Gå til innhold

"Alle" skaffer silikon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis man synes at man har så små og deformerte pupper at man ikke tør å gå i bikini, være i et forhold og leve et normalt liv. Så ja, da kan det hjelpe på selvbildet.

Nei, det er ikke optimalt å løpe til kirurgen, men mange av disse kvinnene har tross alt prøvd alt annet. Terapi, massasje, piller, psykolog.

Anonymous poster hash: ecedc...942

Ytterst, ytterst få av de unge jentene som tar silikon i dag har deformerte pupper. De tar silikon fordi venninnene tar det, fordi de mener de har for små pupper til å passe inn i et totalt fiktivt ideal, eller fordi de har lav selvtillit. Ofte alle tre på en gang.

Anonymous poster hash: 802dc...1ea

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det bare meg, eller begynner seriøst nesten alle å ta silikon? Snart er det sikkert fler med silikon enn uten. Hvorfor? Er det for å prøve å være mer attraktiv for gutter?

Anonymous poster hash: 80d3c...686

Da er kanskje sølibat det beste valget for en mann.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mer og mer normalt å ha silikon nå til dags ja. Jeg syns det er supert at vi kvinner har mulighet til å ta dette om vi sliter med selvtilliten pga puppene våre.

Selv tok jeg silikon i en alder av 19. Grunnen til jeg tok var pga jeg slet psykisk pga kroppsbildet mitt. Skal sies puppene mine hang enormt, det var bare skinn og veldig lite brystvev etter jeg ammet barnet mitt i 1 år. Etter jeg tok silikon så sliter jeg ikke lenger med å se på megselv i speilet uten å ville spy, selvtilliten min er nå på topp for jeg føler at jeg endelig fyller ut klærne mine og ser bra ut! (Å da mener jeg nødvendigvis ser bra ut for andre, men for megselv)

Anonymous poster hash: 8a6db...b38

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mer og mer normalt å ha silikon nå til dags ja. Jeg syns det er supert at vi kvinner har mulighet til å ta dette om vi sliter med selvtilliten pga puppene våre.

Selv tok jeg silikon i en alder av 19. Grunnen til jeg tok var pga jeg slet psykisk pga kroppsbildet mitt. Skal sies puppene mine hang enormt, det var bare skinn og veldig lite brystvev etter jeg ammet barnet mitt i 1 år. Etter jeg tok silikon så sliter jeg ikke lenger med å se på megselv i speilet uten å ville spy, selvtilliten min er nå på topp for jeg føler at jeg endelig fyller ut klærne mine og ser bra ut! (Å da mener jeg nødvendigvis ser bra ut for andre, men for megselv)

Anonymous poster hash: 8a6db...b38

Da mener jeg *ikke at jeg nødvendigvis ser bra ut for andre, men for megselv

Hadde en liten skrivefeil

Anonymous poster hash: 8a6db...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg, eller begynner seriøst nesten alle å ta silikon? Snart er det sikkert fler med silikon enn uten. Hvorfor? Er det for å prøve å være mer attraktiv for gutter?

Anonymous poster hash: 80d3c...686

Jeg skal aldri kjøpe meg pupper. Det er ganske patetisk å gå til innkjøp av pupper og endre noe som er "deg" ved å legge deg under kniven.

Anonymous poster hash: 3ab92...151

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man synes at man har så små og deformerte pupper at man ikke tør å gå i bikini, være i et forhold og leve et normalt liv. Så ja, da kan det hjelpe på selvbildet.

Nei, det er ikke optimalt å løpe til kirurgen, men mange av disse kvinnene har tross alt prøvd alt annet. Terapi, massasje, piller, psykolog.

Anonymous poster hash: ecedc...942

Da virker det mer som at en må jobbe med selvbildet sitt og med sitt indre. Jeg føler meg heldigvis bra nok som jeg er, med mine små pupper (som passer perfekt til min slanke kropp), kunne aldri lagt inn noen "plastdingser" i kroppen min.

Og nei, de fleste har ikke "prøvd alt annet", å operere seg er det mange som gjør med en gang de blir myndige til det, og istedenfor å bruke penger på psykolog, sparer de penger til silikon Jeg syns det er trist, men samtidig liker jeg at jeg er helt naturlig med min kropp og er fornøyd, har god råd og kan fint kjøpe meg pupper hvis jeg vil det, men for meg er det ganske latterlig.

Anonymous poster hash: 3ab92...151

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor bry deg? Det er opp til hver enkelt om de vil ta det. De fleste gjør det neppe for guttene, men for egen selvfølelse.

Anonymous poster hash: ecedc...942

Og hvorfor skal en ikke bry seg? Som med flere andre saker, er det viktig at dette belyses - med din logikk kan en forsvare mye med å si "hvorfor bryr du deg?" Dette er, som flere skriver, en trist og kynisk utvikling. Unge jenter med komplekser (og fine pupper i utgangspunktet) velger å endre noe som er helt normalt og velfungerende.

Anonymous poster hash: 3ab92...151

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da mener jeg *ikke at jeg nødvendigvis ser bra ut for andre, men for megselv

Hadde en liten skrivefeil

Anonymous poster hash: 8a6db...b38

For deg selv ja... Om du hadde bodd alene på en øy, hadde du da tenkt tanken om å få større pupper "for deg selv"?

Eller kan det tenkes at plastpuppene dine er et resultat av at du lever i et samfunn der jenter utsettes for et uholdbart press angående kropp, og at du ønsker å passe inn?

Anonymous poster hash: 802dc...1ea

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinneline

Jeg elsker mine egne pupper etter at jeg tok silikon! Hadde ingen venninner med, heller ei dårlig selvtillit. Grunnen min er fordi jeg elsker pupper! Det er det jeg mener gjør en kvinne til en kvinne, og jeg ønsket å bli "mer kvinne" enn hva jeg var fra naturens side.

Så nå som jeg har gått fra en B-cup til en dobbel D-cup,smiler livet:) Elsker de rett og slett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som med flere andre saker, er det viktig at dette belyses - med din logikk kan en forsvare mye med å si "hvorfor bryr du deg?"

Anonymous poster hash: 3ab92...151

Jeg har ikke sagt at dette er en "generell logikk". Jeg stiller bare spm. akkurat ift. denne saken.

Og jeg ville sagt det samme ang. alle saker som kun angår personen selv. Hvis det er et valg et enkeltmenneske tar som kun angår deres egen kropp og deres eget liv uten konsekvenser for andre, så er det helt naturlig å si det som det er - det er ingen grunn til at du skulle bry deg.

Utifra hvor mye tid og krefter og engasjement enkelte kvinner på dette forumet bruker på disse spm., synes jeg nesten det er litt patetisk å anklage andre for dårlig selvtillit. Mange sliter åpenbart med mye selv. Hvis ikke hadde de ikke hatt dette ugrunnelige behovet for å hevde seg og dra puppediskusjonen ut 24/7.

Anonymous poster hash: 36361...f54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg, eller begynner seriøst nesten alle å ta silikon? Snart er det sikkert fler med silikon enn uten. Hvorfor? Er det for å prøve å være mer attraktiv for gutter?

Anonymous poster hash: 80d3c...686

Mange jenter har komplekser når det gjelder kropp. Nå er det jo så enkelt med lån, kredittkort o.l. at mange tyr til "quick-fix". Tror de gjør det mest for sin egen del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Som eier av et par vidunderlige vakre pupper gitt meg fra naturens side, så må jeg innrømme at jeg bare synes synd på de damerne som må kjøpe seg pupper, men jeg forstår dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Hvorfor bry deg? Det er opp til hver enkelt om de vil ta det. De fleste gjør det neppe for guttene, men for egen selvfølelse.

Anonymous poster hash: ecedc...942

Fordi det blir et samfunnsproblem når en naturlig kvinnekropp ikke lenger blir sett på som hva som er normalt.

(Jeg nekter å tro at så mange unge jenter og kvinner har så stygge pupper at en operasjon er nødvendig.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi det blir et samfunnsproblem når en naturlig kvinnekropp ikke lenger blir sett på som hva som er normalt.

(Jeg nekter å tro at så mange unge jenter og kvinner har så stygge pupper at en operasjon er nødvendig.)

Jeg tror ikke det blir tilfelle at en naturlig kvinnekropp ikke ses på som normalt. Veldig mange kvinne vil uansett ikke operere seg - mange som vil kan ikke, enten fordi de ikke har råd (som er tilfelle for mange) eller fordi helsen ikke tillater anestesi el.l. Silikon vil fortsatt bli i minoritet.

Når det er sagt er jeg en inidivualist og tror på egne valg. Jeg tar valg som ikke skader andre, men jeg ser ikke på det som legitimt at alle valg man tar skal ta man ta for alle andre. Det er også typisk at dette kun gjelder kvinner - feminismen vil visstnok at kvinner skal bli like selvstendige som menn, men det motsatte er resultatet - at kvinner skal tenke på alle andre kvinner hele tiden og får kjeft om de ikke gjor det. Her står menn friere til å ta egne valg.

Kvinnekroppsidealet er ikke 100% naturlig og slik har det foregått en stund. Noen protesterte for lenge siden mot fjerning av kroppshår, men den kampen er tapt. Du ser knapt kvinner uten sminke lenger, og dersom man ikke har langt hår jukser man seg til det. Kvinners vekt skal ligge under normalen, og de fleste må sulte seg noe for å komme dit.

Som du sikkert tenker, "ja men kirurgi er noe helt annet". At kirurgi er blitt mer normalt er ikke bare fordi barrierer brytes og det er blitt mer "mainstream". Det er også tryggere enn tidligere, ettersom medisinen utvikler seg. Mens en brystoperasjon hadde store konsekvenser og ga enorme smerter for 50 år siden er det langt tryggere idag, spesielt med god ekspertise. Det er ikke bare mer normalt fordi folk har et "casual" forhold til det, men fordi det ikke er like mye av en big deal. Og som sagt, den risikoen som er der, er opp til den enkelte å ta.

Anonymous poster hash: 36361...f54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Jeg tror ikke det blir tilfelle at en naturlig kvinnekropp ikke ses på som normalt.

Anonymous poster hash: 36361...f54

Stort sett det vi ser fra for eksempel Hollywood, i film og tv, kjendisverden, bloggere osv er et unaturlig kroppsbilde som presenteres som normalt, fordi det er blitt det etter hvert. Kirugi er dessverre blitt så vanlig at det er oppsiktsvekkende å ikke ha gjort noe i en del kretser. Herfra får unge jenter vite hvordan man skal se ut. Og det er ikke naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett det vi ser fra for eksempel Hollywood, i film og tv, kjendisverden, bloggere osv er et unaturlig kroppsbilde som presenteres som normalt, fordi det er blitt det etter hvert. Kirugi er dessverre blitt så vanlig at det er oppsiktsvekkende å ikke ha gjort noe i en del kretser. Herfra får unge jenter vite hvordan man skal se ut. Og det er ikke naturlig.

Jeg liker deg :blomst: Godt med en mann her inne som berømmer og liker den naturlige kvinnekroppen.

Anonymous poster hash: 6f1c6...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det bare meg, eller begynner seriøst nesten alle å ta silikon? Snart er det sikkert fler med silikon enn uten. Hvorfor? Er det for å prøve å være mer attraktiv for gutter?

Anonymous poster hash: 80d3c...686

Naturlig er best :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Å gjøre det for andre"/gjøre det for seg selv. Er ikke det litt to sider av samme sak? Å sminke seg er jo i bunn og grunn for å se fin ut for andre, men man føler seg jo ofte bedre selv og. Samme med silikon. Jeg har tenkt tanken etter å ha gått gravid og ammet et barn. Puppene mine ser ikke ut. Tror ikke det kommer til å skje, men dersom jeg gjør det blir det jo for andre, men jeg ville følt meg bedre fordi jeg selv likte å vise dem frem til en partner..

Så man gjør det jo for andre, men får litt bedre selvtillit i samme slengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Din kropp ditt valg og greier og greier..

Det er klart man bestemmer over sin kropp og folk får gjøre hva de vil med den uten at jeg har noe bestemmelsesrett over den. Om man ønsker å tatovere hele ansiktet sitt med stjerner er det også en person sitt valg og det er opp til hver enkelt om det er noe en ønsker å gjøre, men en har jo gjerne også en oppfatning av de som gjør det, men joda: din kropp, ditt hus, ditt valg..

I dag kan en bli en helt annen en den man er i en fei, Plastelinavagina, silikonpupper, Botox, ansiktsløft, fettsuging, ja i det hele tatt. Vi omgås med quick fix overalt.

I 2012 var det 50 år siden den første prøvekaninen fylte seg opp med silikon, og til tross for "harry" stempel, komplikasjoner (en undersøkelse i regi av Dagens Medisin og Colosseumklinikken at hele 20 prosent av de som gjennomgår brystforstørrelser, sliter med kroniske smerter i etterkant av inngrepet) så går ikke silikon pupper av "moten".

I snitt så har de som opererer inn silikon pupper langt dårligere psykisk helse enn de som ikke gjør det, og det er to til tre ganger så mange med brystforstørrelse som tar sitt eget liv enn de uten. http://www.nrk.no/livsstil/flere-med-silikon-begar-selvmord-1.7990956 Jeg tror det sier noe om hvor dårlig selvtillit disse kvinnene har, også for å gjøre noe med det så legger de seg under kniven istedenfor å gjøre noe med problemet, for silikon løser ikke noe som helst i grunn for de aller fleste.

Enten det gjelder at en 14 åring som har en helt normal kropp ønsker å spise intet annet enn slankepiller og trene 9 (!!) dager i uken eller det er en 15 åring som ønsker seg penger til silikon til konfirmasjonen så synes jeg også at det er en ganske trist utvikling, den tror jeg dessverre er kommet for å bli.

Selv så er jeg ganske klar på at jeg aldri, ikke før snømannen Kalle blir sjef i helvete at jeg kommer til å skaffe meg silikon bare for silikonen sin del. En gang i 17-18 års alderen tenkte jeg kanskje på det en halv tanke, men samtidig så ønsket jeg heller ikke da å bli en av "de" kvinnene..

I dag så mange år etterpå så har jeg ikke fått noe større pupper, men jeg har en annen innstilling, i dag teker jeg ikke en halv tanke på silikon en gang om noe så synes jeg det bare er trist at kvinner reduserer seg selv til kroppsdeler "sånne pupper, ok da er jeg en flott person, slike pupper da er jeg en dårlig person".

Selvtillit siter ikke i puppene.

Helt enig med deg. Trist utvikling.

Selv har jeg små pupper, og selv om jeg hadde en periode i slutten av tenårene der jeg skulle ønske de var store, var silikon aldri noe jeg vurderte. Jeg var/er ikke en "sånn" dame ;) Man får heller gjøre det beste utav det man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ofte ser andre slite med å forstå er at det er forskjell på sykelige implantater, overdådige innlegg på trippel alfabet, og det å pynte litt på resultatet. Vi alle gjør det enten vi steller håret, klipper neglene, eller børster tenna. Hvorfor i all verden skal det være så galt å rette opp puppene dersom de begynner å forfalle. Hvorfor skal du pine deg gjennom en tilværelse hvor du er misfornøyd med ditt utseende når du kan endre på det med en simpel operasjon? Selvpinere og religiøse fanatikere er disse hyklerene som misunner den velstelte og moderne kvinnen.



Anonymous poster hash: d4acd...3df
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...