Gå til innhold

Hvor mye bør man gi i barnebursdag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye er vanlig å gi i barnebursdager?

En kusine av meg fyller 7 år og jeg aner ikke hva som er "vanlig"...

Anonymous poster hash: 6eb5c...5ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det synes jeg kommer veldig an på din økonomiske situasjon. Det spiller også en rolle hvor "nære" dere er. Noen søskenbarn er nesten som søsken, mens andre ikke har noe særlig kontakt i det hele tatt. Hvis dere har mye kontakt, ville jeg tenkt at 250 kr er ok. Det blir spennende å se hva andre her synes :lillesky:

Skrevet

50-200?

AnonymBruker
Skrevet

Vi gir for 2-400 for familie eller venner, mens for barnehagevenner gir vi for 100-150..

Anonymous poster hash: d46e0...5ba
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

Ser det spriker en del mellom svarene deres, så håper det kommer flere så jeg blir litt klokere :)

Jeg er ung voksen og vi møtes stort sett bare et par ganger i året, så er ikke spesielt nære.

Har ikke god råd, hvis det har noe å si.

-TS

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo også stor variasjon mellom familiene når det gjelder gaver. Du kan jo spørre de andre i familien hvor mye de gir for?

Anonymous poster hash: ea6b4...553
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg giftet meg fikk vi gaver til 350kr av tanter og onkler fra den siden av familien. Det gir vel kanskje en liten pekepinn? :) Vet bare ikke hvor stor forskjell det bør være på bursdag- og bryllupsgave.

-TS

Det er jo også stor variasjon mellom familiene når det gjelder gaver. Du kan jo spørre de andre i familien hvor mye de gir for?

Anonymous poster hash: ea6b4...553

Skrevet

Jeg har max 100 på barnebursdag til bhgkompiser, gjerne mindre. Din kusine vil jeg si max 200, gjerne 100 om du finner noe OK. Noe pyntestæsj fra HM? Lego?

Skrevet

Jeg har max 100 på barnebursdag til bhgkompiser, gjerne mindre. Din kusine vil jeg si max 200, gjerne 100 om du finner noe OK. Noe pyntestæsj fra HM? Lego?

AnonymBruker
Skrevet

En 7-åring som gir til en annen 7-åring = rundt 100 kroner.

En voksen person som skal gi til en 7-årig slektning = 250-400 kroner, alt etter forhold og hvor god økonomi man har.

I min slekt har jeg aldri gitt til kusiner med mindre jeg er invitert i selskap til dem. Men jeg har 7åringer jeg er tante til, og de får gaver til rundt 300 kroner, pluss/minus... Er jeg fadder på dem i tillegg er det rundt 500 kroner.

Egne barn som vil gi til søskenbarn på samme alder får gi gave for rundt 100 kroner. Typisk vennegave.

Anonymous poster hash: 78d65...995
Skrevet

300-500kr? Hvis det er snakk om deg + tanten/onkelen hennes.

Om det kun er du (kusine), 200-300kr?

Gjest Magdalene
Skrevet

Enig her, litt avhengig av hvor gammel du er.

Du finner jo mye fint småting på F.eks acsesorice. Lipgloss, hårpynt, smykker og slikt. Det har hvertfall falt i god jord hos førskolejentene i bhg, som er et år yngre enn din kusine.

Skrevet

Gi for en hundrelapp:) Du er ikke så gammel og mtp økonomi så skal du ikke blakke deg for ei kusine. Du trenger ikke å gi penger, kjøp heller en gave:) 7-åringer bryr seg ikke om hvor dyr en gave er. Kan tipse deg om Legofriends, det er kjempepopulært til jenter i den alderen der. De minste eskene koster 99kr.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

50-70 fra barn til barn i barnebursdag, 200-300 til nevøer og nieser. Hadde nok brukt ca 200 til kusine

Anonymous poster hash: f751d...4e3

Skrevet

Jeg pleier å gi en gave verdt mellom 200-500, kommer ann på hvilket forhold jeg har til vedkommende :)

Skrevet

200-300 pleier jeg å kjøpe for til tanteunger, og andre unger i familien :) Ser at vi får omtrent det samme tilbake...

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Vi bruker rundt 100 kr når det er barnehagebarn, og ca. 200-300 kr når det er fetteren til barnet mitt som skal feires.

Skrevet

Det er mye salg på barnebøker nå, kan finne en fin bok for rundt 50lappen og legge ved hårstrikker eller annet stæsj, så får du en ganske fin gave, men som ikke er så dyr.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...