nvivo, med noder/kategorier og greier. Fancy!

Og vi har fått ja fra 5 gjester til! Totalt 27 har sagt ja, 18 har ikke svart :) Men det kommer nok, fristen er ikke helt enda. Håper at jeg slipper å mase på mange, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nå har jeg akkurat blitt frisk etter å ha vært syk i 4 dager. Syk igjen! Sist gang jeg var syk, var i vinterferien. Gangen før vari juleferien. 3 ganger på 4-5 måneder? Er det mulig...

Nok syting, for nå er jeg endelig frisk! Og klar for siste innspurt på masteroppgaven :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt klaging på meg, men i det siste har magen vært veldig plagsom. Skikkelig mageknip midt i magen, som masse luft som ikke vil ut. Ingen kvalme, oppkast eller noe sånt, bare fryktelig vondt! Jeg som akkurat ble frisk... I går var jeg hos legen, uten å bli særlig klokere. Men jeg fikk noen tabletter, og henvisning til ultralyd. Så får de sjekke hva det er! Det er midt i magen, hvor blant annet magesekken befinner seg. Vi får se. Foreløpig virker tablettene i alle fall, det er jo bra!

Selv om jeg ikke føler meg stresset med tanke på studier, jobb og bryllupsplanlegging, kan det jo være at jeg er det. Og at magen reagerer på grunn av det. Forhåpentligvis er det ikke noe alvorlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Uff, så kjipt med masse sykdom, og så sånn midt oppi masterinnspurten også, da :( (Eller, innspurt og innspurt, du har jo noen uker igjen, så jeg mener absolutt ikke å stresse deg :) )

Bra at pillene virket i hvert fall, og nå har du kanskje vært til ultralyd og funnet ut noe mer også? Håper i hvert fall at det går bra med deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Veldig lenge siden du har kikket innom nå, håper alt er bra med deg :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, så kjipt med masse sykdom, og så sånn midt oppi masterinnspurten også, da :( (Eller, innspurt og innspurt, du har jo noen uker igjen, så jeg mener absolutt ikke å stresse deg :) )

Bra at pillene virket i hvert fall, og nå har du kanskje vært til ultralyd og funnet ut noe mer også? Håper i hvert fall at det går bra med deg :klem:

Veldig lenge siden du har kikket innom nå, håper alt er bra med deg :kose:

Ja, vet du, i det siste har jeg ikke ofret KG en tanke! 5. mai var jeg innom, og ''skulle bare" et eller annet før jeg kunne skrive her inne. Vel, siden den gang har jeg glemt KG helt ut. Jaja, som jeg skrev i dagboken din også: Kun 1 måned igjen!

Jeg har faktisk ikke funnet ut av hva som er galt med magen min ennå. Time til ul har jeg fått - 15. juni! Haha! Det er jo helt latterlig... Heldigvis virker tablettene jeg fikk (Somac), så det tyder kanskje på magekatarr eller noe? Jeg fikk først en resept på 14 tabletter, så en til på like mange. Dersom magen fortsatt ikke er bra etter disse tablettene, må jeg til legen igjen. Hvorfor forstår jeg ikke, hva kan hun finne denne gangen? Gi meg flere tabletter bare, sånn at jeg overlever frem til ul (og innlevering av oppgaven, som tilfeldigvis er på samme dag).

Det går så som så med skrivingen. Jeg klarer ikke å konsentrere meg særlig lenge om gangen, og det er litt frustrerende. Det går seg nok til, men jeg skulle gjerne vært ferdig om 3 uker. Får se hvordan det går! Så mye sykdom i innspurten har definitivt ikke vært positivt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg, det er en utrolig stressende tid du er inne i nå, sånn rett før leveringstidspunkt. Skjønner veldig godt at det passer særs dårlig med sykdom da. Nå har du jo heldigvis jobb da, så sånn sett så er det jo ikke krise om resultatet på oppgaven ikke blir så bra som du kanskje i utgangspunktet hadde satt deg som mål. Men jeg skjønner selvsagt også at man uansett gjerne vil ha så bra karakter som mulig, og spesielt siden de andre karakterene dine jo også er veldig bra!

Mannen tar faktisk også Somac, men han bruker det mot refluks. Håper ultralyden du skal på kan gi et skikkelig svar på hva det er, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg, det er en utrolig stressende tid du er inne i nå, sånn rett før leveringstidspunkt. Skjønner veldig godt at det passer særs dårlig med sykdom da. Nå har du jo heldigvis jobb da, så sånn sett så er det jo ikke krise om resultatet på oppgaven ikke blir så bra som du kanskje i utgangspunktet hadde satt deg som mål. Men jeg skjønner selvsagt også at man uansett gjerne vil ha så bra karakter som mulig, og spesielt siden de andre karakterene dine jo også er veldig bra!

Mannen tar faktisk også Somac, men han bruker det mot refluks. Håper ultralyden du skal på kan gi et skikkelig svar på hva det er, da!

Ja, jeg får jo være glad for å levere i det hele tatt, kjenner jeg! Har ingen forhåpninger om toppkarakter, men jeg må innrømme at det ville vært surt med dårligere enn D. Vi får se, som du sier har jeg jo allerede jobb. Jeg bør jo ikke stryke, men jeg regner vel ikke med at jeg gjør det heller - så lenge jeg klarer å levere! Når fristen nærmer seg, pleier motivasjonen å komme krypende også. Håper at den dukker opp snart :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror neppe du får dårligere enn D altså, da tror jeg nok at veilederen din vil anbefale deg å ikke levere (de har jo som regel en ganske god formening om hvordan oppgaven ligger an). Og generelt har jo tendensen hele veien gjennom studiene dine vært at du tror du har gjort det dårligere enn hva du faktisk har :fnise: Så jeg er sikker på at det går greit! Og siden du allerede har jobb, betyr det jo veldig lite hvilken karakter du får, for neste gang du søker jobb vil de uansett omtrent bare være opptatt av erfaringene dine (+ selvsagt referanser) fra den jobben du har nå.

Og hvis det er noen trøst, så fikk jeg bare C på min masteroppgave. Mye av grunnen var nok at jeg egentlig skulle levere ett semester forsinket pga studier i Tyskland (og der er semestrene annerledes enn her, så jeg kom hjem omtrent midt i et semester, noe som forsinket meg). Jeg skulle derfor altså levere i slutten av mai, istedenfor i desember, som mine medstudenter skulle. Så, i desember, bestemte plutselig instituttledelsen at vi som var forsinket pga utenlandsstudier kunne få muligheten til å levere i februar isteden. På det tidspunktet var jeg drittlei av hele masterstyret, og ville egentlig bare bli fortest mulig ferdig, så da føltes det ganske forlokkende å levere tre måneder tidligere enn hva jeg egentlig skulle. Men da hadde jeg plutselig bare 2 mnd på meg til å gjøre det jeg i utgangspunktet hadde planlagt å bruke 5 mnd på, så resultatet ble selvsagt deretter :sjenert: Uansett, jeg fikk meg raskt jobb (og det var knaptnok noen som kommenterte karakteren på jobbintervjuer), og nå er det jo 8 år siden, og ingen bryr seg nøkken om hvilken karakter jeg faktisk fikk, tror jeg (eller de andre karakterene jeg fikk på studiene heller, forsåvidt..)

Krysser fingrene for at motivasjonen snart kommer flytende din vei :jepp:

Endret av Ipanema
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...