Gå til innhold

Generell dagbok, med stort fokus på veien til å bli 3!

sullå

Anbefalte innlegg

Oi, kjære vene, var det en DOKUMENTAR?? Hvilken jente er det som er SÅ overfladisk? Og i tillegg tør å stå frem i en film og innrømme det??

Og wow, over 16000 skritt sist lørdag?? Regner med at det var jobbelørdag, da?

Ønsker deg ellers en fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, kjære vene, var det en DOKUMENTAR?? Hvilken jente er det som er SÅ overfladisk? Og i tillegg tør å stå frem i en film og innrømme det??

Og wow, over 16000 skritt sist lørdag?? Regner med at det var jobbelørdag, da?

Ønsker deg ellers en fin helg :klemmer:

Hehe, ja, en merkelig dokumentar! Det var nok flere grunner til at hun sa nei til frieriet, men de nevnte han ikke. Han ville droppe hele dokumentaren etterhvert, men de rundt ham motiverte ham til å fullføre prosjektet ;)

Jobb sist lørdag, ja! Og en langtur med kjæresten på formiddagen. En vakt på jobb (6-7 timer) gir meg rundt 10.000 skritt- jeg går ganske mye! Det blir spennende å se om jeg klarerå gå like mye etter nyttår, da skal jeg ikke jobbe der mer :sad:

I kveld, etter jobb, er det julebord! Mitt siste julebord med denne jobben. Jeg er litt lei meg for det, men samtidig vet jeg at det er helt rett å komme meg videre. Er veldig blandet i følelsene! Og jeg kommer helt sikkert til å gråte en skvett på min siste vakt.. Hehe.

Endret av sullå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag
Middag: Indrefilet av svin, auberginegrateng og wok.
Antall skritt: 15 739.

Tirsdag
Middag: Svinekotelett, romanescomos og salat.
Trening: 60 min Bodybalance.
Antall skritt: 11 212.

Onsdag
Middag: ‘Pasta’carbonara med hjemmelaget ‘pasta’, og salat.
Trening: 20 min jogging på tredemølle, 30 min slyngetrening med instruktør (styrke hele kroppen). Syklet til og fra universitetet (ca 40 min, 1 mil totalt).
Antall skritt: 13 977.

Torsdag
Middag: Laksepai og salat.
Trening: 60 min pilates.
Antall skritt: 13 914.

Fredag
Middag: Hjemmelaget sushi.
Antall skritt: 6909.

Lørdag
Middag: Buffet på restaurant.
Antall skritt: 11 776.

Søndag
Middag: Hamburger med ost, «ris» av blomkål og squash, rosenkål og salat.
Antall skritt: 8062.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble det en bra helg med julebord?? Skjønner at det er litt vemodig å slutte et sted hvor man har jobbet lenge, ja. Jeg jobbet på H&M i nesten seks år, alle årene jeg studerte og så i tillegg fulltid i nesten et halvt år som gikk etter at jeg hadde levert masteroppgaven og frem til jeg fikk en relevant jobb. Det ble noen tårer etter at jeg hadde hatt min siste dag på jobb der, ja :sjenert:

Men den nye jobben gir deg jo super erfaring, og dessuten skal det vel kanskje bli litt deilig å slippe kvelds- og helgevakter? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble det en bra helg med julebord?? Skjønner at det er litt vemodig å slutte et sted hvor man har jobbet lenge, ja. Jeg jobbet på H&M i nesten seks år, alle årene jeg studerte og så i tillegg fulltid i nesten et halvt år som gikk etter at jeg hadde levert masteroppgaven og frem til jeg fikk en relevant jobb. Det ble noen tårer etter at jeg hadde hatt min siste dag på jobb der, ja :sjenert:

Men den nye jobben gir deg jo super erfaring, og dessuten skal det vel kanskje bli litt deilig å slippe kvelds- og helgevakter? :fnise:

Ja, julebordet var gøy! God mat og stemning :) Jeg gikk rundt midnatt da, fordi jeg måtte opp relativt tidlig på søndag (08.30, flink student).

Du, det skal bli helt utrolig herlig å ikke jobbe kveld og helg. Det har jeg alltid gjort, siden jeg trillet rundt på unger fra 6. klasse. Det blir fint, men også veldig merkelig! Godt med erfaringen uansett, ja :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første eksamenskarakter har kommet, og det ble en C! Er passe fornøyd med det! Neste karakter kommer nok i morgen, grøss og gru! Krysser fingrene for at det også går greit. :jepp:

Ellers har jeg hatt problemer med nakken siden søndag :( Har prøvd med massasje, varmepute, og å slappe av. Men det vil ikke slippe. Aner ikke hva jeg har gjort, kanskje jeg har brukt for mye tid fremfor pc-en? Det har blitt litt mye skriving i det siste, men langt i fra like masse som under eksamensuken! Det har i alle fall ført til at jeg ikke har trent noe som helst denne uken. Det er litt kjedelig, men jeg tror ikke nakken ville vært bedre dersom jeg hadde trent. Selv om den ikke har blitt bedre uten trening heller... Lurer på hvor lenge det skal sitte i :vetikke:

Kun 3 uker til vi reiser på etterlengtet ferie. Jeg er så klar! :hoppe::sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, så kjipt med nakkevondt :( Er nok lurt å ikke trene akkurat nå som nakken er vond ja, hvis du overbelaster noe nå, kan det helt sikkert ende med at det bare blir sittende i enda mye lengre!! Kjennes det muskulært ut, eller mer i selve nakkevirvlene? Hvis det er muskulært kan kanskje tigerbalsam funke? Mannen er i hvert fall helt avhengig av det i perioder der han har mye nakkevondt (han har tendens til å trekke skuldrene oppover når han sitter og er stresset på jobb, og så får han vondt i nakken og øvre del av ryggen etter noen dager..) Men det må i såfall være rød tigerbalsam da, den hvite som man får kjøpt her til lands er visst for mild til å gi noen særlig virkning.

Og ferie, hvor skal dere??? Er det nå dere skal til Brasil igjen, eller???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så kjipt med nakkevondt :( Er nok lurt å ikke trene akkurat nå som nakken er vond ja, hvis du overbelaster noe nå, kan det helt sikkert ende med at det bare blir sittende i enda mye lengre!! Kjennes det muskulært ut, eller mer i selve nakkevirvlene? Hvis det er muskulært kan kanskje tigerbalsam funke? Mannen er i hvert fall helt avhengig av det i perioder der han har mye nakkevondt (han har tendens til å trekke skuldrene oppover når han sitter og er stresset på jobb, og så får han vondt i nakken og øvre del av ryggen etter noen dager..) Men det må i såfall være rød tigerbalsam da, den hvite som man får kjøpt her til lands er visst for mild til å gi noen særlig virkning.

Og ferie, hvor skal dere??? Er det nå dere skal til Brasil igjen, eller???

Nå begynner nakken å bli bedre - etter en hel uke med vondt :( Jeg vet ikke helt hva det kan være! Det er/var vondt å røre på hodet, men jeg kjenner ikke noe særlig når jeg trykker meg selv i nakken. Dermed finner jeg ikke helt ut av hvor jeg har vondt :laugh:

Nesten 4 uker til Brasil, ja! :Nikke::danse: Jeg har så lyst til å pakke allerede!

Forresten - det ble C på den andre eksamenen også. Veldig fornøyd. På en måte. Egentlig. Men kanskje ikke. Jeg har nemlig for første gang fått dårligere karakter enn gjennomsnittet :ler: Så eksamen var vanskelig, men kun for meg :fnise: Jaja, jeg eeeer fornøyd altså, jeg er bare vant til å være på gjennomsnittet og bedre!

Endret av sullå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååååååhhhh så fantastisk med tur til sol og sommer nå som det bare er kaldt og mørkt her hjemme :jepp: Skjønner at du er ivrig etter å starte pakking, ja :fnise: Men drar dere før jul og tilbringer julen der da, eller? Og hvor lenge blir dere borte?

Skjønner at du synes det er småkjipt med C siden det er under snittet og du pleier å være bedre. Men samtidig er det jo en helt grei karakter ja, så det er jo egentlig ingen grunn til å være misfornøyd heller! Mener å huske at jeg også fikk C på den kvantitative eksamnen min, men jeg bruker jo faktisk mye av kunnskapen derfra i jobb nå, så man sitter definitivt inne med en del kunnskaper selv om man har fått C, altså :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååååååhhhh så fantastisk med tur til sol og sommer nå som det bare er kaldt og mørkt her hjemme :jepp: Skjønner at du er ivrig etter å starte pakking, ja :fnise: Men drar dere før jul og tilbringer julen der da, eller? Og hvor lenge blir dere borte?

Skjønner at du synes det er småkjipt med C siden det er under snittet og du pleier å være bedre. Men samtidig er det jo en helt grei karakter ja, så det er jo egentlig ingen grunn til å være misfornøyd heller! Mener å huske at jeg også fikk C på den kvantitative eksamnen min, men jeg bruker jo faktisk mye av kunnskapen derfra i jobb nå, så man sitter definitivt inne med en del kunnskaper selv om man har fått C, altså :Nikke:

Du, vi blir borte i nesten 4 uker :O :danse: Det blir godt, det! Vi drar i midten av desember, så både jul og nyttår (og min bursdag) feires i varmere strøk.

Jeg synes at C er greit altså, men jeg ble litt småfurten da jeg så gjennomsnittet :ler: Har slått meg til ro med karakteren nå. Trengte bare litt tid! Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer oversikten fra sist uke, bedre sent enn aldri. Som nevnt tidligere ble det ikke noen trening sist uke. Vond nakke, mye jobbing samt et forsøk på å være flink student, da er det ikke mye tid til overs til trening, gitt! Merker at jobb + masteroppgave tar mye tid denne uken også. Onsdag allerede, og ingen trening ennå. Har heldigvis noen dager på meg!

Sist uke:

Mandag
Middag: Svinekotelett, blomkålsmos og salat.
Antall skritt: 13 073.

Tirsdag
Middag: Kyllingfilet i currysaus og wok.
Antall skritt: 7359.

Onsdag
Middag: Jacobs pølser i tomatsaus, blomkålsris og auberginegrateng.
Antall skritt: 7772.

Torsdag
Middag: Beefburger med ost og bacon, mandelbrød, blomkålsris og salat.
Antall skritt: 10 353.

Fredag
Middag: Reker, ostechips, majones, avokado og dill.
Antall skritt: 8410.

Lørdag
Middag: Entrecote, ovnsstekte grønnsaker og bearnaise.
Antall skritt: 15 758.

Søndag
Middag: Skinkestek, rettichgrateng, brun saus og salat.
Antall skritt: 5386.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, hørtes helt nydelig ut med nesten fire uker i sol og varme nå!! Skal dere være på samme sted hele tiden, eller skal dere reise litt rundt? Og reiser dere med svigers denne gangen også, eller blir det bare du og forloveden?

Hvordan lager du ostechips, forresten? Jeg har laget det av parmesanost som rives, legges i små "hauger" og sprøstekes i ovnen, men det finnes kanskje flere måter å gjøre det på??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir nok samme sted, med noen utflukter :) Får se, hvis vi kjeder oss er det jo bare til å reise litt rundt :Nikke: Reiser med svigermor og samboeren min :)

Jeg lager ostechips omtrent på samme måte som deg. Jeg rasper ikke osten, jeg bruker bare ostehøvelen. Og legger dobbelt lag, da holder chipsen! Drysser på litt salt, og har de i ovnen til de er ferdige. Tar ikke tiden, følger bare godt med. Det skal så lite til før de blir for godt stekt! Men tipper at jeg har dem i ovnen i 10 min :) Varierer mellom vanlig Norvegia og med lagret ost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legger ut oppdatering for denne uken nå, ellers blir det fort onsdag før jeg rekker det!

Mandag

Middag: Svinestek, fløtesaus, rosenkål og neper.

Antall skritt: 17 628.

Tirsdag

Middag: Ovnsstekt kyllingfilet med ost og bacon, kålrots»pommes» og salat.

Antall skritt: 8420.

Onsdag

Middag: Fiskegrateng (reker, laks, blomkålsmos og ost) og salat.

Antall skritt: 6221.

Torsdag

Middag: Indrefilet av svin, ovnsstekte grønnsaker og fløtesaus.

Trening: 15 min ellipsemaskin, 30 min slyngetrening (styrke hele kroppen).

Antall skritt: 13 728.

Fredag

Middag: 180gram bacon- og osteburger med tomat og hjemmelaget brød.

Antall skritt: 16 912.

Lørdag

Middag: Kylling-crepes med tacokrydder, og salat. («Pannekaker» laget av egg, fløte og fiberhusk).

Antall skritt: 14 317.

Søndag

Middag: Blomkålspizza og salat.

Trening: 45 min spinning.

Antall skritt: 9554.

Endret av sullå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med karakterene! :strix:

Brasil? Oi, så artig! :jepp: Blir skikkelig koselig! Synes uansett du er flink og aktiv, føler meg som en latsabb i forhold.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres så herlig ut med Brasil-turen- det er samme sted dere drar til hver gang, ikke sant? Har lyst til å reise bort i vinter jeg også, vi vurderte Thailand etter å ha kommet over veldig billige direkteflybilletter. Men så kom jeg på at de kjører helt borti natta stygt der, og barnesikring i bil er det nok så som så med der, så da turte jeg ikke ta med de to små dit helt ennå likevel. Men det er virkelig fantastisk deilig med sol og varme når det ef vinter her...

Hvordan går det på ny-jobben nå, forresten?? Har du jobbet noe mer, og hvilke trinn har du hatt, i såfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres så herlig ut med Brasil-turen- det er samme sted dere drar til hver gang, ikke sant? Har lyst til å reise bort i vinter jeg også, vi vurderte Thailand etter å ha kommet over veldig billige direkteflybilletter. Men så kom jeg på at de kjører helt borti natta stygt der, og barnesikring i bil er det nok så som så med der, så da turte jeg ikke ta med de to små dit helt ennå likevel. Men det er virkelig fantastisk deilig med sol og varme når det ef vinter her...

Hvordan går det på ny-jobben nå, forresten?? Har du jobbet noe mer, og hvilke trinn har du hatt, i såfall?

Vi reiser alltid samme sted, ja :) Så sånnsett hadde det vært greit å reise litt rundt. Men jeg har ganske lyst på en lat, rolig ferie også :ler:

Jeg har jobbet en hel del, egentlig. På alle trinn, der de har hatt behov for meg! Blir tirsdag, onsdag og torsdag neste uke også, så er det ferie :) Siste dag på gamlejobben på mandag!

To jobber, masteroppgaven, trening og et slags sosialt liv fungerer dårlig sammen. Jeg har mer eller mindre satt treningen litt på vent, da noe rett og slett må vike. Prøver å være aktiv i hverdagen, men det blir lite trening gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med karakterene! :strix:

Brasil? Oi, så artig! :jepp: Blir skikkelig koselig! Synes uansett du er flink og aktiv, føler meg som en latsabb i forhold.. :sjenert:

Uffda, håper jeg ikke gir noen dårlig samvittighet! Hvis det hjelper, har jeg ikke trent denne uken :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag

Middag: Blomkålspizza (rester fra søndag :ler: )

Antall skritt: 15 123.

Tirsdag

Middag: Lasagne (hjemmelaget plater) og salat.

Antall skritt: 12 773.

Onsdag

Middag: Kyllingfilet med pesto og bacon, mos av blomkål og sellerirot, og salat.

Antall skritt: 15 640.

Torsdag

Middag: Forrett: Salmalaks med soyasaus og sesamfrø. Hovedrett: Svinenakke, fløtegratinert sellerirot og kokt rosenkål. Dessert: Hjemmelaget banan- og kiwi-is, uten sukker.

Antall skritt: 9651.

Fredag

Middag: Hamburger, squash«pasta» og salat.

Antall skritt: 11 811.

Lørdag

Middag: Taco.

Antall skritt: 15 502.

Søndag

Middag: Lakse- og hodekålsgrateng og salat.

Antall skritt: 728.

Endret av sullå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, håper jeg ikke gir noen dårlig samvittighet! Hvis det hjelper, har jeg ikke trent denne uken :ler:

:fnise: Jeg har ikke dårlig samvittighet. :lur: Jeg får ikke akkurat trent noe særlig, men jeg går mye og sykler en del.. Så jeg føler at jeg gjør noe. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...