Gjest Ninab Skrevet 1. april 2014 #1 Del Skrevet 1. april 2014 Våren byr på mye dritt, inkludert STEINSPRUT. Jeg kjøpte meg ny bil i januar, og jeg griner nesten når jeg ser frontruten min - den har fått seg flere små lekre steinsprut-roser til min store skrekk.. Ikke så store, men store nok til at jeg er litt småredd dem. Finnes det noe "mal" på når ruta bør byttes? Også ett skikkelig kjerringspørsmål.. Jeg har nybilgaranti, og jeg ser det står at skifte av lyspære er gratis i nybilgaranti perioden... det vil jo si at jeg da bare skal betale for pære? Det jeg egentlig lurer på er hvor mye dette koster andre steder, eller om det virkelig er slik at jeg bør dra til forhandleren å bytte siden det der er gratis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maximillian Cohen Skrevet 1. april 2014 #2 Del Skrevet 1. april 2014 (endret) Har du kasko eller delkasko dekker forsikringen steinsprut uten egenandel. Må ruten skiftes er det 2 000 kr (eller var det 2 500 ...?) i egenandel. Pære skifter du på de aller fleste biler enkelt selv, men får du det gratis så er det jo bare å kjøre på. Vil tro du får både pære og arbeid uten å betale. Endret 1. april 2014 av Maximillian Cohen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #3 Del Skrevet 1. april 2014 Hva lyspærebytte koster kommer helt an på merke/modell, feks koster nyere passat 3.500 å bytte hos vw, så da sier det seg selv. Mao sjekk prisen for din bil hos et standardverksted ala mekonomen.Anonymous poster hash: 7b815...2ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninab Skrevet 1. april 2014 #4 Del Skrevet 1. april 2014 Har en 2011 modell citrôen, sikkert enkel sak å bytte selv men jeg gidder ikke en gang prøve.. kjerring ut av en annen verden Full kasko på bilen, så da får jeg vel bare sjekke ut en plass som skifter rute da.. når verste steinsprut-tiden er over.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Audiot Skrevet 2. april 2014 #5 Del Skrevet 2. april 2014 Hva lyspærebytte koster kommer helt an på merke/modell, feks koster nyere passat 3.500 å bytte hos vw, så da sier det seg selv. Mao sjekk prisen for din bil hos et standardverksted ala mekonomen.Anonymous poster hash: 7b815...2ae Får vel påpeke at da snakker vi Xenonpærer hvor støtfanger og lampe må demonteres for å få bytta pæra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet 2. april 2014 #6 Del Skrevet 2. april 2014 Steinsprut kan ofte limes, det må selvsagt gjøres før ruten begynner å sprekke. Mener det er gratis for deg om du har rette forsikringen. Kjør innom et bilglassverksted og få dem til å ta en titt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #7 Del Skrevet 4. april 2014 Steinsprut kan ofte repareres/limes som nevnt over. Dette gjøres uten kostnad Må ruta byttes, betales en egenandel på 2000,-. På min forrige bil (en gammel haug av en bil) hadde jeg en steinsprut som var for stor til at den kunne limes, da byttet jeg ikke ruta før den en dag var sprukket - etter ca. 2,5 år Anonymous poster hash: a856d...d03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå