Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært fyllesyk siden fredag føles det som :P Puppene blir mer og mer øm, så nå føler jeg meg ganske så nygravid. :P

Har vært ganske usunn denne helga, så skjerpe meg i uka som kommer. ;) Men er litt vanskelig når det eneste som hjelper er å spise. Med tanke på kvalmen altså. :)

Ellers hatt en flott dag i dag. Først rolig kos på morgenen, så tur på stranda før det ble en liten lur på sofaen. Deretter syklet vi på skole og var på lekeplassen et par timer. Var deretter ute en stund før vi dro påbutikken. :)

Nå blir det avslapping resten av dagen også blir det Tacopizza til kvelds. :)

På appen min på BV står det at hjertet begynner å slå i dag, mens på terminkalkulatoren står det at det slår 5+4,altså på onsdag. Appen er nok mer oppdatert enn den gamle terminkkalkulatoren, så kanskje de har funnet ut at det begynner å så tre dager tidligere enn først antatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den fyllesyk følelsen er fæl. Jeg hadde den av og på nesten hele svangerskapet. Det som hjalp for meg var å spise ofte. Gikk mye i frukt, gulrøtter, nøtter og smoothie. Før jeg fikk sv.diabetes drakk jeg en kald smoothie av frossen frukt og div hver morgen. Det første jeg gjorde når jeg stod opp var å tisse og gå rett på kjøkkenet for å lage meg den :) Hjalp veldig :)

Har dere fortalt om graviditeten til noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fyllesyk følelsen er fæl. Jeg hadde den av og på nesten hele svangerskapet. Det som hjalp for meg var å spise ofte. Gikk mye i frukt, gulrøtter, nøtter og smoothie. Før jeg fikk sv.diabetes drakk jeg en kald smoothie av frossen frukt og div hver morgen. Det første jeg gjorde når jeg stod opp var å tisse og gå rett på kjøkkenet for å lage meg den :) Hjalp veldig :)

Har dere fortalt om graviditeten til noen?

Ja, må nok prøve å spise magre og sunne ting ofte, slik at jeg ikke legger for mye på meg. :) Vil IKKE gå opp like mye som sist. Smootihe om morgnen hørtes jo godt ut. :)

Ja, faktisk til ganske mange. :P Mamma vet det, svigersøster ved det (hun skjønte det, da jeg hadde glemt å legge bort kosttilskuddet da de var på besøk, så da spurte hun rett ut, klarte ikke holde meg :P ), et nært vennepar av oss vet, et annet vennepar vet fordi hun spurte meg om vi hadde blitt gravide fordi hun skjønte det da hun spurte hvordan det gikk. De visste vi prøvde. ;) Også vet to nære venninner av meg det. :P

Om noen dager får min søster vite det da jeg har lyst til å si det face to face, og hun kommer hjem en tur nå. Om tre uker får O og svigermor vite det. Pappa og de får nok ikke vite det før i august. :) Samme med øvrige venner. Eller, kan være jeg sier det til en venninne jeg skal møte neste uke. :)

Såe..Flere vet det på dette tidspunktet i dette svangerskapet enn svangerskap nummer en. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å drakk mye smoothies som gravid men ikke pga kvalme siden jeg ikke hadde kvalme. Må være veldig vanskelig å ikke spise sunt da ja :(

Kan jeg spørre hvorfor faren din og svigermor må vente med å få vite det? :)

Vet ikke noe om når hjertet slår, jeg fikk ikke med meg det når jeg var gravid for jeg tenkte ikke på det. Men er kanskje litt variabelt? Og kanskje litt vanskelig å vite nøyaktig siden man ikke vet nøyaktig når egget ble befruktet. Men må vel være en grunn for at appene sier forskjellig tidspunkt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smoothie er alltid bra, sunt, mettende og goodt. Pleier ofte å lage på kvelden slik at det bare er å røre rundt om morgenen og så er frokosten klar :Nikke: Eller bare gjøre klar ingrediensene før man legger seg, fort gjort med stavmixeren eller blenderen, men synes det er greit å slippe det bråket om morgenen :P

Er det ikke i uke seks hjertet begynner å slå da? :klo: Babygreier er ikke til å bli klok på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å drakk mye smoothies som gravid men ikke pga kvalme siden jeg ikke hadde kvalme. Må være veldig vanskelig å ikke spise sunt da ja :(

Kan jeg spørre hvorfor faren din og svigermor må vente med å få vite det? :)

Vet ikke noe om når hjertet slår, jeg fikk ikke med meg det når jeg var gravid for jeg tenkte ikke på det. Men er kanskje litt variabelt? Og kanskje litt vanskelig å vite nøyaktig siden man ikke vet nøyaktig når egget ble befruktet. Men må vel være en grunn for at appene sier forskjellig tidspunkt :)

Har ikke like nært forhold til faren min, dessverre. Vil ikke at de skal vite dersom jeg skulle være uheldig å miste. :)

Smoothie er alltid bra, sunt, mettende og goodt. Pleier ofte å lage på kvelden slik at det bare er å røre rundt om morgenen og så er frokosten klar :Nikke: Eller bare gjøre klar ingrediensene før man legger seg, fort gjort med stavmixeren eller blenderen, men synes det er greit å slippe det bråket om morgenen :P

Er det ikke i uke seks hjertet begynner å slå da? :klo: Babygreier er ikke til å bli klok på!

Jo, uke seks. Når man er 5+1-5+4 så er man jo i uke seks. :) Har aldri lest noe sted at det skjer etter 6+0. 5+1, 5+4 og i løpet av denne uken er det jeg har lest.

____

Har kjøpt inn til smoothie, men er ikke så veldig kvalm akkurat nå, så spiser vanlig frokost, så blir det sikkert smoothie til kvelds ellerno. Var i alle fall ganske kvalm i går kveld.

Rare graviddrømmer hadde jeg mange av sist, og har det visst nå også. Drømte at jeg fødte babyen noen dager før termin. Jeg mente på at det var en jente, men da jeg skulle annonsere nedkomsten på facebook, så ble jeg usikker på kjønnet, og tok derfor av bleien for å se, men der var det jo en tiss! Da ble jeg lei meg, for jeg hadde jo innstilt meg på at jeg hadde fått jente. Så var plutselig O der også, men som like nyfødt som denne jenta, men som egentlig var en gutt. Så skulle jeg kjøre over en bro, men denne broa var det noe rart med, for bilen sank ned i den. Da rakk jeg å ta begge bilstolene og komme meg ut av bilen. Så kom det en mann og sa at de hadde montert ned deler av broa fordi teknisk skulle se på den idag, og da klikket jeg over at de ikke hadde satt opp skilt og bom, for jeg hadde jo to nyfødt babyer i bilen!!!

Mhm... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha.. graviddrømmer er syyykt :P Gleder meg allerede :hoho: Jeg hadde masse gravid mareritt husker jeg :sjenert:

Digg med smoothie.. Jeg bestilte meg denne i går. Gleder meg til den kommer. Håper den klarer å mose frossene bær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, for en drøm! Godt å høre at det er flere enn meg som kan drømme mye rart, da, men jeg kan ha sånne drømmer til vanlig :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja graviddrømmer kan være helt merkelige. :P Har jo rare drømmer ellers også, men når jeg er gravid eskalerer det gjerne, og ofte er det rare drømmer som omhandler graviditet/baby.

____

God morgen. ;) Tiden går ikke akkurat fort når man er i vente-land. :P Er redd for å plutselig miste, men må bare håpe på at det skal gå bra. 5+3 i dag så dagene går jo, om enn litt sakte. ;) Gleder meg til det har gått tre uker, for da tenkte jeg å prøve å få en hcg-måling. Hvis alt er ok da så kan jeg senke skuldrene tenker jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at tida går saaaakte for deg. Her går den alt for fort! Lille gutten min er allerede blitt kjempestor, synes jeg. :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graviddrømmer ja - merkelig det der.

Jeg hadde en lite hyggelig drøm i natt. Drømte at mannen hadde begynt å røyke (han er anti anti røyker) og oppi røykpakka jeg fant lå det en kondom :omg: . Vi har jo aldri brukt det så jeg gjorde det slutt pga utroskap og begynte å vurdere om jeg skulle beholde eller ikke siden jeg skulle være alene. Uff, ikke noe hyggelig, våknet heldigvis fort etter dette. Godt å kjenne at det bare var en drøm!!

Håper ikke kvalmen eskalerer! Ritzkjeks i veska har hjulpet meg når jeg har vært på farta. Finnes sånne småpakninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt at tida går saaaakte for deg. Her går den alt for fort! Lille gutten min er allerede blitt kjempestor, synes jeg. :daane:

Ja det kan jeg skjønne, spesielt hvis det er siste dere skal ha. Når man vet det er siste gangen så blir det fryktelig vemodig.

Graviddrømmer ja - merkelig det der.

Jeg hadde en lite hyggelig drøm i natt. Drømte at mannen hadde begynt å røyke (han er anti anti røyker) og oppi røykpakka jeg fant lå det en kondom :omg: . Vi har jo aldri brukt det så jeg gjorde det slutt pga utroskap og begynte å vurdere om jeg skulle beholde eller ikke siden jeg skulle være alene. Uff, ikke noe hyggelig, våknet heldigvis fort etter dette. Godt å kjenne at det bare var en drøm!!

Håper ikke kvalmen eskalerer! Ritzkjeks i veska har hjulpet meg når jeg har vært på farta. Finnes sånne småpakninger.

Uff da, for en kjip drøm! Men ja, alltids godt å våkne fra sånne. :)

___

Huff..Å være gravid er litt sånn "damn if you do an damn if you dont"...Nå har jeg ikke vært det fnugg kvalm i dag, og da blir jeg selvsagt redd for at det er på tur til å gå galt siden jeg var kvalm fra fredag til og med mandag. Vanskelig å tenke at det er normalt at symptomer kommer og går, og vanskelig å tenke at jeg kanske bare er heldig og slipper mer kvalme. :P Ellers ingen tegn på at det skal gå galt. :)

Ellers er jeg helt hekta på jordbær. Har spist en helt kurv hver dag i mange dager nå. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmmm jordbær!

Mhm! Problemet er bare at jeg får vondt i magen av jordbær, så etter å ha spist jordbær, må jeg alltid spise f.eks ei brødskive for å nøytralisere magen.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mhm! Problemet er bare at jeg får vondt i magen av jordbær, så etter å ha spist jordbær, må jeg alltid spise f.eks ei brødskive for å nøytralisere magen.. :P

Huff, det er en dum ting å reagere på! Særlig i Norge, hvor vi må spise veldig mye jordbær på kort tid om sommeren. :P Har du pollenallergi også, så du har kryssallergi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er en dum ting å reagere på! Særlig i Norge, hvor vi må spise veldig mye jordbær på kort tid om sommeren. :P Har du pollenallergi også, så du har kryssallergi?

Har svaaak, svak pollenallergi. Merket det i begynnelsen av juni her i Bodø, og da vi var i Troms i midten av juni så plagde det meg en del, men ellers ikke. Skal sies at jeg får vondt i magen av både eple, appelsiner, kiwi osv. Vet ikke om det har med at jeg hadde atopisk eksem som barn, men magen min liker i alle fall ikke frukt så godt. :P

Derfor spiser jeg ikke så mye frukt heller. Hvis jeg har frukt med meg som lunsj, så må jeg spise den før jeg spiser brødmaten, i motsetning til andre folk, som jeg har observert at ofte sparer frukten til slutt.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers en finfin dag i dag! Begynte dagen med å sove i to timer etter O var levert i bhg, så dro jeg og en venninne ut på tur i marka. Etter litt avslapping igjen hentet jeg O, også grillet vi og spiste i hagen. Marinert kyllingfilet med salat, marinerte poteter og nanbrød. Mmmm :) Etter det var vi ute sammen med O sin gudmor og hennes gutt. Nå skal det avslappes før jeg skal nyte det å legge meg på kvelden, for i morgen kveld er det nattevakt. ;)

Deilig med finvær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å som jeg gleder meg til helga! Det er ikke fordi søster kommer på besøk, fordi det er meldt finvær, fordi jeg har fri og skal være med familien min, kanksje får badet litt i sjøen eller dratt på lavotur..Neida, det er fordi jeg gleder meg sånn til å spise hjemmelagd hamburger :ler: Erre mulig! Men så klart, gleder meg til alt det andre og! :fnise:

Akkurat vært på joggetur, og oh my god sier jeg bare! Det merkes at jeg er gravid. Var HELT gåen etter en joggetur på 5 km. Mye mer gåen enn sist jeg jogget åtte km, som bare er få uker siden. Synes faktisk jeg presset meg for hardt i dag med tanke på å være gravid, så må nok prøve å innstille meg på å ikke presse meg så mye at jeg må sette meg ned når joggingen er over. Er jo vant til å kjøre meg HELT ut, men det kan jeg jo ikke gjøre nå. Man skal jo bare opprettholde kondisnivå så langt det lar seg gjøre, ikke forbedre det. :P

Kanskje legge meg til fire km neste gang? Evt. kan jeg jo legge inn noen gåpauser da slik at jeg ikke blir like sliten. Får se på det.

Kvalmen er altså borte. Er ikke det fnugg kvalm lenger. Må prøve å ikke bli bekymret av det, men det er litt vanskelig altså, når kvalmen først dukket opp, for da tenker man jo umiddelbart at nå har det gått galt. Magefølelsen min sier meg at dette blir å resultere i ei lita jente eller en liten gutt, og ikke i tårer og blod, men redselen er jo alltids der.

Ha en fin dag jenter. :) Jeg skal på nattevakt i natt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...