AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #1 Skrevet 8. april 2014 Jenta har vært syk med opp til 39 i feber de siste dagene. Nå er hun blitt litt friskere, men ser jo antydning til at hun ikke er heeelt på topp enda. Samtidig tror jeg hun kjeder seg ekstremt, og mamma holder på å bli tullerusk av all masingen Men er skeptisk til å dra ut en dag etter feber.. Vil ikke hun skal være syk enda lenger. Ville dere dratt ut en tur for å leke litt? Anonymous poster hash: a1f0c...b79
Pooo Skrevet 8. april 2014 #2 Skrevet 8. april 2014 Jeg tror en tur ut vil gjøre dere begge godt. Frisk luft er bra, bare ikke bli forlenge ute, eller kald. 1
SmallTalk Skrevet 8. april 2014 #3 Skrevet 8. april 2014 Så lenge formen ellers er fin, og det ikke er skikkelig surt og kaldt ute, så ser jeg ikke problemet.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #4 Skrevet 8. april 2014 Jenta har vært syk med opp til 39 i feber de siste dagene. Nå er hun blitt litt friskere, men ser jo antydning til at hun ikke er heeelt på topp enda. Samtidig tror jeg hun kjeder seg ekstremt, og mamma holder på å bli tullerusk av all masingen Men er skeptisk til å dra ut en dag etter feber.. Vil ikke hun skal være syk enda lenger. Ville dere dratt ut en tur for å leke litt? Anonymous poster hash: a1f0c...b79 37,6 er vel strengt tatt ikke feber på en unge? 0,2 over snittet og unger er ofte varmere enn oss. Anonymous poster hash: 74127...a64 2
Teriyaki Skrevet 8. april 2014 #5 Skrevet 8. april 2014 37,6 er vel strengt tatt ikke feber på en unge? 0,2 over snittet og unger er ofte varmere enn oss. Anonymous poster hash: 74127...a64 På min er det der feber, men bare litt. Han har en normaltemperatur på 36,5.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #6 Skrevet 8. april 2014 Når det gleder barn skal man vel først og fremst se an allmenntilstanden framfor temperatur. Barn kan ha feber av mange grunner men fortsatt være helt fin i formen. Anonymous poster hash: 6791f...66c
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #7 Skrevet 8. april 2014 På min er det der feber, men bare litt. Han har en normaltemperatur på 36,5. På min er ikke det der feber, så det er helt individuelt. Anonymous poster hash: 6791f...66c
Gjest Magdalene Skrevet 8. april 2014 #8 Skrevet 8. april 2014 37,6 er vel strengt tatt ikke feber på en unge? 0,2 over snittet og unger er ofte varmere enn oss.Anonymous poster hash: 74127...a64 Riktig! Så lenge formen er grei er det vel bare å ta en tur ut. Her er det ikke feber før tempen er over 38,5. (Men det henger vel igjen fra jeg selv jobbet med syke små). Er det virkelig noen som måler tempen på sine friske barn for å sjekke hva normal kroppstemperatur er?
Teriyaki Skrevet 8. april 2014 #9 Skrevet 8. april 2014 (endret) På min er ikke det der feber, så det er helt individuelt. Anonymous poster hash: 6791f...66c Ja, og det var hele poenget med innlegget mitt. At det er individuelt. ______________________ Det kan være ganske greit å vite hva den normale kroppstemperaturen er. Da er det mye lettere å vite om de er på tur til å bli syk før de er blitt så syk at det er åpenbarn. Det er ikke dermed sagt at jeg pleier å måle han med en gang han er forkjølet. Måler han aldri uten at jeg kjenner helt klart at han har feber. Grunnen til at jeg vet normal-temperaturen er fordi jeg har målt han regelmessig for å sjekke feberen og svingningen en gang han var ganske dårlig. Da kom jeg altså også fram til normaltemp da feberen var gått helt ned. Når det er sagt, så hadde jeg nok tatt en liten tur ut selv om min hadde hatt pittelitt forhøyet temperatur så lenge allmenntilstanden tilsa at det var ok. 37,6 er ikke akkurat feber, men mer "subfebril". En mellomting mellom å være afebril og febril. 38,5 var da litt høy grense for hva som regnes som feber eller ikke. Når min har 38 blank i feber så har han røde kinn og blanke øyne. Helt klart feber. Endret 8. april 2014 av Teriyaki
GammelKaktus Skrevet 8. april 2014 #10 Skrevet 8. april 2014 Her er normaltemperaturen til lillegutt 37.7 har vært det siden han ble født. Som førstegangsmamma så målte jeg tempen av og til bare for å være sikker på at han var frisk, jeg synes faktisk ikke det var så merkelig. Dessuten fikk jeg høre fra helsesøster at det var greit å vite hva som er normalen for mitt barn Uansett, jeg tar iallfall lillegutt med meg ut hvis han har litt feber men er i god form. En liten tur gjør ingen skade
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå