Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er separert og skal nå starte på nytt sammen med min datter på 16 år. Jeg har søkt bidrag , men det tar tid . Så lurer jeg på om hvor mye jeg kan +- regne med i bidrag fra far.

Han tjener 1200000,-

Jeg tjener 200000,- i uførepensjon når den er ferdig beregnet.

Vår datter skal bo hos meg. Hun skal til far max en helg i mnd. (datter sitt ønske)

Bør jeg la det gå igjennom NAV sin beregning?

Far vil betale max 5000,- med privat ordning. Er det mye eller lite?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta det gjennom Nav så blir du ikke lurt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg er separert og skal nå starte på nytt sammen med min datter på 16 år. Jeg har søkt bidrag , men det tar tid . Så lurer jeg på om hvor mye jeg kan +- regne med i bidrag fra far.

Han tjener 1200000,-

Jeg tjener 200000,- i uførepensjon når den er ferdig beregnet.

Vår datter skal bo hos meg. Hun skal til far max en helg i mnd. (datter sitt ønske)

Bør jeg la det gå igjennom NAV sin beregning?

Far vil betale max 5000,- med privat ordning. Er det mye eller lite?

Ta en titt på dette regnestykket:

https://tjenester.nav.no/bidragsveileder/detaljertBeregning?18

Anonymous poster hash: b3ec1...708

AnonymBruker
Skrevet

5000,- syntes jeg var mye egentlig. Men han tjener jo veldig bra.. Jeg får 1400 i mnd, pappaen tjener rundt 25.000 i mnd etter skatt.

Anonymous poster hash: a1773...29f
  • Liker 1
Skrevet

Pappan her har 49000.- etter skatt , jeg har 13000.- etter skatt . Ikke misforstå , jeg er ikke ute etter å sope inn mest mulig av hans økonomi. Prøver bare å sette opp et regnestykke på hva jeg har råd til å leie leilighet for :)

AnonymBruker
Skrevet

Pappan her har 49000.- etter skatt , jeg har 13000.- etter skatt . Ikke misforstå , jeg er ikke ute etter å sope inn mest mulig av hans økonomi. Prøver bare å sette opp et regnestykke på hva jeg har råd til å leie leilighet for :)

Det eneste rettferdige er at han betaler halve differansen mellom nettoinntektene, dvs kr 18.000 pr måned i bidrag. NAV-satsene er lavere, men de er basert på det norske patriarkatets kvinnefiendtlige regler.

Anonymous poster hash: 88cfa...026

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste rettferdige er at han betaler halve differansen mellom nettoinntektene, dvs kr 18.000 pr måned i bidrag. NAV-satsene er lavere, men de er basert på det norske patriarkatets kvinnefiendtlige regler. Anonymous poster hash: 88cfa...026

Hahaha, hvorfor skal han bet 18000 i bidrag??

Anonymous poster hash: e60cb...ad7

• Liker 1
Skrevet

Det eneste rettferdige er at han betaler halve differansen mellom nettoinntektene, dvs kr 18.000 pr måned i bidrag. NAV-satsene er lavere, men de er basert på det norske patriarkatets kvinnefiendtlige regler.

Skal han bøtlegges fordi damen har lav inntekt? Ved skilsmisse er ikke hun hans ansvar mer. Han skal bare delta i barnets livsopphold.

AnonymBruker
Skrevet

Hahaha, det vil Nav aldri i verden gå med på. Dermed må ta få BY til å betale det, å BY er ikke villig til å betale mer enn 5000,-

Anonymous poster hash: d21d8...f9e

AnonymBruker
Skrevet

Du må tenke på at dere skal bidra like mye hver i forhold til datteren deres, så om han betaler 5000, vil det si at du har 10000 å bruke på henne i mnd. Synes det høres rikelig ut jeg i hvert fall. At du har dårlig råd er jo ikke hans feil, med mindre det er han som har ødelagt helsa di?

Anonymous poster hash: f1051...6f3
Skrevet

Du må tenke på at dere skal bidra like mye hver i forhold til datteren deres, så om han betaler 5000, vil det si at du har 10000 å bruke på henne i mnd. Synes det høres rikelig ut jeg i hvert fall. At du har dårlig råd er jo ikke hans feil, med mindre det er han som har ødelagt helsa di?

De betaler etter evne, hvorfor tror du ellers enkelte BY klarer å bidra med 0?

Skrevet

Bidragspliktig betaler etter evne av netto inntekt. Det blir trukket fra samværfradrag etter hvor mye samvær han har med barnet. Det blir også tatt hensyn til om han forsørger andre barn. Bidragspliktig kan allikevel bare betale opp til 25 prosent av netto inntekt.

Ps. Husk at du nå som enslig vil kunne søke barnetillegg til uførepensjonen din og dobbel barnetrygd.

Gjest Gjest
Skrevet

Skal han bøtlegges fordi damen har lav inntekt? Ved skilsmisse er ikke hun hans ansvar mer. Han skal bare delta i barnets livsopphold.

Er menn selv som ville ha det sånn, ihht nye reglene av 2003.

AnonymBruker
Skrevet

Bidragspliktig betaler etter evne av netto inntekt. Det blir trukket fra samværfradrag etter hvor mye samvær han har med barnet. Det blir også tatt hensyn til om han forsørger andre barn. Bidragspliktig kan allikevel bare betale opp til 25 prosent av netto inntekt.

Ps. Husk at du nå som enslig vil kunne søke barnetillegg til uførepensjonen din og dobbel barnetrygd.

Det 25% av BRUTTO inntekt som er maksgrensen.

Skrevet

Det kommer helt an på hva og hvem sin skyld det er att denne situasjonen kom til i utgangspunktet.

Det kan godt være hun ikke skulle hatt noe etter moral og sunt bondevet sine regler, men etter Norsk lov, har sosialist vaginal staten laget det slik att hun får penger samme hvor mye hun egentlig spekulerer i dette her.

Skrevet

Det 25% av BRUTTO inntekt som er maksgrensen.

Beklager, det er 25 prosent av brutto inntekt

Skrevet

ifølge den kalkulatoren hos Nav som to stykk her har linket til, og opplysningene TS har gitt, skal hun ha 6140 kr i mnd

Skrevet

Forsørger far flere barn? Og hvordan blir feriesamværet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...