AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #1 Skrevet 8. april 2014 Nå har mitt barn slitt med søvn i snart 2 år (fra det ble født). Og jeg er så lei. Nå har jeg kranglet med barnet i snart 3 timer de at det skal sove formiddagsluren sin. Og ja, jeg har prøvd å holde h*n våken, men da blir det er helvete hele kvelden, så h*n trenger den søvnen. Men det skal krangles om, skrikes, hoies og det skal alltid være et helvete. Og jeg er så lei! Jeg får så lyst til å ta ungen og laste han ut, så kan han finne et annet sted å bo. Ja, jeg vet, fryktelig teit få barnslig. Men hver dag er er helvete med soving og har alltid vært det. Jeg gruer meg til sovetidapunktet hver dag, kjenner det tærer på og jeg kjenner at det tar vekk all glede fra hverdagen. For det er jo ikke bare dagsøvnen som er et levende helvete. Det er også kveldsøvnen. Og på en god dag så krangler vi "bare" 1-2 timer med søvnen. På en dårlig dag så er 6 timer helt normalt. Og jeg er så lei!!!!!Anonymous poster hash: ccdd8...60e
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #2 Skrevet 8. april 2014 Huff det hørts ikke noe gøy ut. Det funker ikke å kutte dagsovingen og heller legge han tidligere om kvelden? Hvordan er leggerutinene om kvelden? Hos oss har det hjulpet å roe helt ned til barne tv, spise kveldsmat og kanskje lese en bok, før det bærer i seng. Så synger vi nattasang. Hvis poden ikke vil legge seg og slår seg vrang, har vi sagt god natt og gått ut. Har blitt en del skriking, men til slutt innså hun at det ikke virket. Det er utrolig slitsomt når barna ikke vil sove. Jeg har egentlig ingen gode tips å komme med, bare min dypeste medfølelse :-)Anonymous poster hash: f9596...f3a
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #3 Skrevet 8. april 2014 Nå har mitt barn slitt med søvn i snart 2 år (fra det ble født). Og jeg er så lei. Nå har jeg kranglet med barnet i snart 3 timer de at det skal sove formiddagsluren sin. Og ja, jeg har prøvd å holde h*n våken, men da blir det er helvete hele kvelden, så h*n trenger den søvnen. Men det skal krangles om, skrikes, hoies og det skal alltid være et helvete. Og jeg er så lei! Jeg får så lyst til å ta ungen og laste han ut, så kan han finne et annet sted å bo. Ja, jeg vet, fryktelig teit få barnslig. Men hver dag er er helvete med soving og har alltid vært det. Jeg gruer meg til sovetidapunktet hver dag, kjenner det tærer på og jeg kjenner at det tar vekk all glede fra hverdagen. For det er jo ikke bare dagsøvnen som er et levende helvete. Det er også kveldsøvnen. Og på en god dag så krangler vi "bare" 1-2 timer med søvnen. På en dårlig dag så er 6 timer helt normalt. Og jeg er så lei!!!!!Anonymous poster hash: ccdd8...60e Sett ungen i sengen og se på ungen til den legger seg i ro. Ikke prat med ungen i det hele tatt, bare svar nei eller ja og hvis den prøver å flytte på seg legger du den ned igjen... Anonymous poster hash: beb1a...5ca 2
Irja Skrevet 8. april 2014 #5 Skrevet 8. april 2014 Huff. Jeg vet hvordan du har det! Vi har hatt mange og lange kamper! Sover han bedre på trilleturer? Her hadde vi nettop en periode hvor vi måtte bysse igjen (13 mnd) Vet byssing av en 13 mnd gammel unge, ikke skal være nødvendig, men når man er desperat, gjør man det meste.. Føler med deg! Utrolig frustrerende og slitsomt. Det beste rådet jeg fikk fra helsesøster var vel å prøve å ikke grue meg så mye til legging. Ta det for det det er.. Vet det ikke er lett, men prøv å sett deg i rommet ved siden av, se på tv/ les en bok eller noe. Gå inn og ut etter behov.. Lykke til!!
lykkelige.meg Skrevet 8. april 2014 #7 Skrevet 8. april 2014 Regner med dere allerede har gjort det, men må allikevel spørre; har dere vært hos manuellterapaut/fysioterapeut å sjekket at han ikke har noen låsninger?
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #8 Skrevet 8. april 2014 Hva er vitsen med å sensurere barnets kjønn for så å avsløre det? Hva er vitsen med å sensurere barnets kjønn i det hele tatt?! Du er jo anonym?Anonymous poster hash: 2df89...b8a 10
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #9 Skrevet 8. april 2014 Hva er vitsen med å sensurere barnets kjønn for så å avsløre det? Hva er vitsen med å sensurere barnets kjønn i det hele tatt?! Du er jo anonym?Anonymous poster hash: 2df89...b8a Enig! H*n sover ikke, har så lyst til å kaste han ut. Men skjønner frusterasjonen din TS!Anonymous poster hash: dbf2c...12c 1
maria b Skrevet 8. april 2014 #10 Skrevet 8. april 2014 Bruk seler i vogna og i sengen, og la ungen skrike seg i søvn. Det virker kanskje brutalt, men det funker. Etter noen dager gir skrikingen seg. 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #11 Skrevet 8. april 2014 Bruk seler i vogna og i sengen, og la ungen skrike seg i søvn. Det virker kanskje brutalt, men det funker. Etter noen dager gir skrikingen seg. Nei, det gir seg ikke. Det har sånn det har foregått det siste halve året. Ja, sensuren ble bare teit. Jeg var fryktelig frustrert og alt gikk i surr, jeg trodde ikke jeg tok på knappen på anonym heller. Men det gjorde jeg visst. Innlegget er like mye kaos som jeg følte akkurat det og da. Vi har hatt samme rutiner i forhold til kveldssøvn omtrent hele tiden. Det er rolig med kveldsmat evt tv før vi leser litt på senga. Og vi har prøvd å kutte dagsovingen, men da blir han helt forferdelig sliten og trøtt. Da er det ingenting som går an. Og da er han så trøtt da vi legger han at han ender opp med å bare hyle seg i søvn da også. Vi har vært hos kiropraktor da han var ca året, men det var ingenting. Tusen takk for alle svar! Er godt og få litt støtte og ikke bare negative kommentarer fordi jeg omtrent klikker!Anonymous poster hash: ccdd8...60e
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #12 Skrevet 8. april 2014 Trille tur på dagtid? Like ille. Noen ganger er kan det virke, men det er ganske så kjedelig og gå med en hylende og hysterisk unge og få stygge blikk. Samtidig som jeg prøver og roe meg ned og ikke bli irritert. Han har aldri likt vogn heller, alltid vært hyling. Så vi har aldri gått særlig mye turer. Og nå så blir jeg omtrent i dårlig humør bare av å se en vogn Anonymous poster hash: ccdd8...60e
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #13 Skrevet 8. april 2014 Hvis du har prøvd i 3 timar kl 13, så vil jeg tro du legger han for tidlig. Han trenger vel ikke formiddagsluren før 12?? Vi kuttet ut dagsoving da vår var 2 år. Selvfølgelig var han trøtt om kvelden. Men vi la han litt tidligere og passet på å ha det gøy på ettermiddagen så han var aktiv.Anonymous poster hash: 5bdf1...6d1 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #14 Skrevet 8. april 2014 Hvis du har prøvd i 3 timar kl 13, så vil jeg tro du legger han for tidlig. Han trenger vel ikke formiddagsluren før 12?? Vi kuttet ut dagsoving da vår var 2 år. Selvfølgelig var han trøtt om kvelden. Men vi la han litt tidligere og passet på å ha det gøy på ettermiddagen så han var aktiv.Anonymous poster hash: 5bdf1...6d1 Forumet ligger en time bak tror jeg. Jeg skrev det ca kl 14. Og da hadde jeg prøvd i ca 3 timer. Mellom 11 og 1130 la jeg han. Han var ekstremt trøtt da. Og han sovnet etterpå og sov lenge. Så han trenger den søvnen. Han pleier å legge seg ca da og da sover han gjerne 2-3 timer. Og det går ikke utover nattesøvnen. Anonymous poster hash: ccdd8...60e
minister-mio Skrevet 8. april 2014 #15 Skrevet 8. april 2014 Bruk seler i vogna og i sengen, og la ungen skrike seg i søvn. Det virker kanskje brutalt, men det funker. Etter noen dager gir skrikingen seg. binde fast toåringen i senga? Seriøst? 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #16 Skrevet 8. april 2014 binde fast toåringen i senga? Seriøst? Det gjør vi ikke. Men vi må ha på seler i vogna, ellers kaster han seg ut av vogna. Anonymous poster hash: ccdd8...60e
minister-mio Skrevet 8. april 2014 #17 Skrevet 8. april 2014 Det gjør vi ikke. Men vi må ha på seler i vogna, ellers kaster han seg ut av vogna.Anonymous poster hash: ccdd8...60e Men dette er snakk om en toåring. Han kaster seg antageligvis ikke ut av vogna
maria b Skrevet 8. april 2014 #18 Skrevet 8. april 2014 En toåring kommer seg lett ut av både senga og vogna. Ser ikke noe galt i at en toåring kan bruke seler. 4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #19 Skrevet 8. april 2014 Når man kutter ut duppen på dagen er det normalt at dem er veldig trøtte en periode før det går seg til. Hold han våken gjennom hele dagen og legg han heller kl 6 om kvelden den perioden overgangen pågår. Anonymous poster hash: 14cc2...1c8 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #20 Skrevet 8. april 2014 Forumet ligger en time bak tror jeg. Jeg skrev det ca kl 14. Og da hadde jeg prøvd i ca 3 timer. Mellom 11 og 1130 la jeg han. Han var ekstremt trøtt da. Og han sovnet etterpå og sov lenge. Så han trenger den søvnen. Han pleier å legge seg ca da og da sover han gjerne 2-3 timer. Og det går ikke utover nattesøvnen. Anonymous poster hash: ccdd8...60e Ikke for å være vanskelig, men du skrev i hi at det var styr når han skulle legges om kvelden også? Hvis han sover 2-3 timer om dagen er ikke det rart tenker jeg...han sover kanskje for mye på dagen?Anonymous poster hash: 4ee68...bd0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå