Gå til innhold

Var borte 1 uke fra skolen pga død hund

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En klassevenninne av dattera vår (13 år) var borte fra skolen en hel uke (5 dager) pga at hunden deres døde og at hun var i "dyp sorg". Det er jo helt uhørt. Hva er det slags foreldre som tillater slikt da?

Våre barn var ikke borte så lenge når bestemoren døde engang.

Jeg synes det er et dårlig signal fra foreldrene å la barna være borte fra skolen så lenge pga en hund som dør. At de er borte en dag, max 2, forstår jeg, man er glad i dyrene sine, men det får da være måte på!

Synes det blir helt feil.

Anonymous poster hash: f4c92...9a7
  • Liker 25
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Foreldre som har litt mer empati enn TS kanskje? For det virkelig blottet for det når man synes at andres sorg er "uhørt".

Anonymous poster hash: c8fa5...27c
  • Liker 31
Skrevet

Foreldrene hennes er tydeligvis mye mer empatisk enn det du er.

De lar henne få sørge, det er en bra ting. 5 dager fra ungdomskolen (?)....hun går virkelig ikke glipp av noe kjempe viktig.

• Liker 27
Skrevet

Tenåringer har sterkere følelser enn voksne, husker du ikke selv hvor vondt ting var forhold til nå? Hvordan følelsene dine var sterkere for ting du eide, mennesker og dyr? Jeg synes det er helt greit at hun var borte en uke.

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Håper ikke dine barn har arvet din mangelende empati.

Anonymous poster hash: 7414f...45d
  • Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår at TS stusser på dette. At jenta går glipp at ei uke på ungdomsskolen er én ting, men hva om hun tar seg ei sykemeldingsuke pga død hund fra jobb om noen år når hun er voksen?

Hva om alle gjorde det?

Anonymous poster hash: a6e7c...eb4
  • Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår at TS stusser på dette. At jenta går glipp at ei uke på ungdomsskolen er én ting, men hva om hun tar seg ei sykemeldingsuke pga død hund fra jobb om noen år når hun er voksen?

Hva om alle gjorde det?

Hva om noen er borte fra jobb fordi de er litt såre i halsen?

• Liker 27
Skrevet

Jeg er enig med TS. Selv om jeg er et hundeelskende menneske.

Dårlig innstilling å skulle ta seg fri så lenge, selv om noe tragisk har skjedd. Kan bli farlig å ta med seg sånne holdninger inn i voksenlivet.

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med TS. Selv om jeg er et hundeelskende menneske.

Dårlig innstilling å skulle ta seg fri så lenge, selv om noe tragisk har skjedd. Kan bli farlig å ta med seg sånne holdninger inn i voksenlivet.

Kunne du gått på jobb om du bare gråter og ikke er i stand til å gjøre noe?

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Hva om noen er borte fra jobb fordi de er litt såre i halsen?

f16d8c5c4f27283a486ea0ce701f3571.gif

• Liker 29
Skrevet

Når jeg var 12 år mistet vi hunden vi hadde hatt siden jeg var 2 år. Da var jeg borte fra skolen 4-5 dager.
Når moren min døde var jeg vekke fra skolen i 2 uker.

Sånn er det bare for noen. At du skal drive på å latterliggjøre andres følelser er helt uhørt, og får deg til å fremstå som en kald og kynisk kjerring. Selvfølgelig er det naturens gang og livet må gå videre. Men livet går ikke videre før en er klar for det. Enten det er hund, katt, bestemor, eller hamster.

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet

Da bestemor døde, var vi borte fra skolen begravelsesdagen. Hun bodde noen få hundre meter unna, så vi hadde et nært forhold. Broren min mistet klassekamerat 2 ganger, ikke skolefravær. Da bestemor nr to døde fikk jeg telefon kl 08, og jobbet døgnvakt til neste dag.

De fleste ganger har en ikke vondt av å måtte skyve sorgen unna noen timer og konsentrere seg så godt en kan om jobb/skole. Det er ikke å ikke ta sorgen på alvor! Er det partner/søsken/barn/unge foreldre som har gått bort, kan en trenge unntakstilstand i starten.

Anonymous poster hash: b2686...a00

• Liker 13
Skrevet

Når noen mister noen de er glad i, enten det er dyr eller mennesker, så må det være lov å sørge over det. Det blir neppe lav "arbeidsmoral" av den grunn. Putt den selvforherligende pekefingeren i lomma igjen.

• Liker 23
Skrevet

Man skal være ekstremt forsiktig med å uttale seg om andre menneskers sorg, og sette fasiter for hvordan og hvor lenge man skal sørge.

Hva man selv klarer har ingenting med hva andre klarer.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er synd at sorg på mange måter er så tabu jeg. Hva så om man gråter litt på jobben eller skolen? Skal det ikke være rom for det i spesielle situasjoner? Jeg har en kollega som mistet barnet sitt, den første tiden var hun selvsagt sykemeldt, men etter en stund kom hun tilbake på jobb selv om sorgen på ingen måte er over. Nå har det gått ca et år og sorgen er selvfølgelig på ingen måte over, men hos oss er det rom for at hun er lei seg. Det er rom for at hun kan gråte og være stille og tilbaketrukket.

Sorg er en vanlig følelese for alle mennesker og en naturlig del av livet, jeg synes det er synd at man ikke kan tillate seg å sørge også blant andre.

Anonymous poster hash: 4a425...5e8
  • Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...