sullå Skrevet 27. juli 2014 Forfatter #141 Del Skrevet 27. juli 2014 MandagMiddag: Köttfarslimpa (kjøttpudding?), grønnsaksgrateng og salat. Trening: 45 min spinning.Tirsdag Middag: Laksefilet med kremost og pesto, fenikkelgrateng og salat. Trening: Syklet til og fra jobb (60 min, 14,77 km).Onsdag Middag: Korvstroganof (ja, jeg liker svensk bedre enn norsk ) og squash-pasta. Trening: 10 min romaskin (1942 meter), 45 min slyngetrening (styrke hele kroppen).Torsdag Middag: Grillet svinefilet, squashsalat (squash istedenfor potet), osteterninger og salat. Trening: Syklet til og fra jobb (58 min, 14,67 km).Fredag Middag: Hjemmelaget hamburger, squashsalat og salat.Lørdag Middag: Taco. Trening: 60 min body balance. Syklet til og fra jobbSøndag Middag: Kyllingfilet med kokos- og peanøttsaus, auberginegrateng og blomkål- og brokkolimos. Trening: 10 min romaskin (1949 meter), 25 min ellipsemaskin, 15 min slyngetrening (styrke mage og rygg). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 27. juli 2014 Forfatter #142 Del Skrevet 27. juli 2014 Før ferien bestemte jeg meg for å klare 2000 meter på romaskin på 10 minutter. Da var jeg ganske nær klare det, så jeg tenkte at det skulle gå ganske fort. Så tok jeg ferie... Og nå klarer jeg ikke en gang over 1950 meter på 10 minutter! Mulige årsaksforklaringer: 3-4 uker uten å ro, gjør at jeg ikke klarer det? Det er så varmt, at det blir lettere å nå målet når det blir kaldere? Jeg blir distrahert av TV (jeg har funnet ut at man kan se TV fra en av romaskinene, mens kan ikke kan det fra den andre). Jaja, roing uten TV skal forsøkes neste gang! Da er det vel kaldere i tillegg, så da bøøøør det kanskje gå Ellers er det 2 uker igjen av jobb-sommeren, før det virkelig nærmer seg studiestart igjen. Hvorfor går alltid sommeren så fort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 27. juli 2014 #143 Del Skrevet 27. juli 2014 Alt hørtes ut som gode forklaringer! Krysser fingrene for neste gang. Sommeren går altfor fort indeed! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 28. juli 2014 Forfatter #144 Del Skrevet 28. juli 2014 I dag klarte jeg 2008 meter på 10 minutter! Noe særlig kaldere enn i går var det ikke, men jeg så ikke på TV. I tillegg var jeg innstilt på hard jobbing fra det første sekundet. Sååå slitsomt, men utrolig herlig å endelig klare det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 28. juli 2014 #145 Del Skrevet 28. juli 2014 Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kake-Kari78 Skrevet 28. juli 2014 #146 Del Skrevet 28. juli 2014 Så herlig at du endelig klarte det! Mye sitter nok i psyken og konsentrasjonen, ja Jeg har altså aldri satt meg oppi en romaskin, det ser rett og slett for slitsomt ut Men mannen digger det da, og kom til og med på andreplass (og vant tre måneders gratis medlemsskap ) i en konkurranse de hadde på treningssenteret hans. Men er det ikke vanvittig tungt for armene? *pinglearmer* Og sommeren går alltid altfor fort, ja Men i år, som for to år siden, så var jeg egentlig ganske fornøyd med det, for det betyr jo at det også går fort til jeg får bebis i armene mine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 29. juli 2014 Forfatter #147 Del Skrevet 29. juli 2014 En fryktelig dårlig kilde, men her står det litt om romaskin http://www.kk.no/livsstil/romaskinen-er-en-real-kalorikiller-22600 Og mine 2008 meter på 10 minutter er vel ikke sååå mye å skryte av: "Olaf Tufte har NM i romaskin. Han ror 2000 meter på sterke 5.46.9 minutter" Romaskin er tungt i både armer og lår, samt god trening for rygg Men det blir jo lettere og lettere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 29. juli 2014 #148 Del Skrevet 29. juli 2014 Synes det er kjempebra, jeg! Drit i han Olaf, han er mann og sikkert rodd i mange mange år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kake-Kari78 Skrevet 30. juli 2014 #149 Del Skrevet 30. juli 2014 Helt enig, jeg synes din tid hørtes kjempebra ut, jeg! Olaf Tufte er vel Norges beste roer, så du kan jo ikke akkurat sammenligne deg med han! Hørtes ut som bra trening ja, siden man får trent flere deler av kroppen på en gang Kanskje noe jeg må teste ut når magen er borte (Hmm.. Mye forskjellig trening jeg har planer om å prøve ut til våren nå- jogging med vogn, slyngetrening, romaskin... Hvis jeg greier å komme i gang med alt dette må jeg jo bli i knallform til bikinisesongen 2015 ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 4. august 2014 Forfatter #150 Del Skrevet 4. august 2014 Helt enig, jeg synes din tid hørtes kjempebra ut, jeg! Olaf Tufte er vel Norges beste roer, så du kan jo ikke akkurat sammenligne deg med han! Hørtes ut som bra trening ja, siden man får trent flere deler av kroppen på en gang Kanskje noe jeg må teste ut når magen er borte (Hmm.. Mye forskjellig trening jeg har planer om å prøve ut til våren nå- jogging med vogn, slyngetrening, romaskin... Hvis jeg greier å komme i gang med alt dette må jeg jo bli i knallform til bikinisesongen 2015 ) Jeg er fornøyd med 2000 meter på 10 minutter altså, men jeg måtte bare le litt da jeg leste Tuftes rekord Og du kommer til å se helt rå ut til neste år, hvis du kommer i gang Men først må jenta i magen din få bli ferdig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 4. august 2014 Forfatter #151 Del Skrevet 4. august 2014 Uke 31 Mandag Middag: Laksefilet med kremost, blomkålsris med fetaost og cherrytomater, og salat. Trening: 10 min romaskin (2008 meter!), 45 min slyngetrening (styrke hele kroppen), 10 min løping/jogging på tredemølle (9,5-11 km/t).Tirsdag Middag: Hjemmelaget falafel, brokkoli- og fenikkelgrateng, rester av blomkålsris fra i går og salat. Trening: Syklet til og fra jobb (59 min, 14,99 km).Onsdag Middag: Kyllingfilet panert med egg og knuste solsikkekjerner, stekt halloumi, wok og salat. Trening: Syklet til og fra jobb (58 min, 14,67 km). 30 min intervalltrening på tredemølle.Torsdag Middag: Fiskegrateng (med blomkålsmos) og salat. Trening: Syklet til og fra jobb.Fredag Middag: Huff, jeg klarer ikke å huske hva vi hadde til middag på fredag! Trening: Syklet til og fra jobb.Lørdag Middag: Ostepizza og salat. Trening: 10 min romaskin (2009 meter), 40 min slyngetrening (styrke hele kroppen).Søndag Middag: «Pasta»carbonara (pasta laget av egg, kremost og fiberhusk), og salat. Trening: 20 min ellipsemaskin, 10 min romaskin (1988 meter – romaskinen hvor man ikke ser TV-en var opptatt… ), 20 min jogging/løping på tredemølle, 10 min styrke mage og rygg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kake-Kari78 Skrevet 4. august 2014 #152 Del Skrevet 4. august 2014 Åh, falafel er så godt, det har jeg ikke laget på evigheter, takk for at du minte meg på det Hvordan lager du brokkoli- og fenikkelgratengen? Det hørtes deilig ut, jeg synes fenikkel er så godt, så nye tips til hvordan tilberede den er helt supert Hehe, måtte le litt av at det ble "bare" 1988 m på romaskinen på søndag siden romaskinen hvor man ikke ser tv'en var opptatt Det er faktisk litt fascinerende hvor mye som sitter i hodet når det gjelder utholdenhet, altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 5. august 2014 Forfatter #153 Del Skrevet 5. august 2014 Jeg har ikke en bestemt oppskrift på gratengen, blir mer litt omtrentlig. Jeg ser for meg at 1 fennikel og 0,5 brokkoli per person er greit? Grønnsakene kan kokes på forhånd, men jeg velger stort sett å heller dele de opp i små biter. Fordel i en smurt ovnsform, og hell på fløte (jeg bruker gjerne 2-3 dl). Tiden tar jeg sjelden gitt, men gratengen stekes på 200 grader til det koker godt i fløten. Ha da på ost, og stek videre til osten er gyllen. Og mye sitter i hodet ja! Men for å klare 2000 meter på 10 min, må jeg ro 200 meter i minuttet. Når jeg glemmer meg ut, feks pga slankekrigen på TV, da får jeg plutselig for mange meter å ta igjen. Det meste jeg har klart på ett minutt, er 220 meter. Så det er ikke lett å ta igjen "tapte" metere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kake-Kari78 Skrevet 7. august 2014 #154 Del Skrevet 7. august 2014 Så deilig gratengen hørtes ut, den skal jeg prøve ut i løpet av helgen! Fenikkel er veldig godt sammen med fløte, jeg lager ofte en fløtebasert saus med biter av fenikkel i til hvit fisk. Og Plutt elsker jo brokkoli, så all mat der brokkoli kan inkluderes er velkomment i vårt hjem Åh kjære vene, 200 m i minuttet hørtes ganske heftig ut, ja Nå har jeg jo ikke prøvd romaskin, men jeg ser for meg at da skal det roes ganske fort?!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 9. august 2014 #155 Del Skrevet 9. august 2014 Jeg vil og ha grateng. Men melkeallergi. BUHU Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 10. august 2014 Forfatter #156 Del Skrevet 10. august 2014 Så deilig gratengen hørtes ut, den skal jeg prøve ut i løpet av helgen! Fenikkel er veldig godt sammen med fløte, jeg lager ofte en fløtebasert saus med biter av fenikkel i til hvit fisk. Og Plutt elsker jo brokkoli, så all mat der brokkoli kan inkluderes er velkomment i vårt hjem Åh kjære vene, 200 m i minuttet hørtes ganske heftig ut, ja Nå har jeg jo ikke prøvd romaskin, men jeg ser for meg at da skal det roes ganske fort?!? Man må ro ganske fort, ja! Det gjennomsnittet hadde jeg ikke klart dersom jeg skulle rodd lenger enn 10 minutter! Jeg vil og ha grateng. Men melkeallergi. BUHU Tåler du laktosefri fløte? Ellers går det kanskje å bruke kokosmelk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 10. august 2014 #157 Del Skrevet 10. august 2014 Man må ro ganske fort, ja! Det gjennomsnittet hadde jeg ikke klart dersom jeg skulle rodd lenger enn 10 minutter! Tåler du laktosefri fløte? Ellers går det kanskje å bruke kokosmelk? Nei, tåler ikke melkeproteinet. Men kokosmelk er ikke tykt nok? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 10. august 2014 Forfatter #158 Del Skrevet 10. august 2014 Nei, tåler ikke melkeproteinet. Men kokosmelk er ikke tykt nok? Kanskje hvis du kun bruker den stive delen? Ellers finnes det kokosfløte, men jeg vet ikke hvor det finnes i Norge. Jeg har kjøpt det i Sverige (kokosgrädde). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 10. august 2014 #159 Del Skrevet 10. august 2014 Kanskje hvis du kun bruker den stive delen? Ellers finnes det kokosfløte, men jeg vet ikke hvor det finnes i Norge. Jeg har kjøpt det i Sverige (kokosgrädde). Skal se hva jeg finner! Ikke sett noe kokosfløte her i Norge, men skal definitivt se etter det i Sverige neste gang vi reiser dit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 10. august 2014 Forfatter #160 Del Skrevet 10. august 2014 Mandag Middag: Kyllingfilet med peanøttsaus, kald bearnessaus og ovnsstekt revet romanesco. Tirsdag Middag: Laksefilet med kremost, ovnsstekte grønnsaker og salat. Trening: Syklet til og fra jobb (14,46 km, 57 min).Onsdag Middag: Stekt corizo, blomkål- og brokkoligrateng og salat. Trening: Syklet til og fra jobb (14,91 km, 56 min). 60 min Body balance.Torsdag Middag: Kjøttboller, «pommes» av kålrabi og salat. Trening: 60 min Body step.Fredag Middag: Andebryst, asparges, blomkål og romanesco med majones og seterrømme, og salat. Trening: Syklet til og fra jobb (14,92 km, 53 min)Lørdag Middag: TacoSøndag Middag: Seifilet panert med egg og sesammel, auberginegrateng, smørstekt squash og rødkål, og salat. Trening: 10 min på romaskin (2006 meter), 30 min styrketrening mage, rygg og triceps (slynge, ball og apparater), 15 min jogging på tredemølle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå