Gå til innhold

Har alle fått det som dere vil, anngående antall barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler at jeg har aldri kunne styrt det selv. Mens noen sier : jo det styrer man selv. Synes det er latterlig uttalelse å si sånnt.

Anonymous poster hash: 90b80...fde
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler at jeg har aldri kunne styrt det selv. Mens noen sier : jo det styrer man selv. Synes det er latterlig uttalelse å si sånnt.

Anonymous poster hash: 90b80...fde

Hvorfor kunne du ikke styrt antall barn selv?

De fleste gjør vel det, hvis ikke de ikke kan få barn eller sliter med det da.

Anonymous poster hash: 11b05...dd2

• Liker 4
Skrevet

Både ja og nei.

Det kan også hende at par er uenige om hvor mange barn de vil ha. Jeg kunne for eksempel gjerne hatt tre, mens mannen sier stopp nå etter to. Tror det er vanligere enn mange vil innrømme.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville ha 0, hun ville ha 2; det ble 2.

Men rent praksis ble styrt, begge var planlagt.

Skrevet

Jeg skal ha flere. Antall er jeg usikker på, tar det som det kommer. Vi er i en stabil livssituasjon og tilpasser oss. Og jeg tåler nesten ingenting av prevensjon. Men så nærmer jeg meg jo 30-års alderen så vet ikke hvor lett det går etter det...

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Vi har et barn. Jeg har alltid ville hatt to barn men mannen var helt i mot det, så i og med at han ikke ville ha flere ble det slik.

Anonymous poster hash: d390c...d2d
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med at du ikke har kunnet styre det selv? Klart man styrer det selv. Man kommer til en enighet med partner og bruker så prevensjon når man ikke vil ha barn. Det eneste man ikke kan styre er hvis man ikke kan få barn.

Anonymous poster hash: 78e6e...21a
  • Liker 4
Skrevet

Nja....

Har et barn (verdens beste selvsagt!) og flere blir det ikke dessverre.

Aller helst ville jeg hatt tre-fire men er veldig takknemlig for den flotte jenta vi har fått.

:)

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, 0 :)

Anonymous poster hash: ae025...84a
  • Liker 5
Skrevet

Ja, vi er fornøyde. Vi var heldigvis enige og ønsket tre barn begge to, og har vært så heldige å få det også. Det er jo ikke alle som både kan bli gravide når de ønsker OG har en partner som er 100% enig i hvor mange barn de skal få, så det er absolutt ingen selvfølge at man ender opp med det antall barn man ideelt sett kunne tenke seg.

Skrevet

Ønsket egentlig 2-3, men er ufrivillig barnløs foreløpig, først pga manglende farsemne og passende livssituasjon, og så viser det seg at min kropp ikke samarbeider, og alt tar lang tid når man blir avhengig av helsevesenet for å kunne prøve. Mannen vil også sette strek ved 1, om vi får det til.

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Skulle ha 2, ende opp med tre. Sist ble det tvillinger :)

Anonymous poster hash: cb6de...271

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

nei- ville hatt to, har et- verdens beste!

Men som sagt, ville gjerne hatt to, men det ble brudd før det ble aktuelt....

Anonymous poster hash: 38ef0...b08
AnonymBruker
Skrevet

jeg vil ha 3, håper jeg rekker det. jeg blir 30 neste år, (og har ikke begynt enda) så jeg håper jeg er fruktbar lenge....

Anonymous poster hash: 6cecc...785
AnonymBruker
Skrevet

Har ingen foreløpig, men jeg ønsker tre og samboer vil ha max to, da han har ett fra før. Vi får se hva det blir til... Frykter han har det siste ordet til slutt :/

Anonymous poster hash: 89392...309

Skrevet

Vil muligens ha tre, men det blir bare to fordi samboer ikke ønsker fler.

Skrevet

Har bare en nå. Jeg vil ha 4 til sammen, han vil ha 5 til sammen (3 til da han har en fra før). Så jeg håper at vi får 3 til :-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har bare en nå. Jeg vil ha 4 til sammen, han vil ha 5 til sammen (3 til da han har en fra før). Så jeg håper at vi får 3 til :-)

Helt enig, her drømmer vi om fire. Fint å se at det er flere som vil prioritere familielivet :)

Anonymous poster hash: 22236...042

• Liker 1
Gjest Trolletrine
Skrevet

Tja. Mitt største ønske var å få barn, og nå har jeg barnet jeg alltid har ønsket meg.

I utgangspunktet ønsket jeg meg to barn, men har oppdaget at jeg har blitt veldig ambivalent. Vi har det så perfekt nå, og jeg er redd for at det skal bli "ødelagt" med en nr 2. Samtidig spør jeg meg selv om jeg egentlig ønsker meg flere barn kun for at datteren min skal få søsken....og er det isåfall da rett å få nr 2? Og sånn går dagene mens tiden snart renner ut.

Gjest Trøffel
Skrevet

Vi har to barn på 1 og 3 år, kunne gjerne ha tenkt oss en til... Men økonomi, plass, tid og energi stopper oss :( Mannen min er hjemme i perm med yngste nå og sier han gjerne skulle ha vært husfar i årevis, fine mannen :hjerte: Men gleder oss til mer kjærestetid etter hvert, har dessverre ingen oppofrende besteforeldre i nærheten så det har foreløpig vært dårlig med barnevakt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...