AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #1 Skrevet 10. april 2014 Hei alle sammen! Ville bare dele denne med dere, for den syns jeg var lur. Better safe than sorry! (Nå håper jeg det fungerer å legge til bilde, hvis ikke blir poenget litt borte)Anonymous poster hash: ef1b3...a45
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #2 Skrevet 10. april 2014 Å søren! Hvorfor går det ikke å legge til bilde? Er det fordi jeg bruker mobilen?Anonymous poster hash: 7dd6d...571
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #4 Skrevet 10. april 2014 Nå sitter vi alle i spenning og venter TS... Anonymous poster hash: 6ba38...b25 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #5 Skrevet 10. april 2014 Søkte på "password" og "children" og fant denne (jeg er ikke TS) Anonymous poster hash: 6ba38...b25 9
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #6 Skrevet 10. april 2014 Jaja. Får gjengi bildet så godt jeg kan da. Prøver. En fremmed går bort til en 8 år gammel jente og spør henne om å komme med han. Han sier det har hendt noe med moren, og at moren derfor hadde sendt han for å plukke opp den lille jenta. Barnet spør da "hva er passordet?" Mannen blir forvirret og jente løper av gårde. Moren og den lille jenta hadde avtalt et passord mennesker fremmede for jenta skulle gi henne dersom de kom på vegne av moren. Dette kan ha reddet livet til den lille jenta. Høres dette ut som en god ide syns dere? Eller blir det for "hønemor"?Anonymous poster hash: 7dd6d...571 12
Pysa Skrevet 10. april 2014 #7 Skrevet 10. april 2014 Barnet skal ikke diskutere med fremmede. Hun skal løpe vekk med én gang. 12
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #8 Skrevet 10. april 2014 Det høres jo forsåvidt fornuftig ut, men samtidig synes jeg også det er en litt søkt situasjon. Jeg har selv tre barn som alle har gått i barnehage, og jeg kan ikke tenke meg til en eneste situasjon der jeg ville ha sendt en person som var en vilt fremmed for barna for å hente dem. Anonymous poster hash: 297a1...643 9
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #9 Skrevet 10. april 2014 Barnet skal ikke diskutere med fremmede. Hun skal løpe vekk med én gang. Enig. Anonymous poster hash: 4faaf...d67 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #10 Skrevet 10. april 2014 Jaja. Får gjengi bildet så godt jeg kan da. Prøver. En fremmed går bort til en 8 år gammel jente og spør henne om å komme med han. Han sier det har hendt noe med moren, og at moren derfor hadde sendt han for å plukke opp den lille jenta. Barnet spør da "hva er passordet?" Mannen blir forvirret og jente løper av gårde. Moren og den lille jenta hadde avtalt et passord mennesker fremmede for jenta skulle gi henne dersom de kom på vegne av moren. Dette kan ha reddet livet til den lille jenta. Høres dette ut som en god ide syns dere? Eller blir det for "hønemor"?Anonymous poster hash: 7dd6d...571 En manipulerende person klarer fint å få barnet til å tro at, "passordet ja, mamma sa jeg skulle spørre deg om hva det var for å være sikker på at jeg fant riktig barn her på lekeplassen. Hva er passordet?". Anonymous poster hash: 6ba38...b25 10
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #11 Skrevet 10. april 2014 Bedre å lære barn at de ikke skal snakke / være med fremmede folk. Anonymous poster hash: 58913...70e 2
lalaB Skrevet 10. april 2014 #12 Skrevet 10. april 2014 (endret) Om det hender noe med moren så får vel barnet beskjed igjennom folk det kjenner og blir tatt vare på av ansatte i barnehagen/ansatte på skolen/familie/nære venner av familien? Endret 10. april 2014 av lalaB
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #13 Skrevet 10. april 2014 Søkte på "password" og "children" og fant denne (jeg er ikke TS) Anonymous poster hash: 6ba38...b25 Genialt! Legger den på minnet til barna blir større Anonymous poster hash: 3d273...a75 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #14 Skrevet 10. april 2014 Jeg får en så vond følelse hver gang jeg tenker på barn som blir bortført og hvor grusomt det må være for de pårørende, ikke minst de som aldri får svar. Jeg er tilbøyelig til å kunne akseptere at man chipper barna med en GPS-mottaker for å finne dem. Ja, jeg er klar over at det er kontroversielt mtp overvåking etc... Men dagen man hadde hatt nytte av dette ville man vært glad. Anonymous poster hash: 2dade...e24 4
Gjest Nikki09 Skrevet 10. april 2014 #16 Skrevet 10. april 2014 Jeg får en så vond følelse hver gang jeg tenker på barn som blir bortført og hvor grusomt det må være for de pårørende, ikke minst de som aldri får svar. Jeg er tilbøyelig til å kunne akseptere at man chipper barna med en GPS-mottaker for å finne dem. Ja, jeg er klar over at det er kontroversielt mtp overvåking etc... Men dagen man hadde hatt nytte av dette ville man vært glad.Anonymous poster hash: 2dade...e24 Man får kjøpt sånne små GPSgreier formet som små bamser som man kan feste på feks skoene til barnet. Foreldrene har søkeren og hvis barnet er utenfor så og så lang rekkevidde så begynner den og pipe. Og hvis man da ikke finner barnet sitt så kan man trykke på en knapp for å få bamsen til å ule. Må innrømme at jeg er nevrotisk nok til å ha vurdert seriøst å skaffe en sånn... 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #17 Skrevet 10. april 2014 Man får kjøpt sånne små GPSgreier formet som små bamser som man kan feste på feks skoene til barnet. Foreldrene har søkeren og hvis barnet er utenfor så og så lang rekkevidde så begynner den og pipe. Og hvis man da ikke finner barnet sitt så kan man trykke på en knapp for å få bamsen til å ule. Må innrømme at jeg er nevrotisk nok til å ha vurdert seriøst å skaffe en sånn... For sko og klær er det ikke vanskelig å kvitte seg med? Men helt seriøst, hvor ofte skjer det kidnappinger her i landet? Og da tenker jeg selvsagt ikke på foreldre som tar med seg barna sine til utlandet, men vilt fremmede. Anonymous poster hash: b8f0e...030
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 10. april 2014 #18 Skrevet 10. april 2014 Jaja. Får gjengi bildet så godt jeg kan da. Prøver. En fremmed går bort til en 8 år gammel jente og spør henne om å komme med han. Han sier det har hendt noe med moren, og at moren derfor hadde sendt han for å plukke opp den lille jenta. Barnet spør da "hva er passordet?" Mannen blir forvirret og jente løper av gårde. Moren og den lille jenta hadde avtalt et passord mennesker fremmede for jenta skulle gi henne dersom de kom på vegne av moren. Dette kan ha reddet livet til den lille jenta. Høres dette ut som en god ide syns dere? Eller blir det for "hønemor"?Anonymous poster hash: 7dd6d...571 Jeg hadde aldri latt mitt barn bli hentet av fremmede/møtt uten meg eller min mann dersom barnet ikke kjente dem og var trygg på dem på forhånd.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #19 Skrevet 10. april 2014 Det er jo et passord for henting av barnehagebarn alt. Enten foreldrene henter, eller noen andre henter så lenge dette er avklart med barnehagen og godkjent av foreldrene Barnet skal lære seg å ikke snakke med fremmede, og si ifra til de ansatte i barnehagen om noen prøver å få kontakt på en slik måte. Anonymous poster hash: dd2d4...9d7 4
Unika Skrevet 10. april 2014 #20 Skrevet 10. april 2014 Man får kjøpt sånne små GPSgreier formet som små bamser som man kan feste på feks skoene til barnet. Foreldrene har søkeren og hvis barnet er utenfor så og så lang rekkevidde så begynner den og pipe. Og hvis man da ikke finner barnet sitt så kan man trykke på en knapp for å få bamsen til å ule. Må innrømme at jeg er nevrotisk nok til å ha vurdert seriøst å skaffe en sånn... Jeg har ikke barn, men dette hadde jeg brukt uten betenklighet på små barn, altså før de kom i tenårene. Betryggende, spesielt på reise! Kanskje lurere med et armbånd av et slitesterkt materiale, sko kan jo falle av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå