Gå til innhold

Hva er du flau over å ikke forstå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva "bronchial accumulation" er for noe. :klo:

Som i, "spirometry revealed no bronchial accumulation". Spirometry er greit nok, det er lungetest. Man måler lungenes funksjon. Men hva er det det refereres til som skulle samle seg i lungene? Luft er jo naturlig at samles i lungene? Skjønner ikke bæret. Dumme meg. :P

Anonymous poster hash: 6f814...4c3

Er dette noe å være flau over, med mindre du studerer/jobber innen helse? :klo:

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest RompeRusk
Skrevet

All form for matte.

Og hvordan vind oppstår.

Og ikke minst : hvor er vinden når det er vindstille? :ler:

Skrevet

Skjønner ikke hvordan TV fungerer .Hvordan bilder kan "gå gjennom lufta" Heller ikke mobil. Nytter ikke å Google heller, for da får man bare opp noe teknisk som man heller ikke skjønner. :ler:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Klokka

Anonymous poster hash: 12b27...4d3
Skrevet

Jeg forstår ikke min egen sport. Neida (joda). Har vært håndballspiller i nesten 10 år, og gjør det ganske bra. MEN utenfor praksis kan jeg ingenting. Ofte når folk står og snakker om håndball kan det hende at jeg står som et spørsmålstegn.

• Liker 3
Gjest Tingelinling
Skrevet

Hvor det blir av sms etter at jeg har slettet dem. Jeg har store problemer med å forstå hvordan noe som har eksistert bare kan bli borte.

• Liker 5
Skrevet

SMS-en har "eksistert" i minnet på telefonen din som en kombinasjon av brytere som er skrudd av eller på. Når du trykker slett, forteller du egentlig bare telefonen at nå kan den bruke denne delen av minnet til noe annet. Gjør den ikke det, så ligger fremdeles meldingen din lagret, og kan hentes frem av noen med riktig utstyr.(Politiet f.eks.)

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår ikke NOE med matte. Ingenting. Nada.

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg forstår ikke NOE med matte. Ingenting. Nada.

Test: Hvor mye er 2+3?

• Liker 3
Gjest Tingelinling
Skrevet

SMS-en har "eksistert" i minnet på telefonen din som en kombinasjon av brytere som er skrudd av eller på. Når du trykker slett, forteller du egentlig bare telefonen at nå kan den bruke denne delen av minnet til noe annet. Gjør den ikke det, så ligger fremdeles meldingen din lagret, og kan hentes frem av noen med riktig utstyr.(Politiet f.eks.)

Men hvor blir den av når minnet om den blir brukt til noe annet?

Skrevet

Men hvor blir den av når minnet om den blir brukt til noe annet?

Den blir overskrevet, og forsvinner. Det er jo ikke noe annerledes enn når noe man har skrevet med blyant blir visket ut, og papiret så blir brukt til noe annet.

Skrevet

Test: Hvor mye er 2+3?

Skulle du nettopp være frekk nå? Sånne enkle regninger kan jeg jo selvfølgelig. Men jeg kan for eksempel ikke gangetabellen utenat. Og ikke kan jeg ''formelen'' på hvordan man regner ut regninger som har med deling å gjøre. Eller gange. Eller brøk. Alle de ''reglene'' om hvordan man gjør ting. Jeg kan ingenting.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan det har seg at det finnes norsklærere som benytter seg av garpegenitiv.

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Skulle du nettopp være frekk nå? Sånne enkle regninger kan jeg jo selvfølgelig. Men jeg kan for eksempel ikke gangetabellen utenat. Og ikke kan jeg ''formelen'' på hvordan man regner ut regninger som har med deling å gjøre. Eller gange. Eller brøk. Alle de ''reglene'' om hvordan man gjør ting. Jeg kan ingenting.

Jeg var ikke frekk. Hensikten var å bevisstgjøre deg på at alt som har med tall å gjøre, er matematikk, enten det er addisjon, subtraksjon, divisjon, multiplikasjon, brøkregning, ukjente osv. osv.

Endret av Arabella
  • Liker 8
Skrevet

Jeg var ikke frekk. Hensikten var å bevisstgjøre deg på at alt som har med tall å gjøre, er matematikk, enten det er addisjon, subtraksjon, divisjon, multiplikasjon, brøkregning, ukjente osv. osv.

Åja, for det kunne du ikke gjøre uten å måtte virke sarkastisk og spydig? Men ja, takk for informasjonen ;)

AnonymBruker
Skrevet

Og ikke minst : hvor er vinden når det er vindstille? :ler:

eller hvor det hvite blir av når snøen smelter? :fnise:

Anonymous poster hash: bd0e0...433

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, der tar du feil. Ikke alt som har med tall å gjøre er matematikk. Det kan jeg kjapt og enkelt bevise for deg. Hva er 1+1? Du tenker at det er innlysende. Men der tar du feil igjen. Det er fortsatt 1. Når man ser filosofisk på det så er ikke tall det matematikere tror tall er. Hvis du har en vanndråpe og legger til en vanndråpe, hvor mange vanndråper har du da? Fortsatt bare en vanndråpe.

Jeg var heller ikke frekk. Jeg bare informerte akkurat som du gjorde.

• Liker 1
Gjest Funky Punk
Skrevet

Jeg forstår ikke økonomi og politikk. Altså jeg kan regne sammen enkle regnestykker, jeg har kontroll på økonomien og jeg forstår at vi har partier og statsminister osv, men jeg forstår det ikke når det må ned i detaljer og det begynner å bli litt mer vrient

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke økonomi og politikk. Altså jeg kan regne sammen enkle regnestykker, jeg har kontroll på økonomien og jeg forstår at vi har partier og statsminister osv, men jeg forstår det ikke når det må ned i detaljer og det begynner å bli litt mer vrient

Du er ikke alene om det. Jeg vet om økonomer som ikke forstår seg på økonomi. :fnise:

Mange tror det er så enkelt og rett frem med økonomi og tall, så begynner de på universitetet og har om makroøkonomi og så mister de forstanden. :laugh:

Gjest Eurodice
Skrevet

Nei, der tar du feil. Ikke alt som har med tall å gjøre er matematikk. Det kan jeg kjapt og enkelt bevise for deg. Hva er 1+1? Du tenker at det er innlysende. Men der tar du feil igjen. Det er fortsatt 1. Når man ser filosofisk på det så er ikke tall det matematikere tror tall er. Hvis du har en vanndråpe og legger til en vanndråpe, hvor mange vanndråper har du da? Fortsatt bare en vanndråpe.

Jeg var heller ikke frekk. Jeg bare informerte akkurat som du gjorde.

Med din tilnærming kan man jo si at havet er en eneste stor vanndråpe. På samme måte med innsjøer, tjern etc.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...