Gå til innhold

Lyst til å ta en kaffe med meg?

Gjest Kv84

Anbefalte innlegg

Neida, jeg bare tuller. Har fått så angst for å bli kjent med nye mennesker. Hva kan grunnen være?

Endret av Kv84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt rotete innlegg, men anntar du mener, hva grunnen kan være.

Vil tippe du har sosialangst. Kanskje du også har hatt dårlige opplevelser.

Har du hatt det slik lenge? Kjenner mange som har det, det er vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rotete innlegg, men anntar du mener, hva grunnen kan være.

Vil tippe du har sosialangst. Kanskje du også har hatt dårlige opplevelser.

Har du hatt det slik lenge? Kjenner mange som har det, det er vanskelig.

Ja, jeg har sosial angst. Bare så rart, når det er så mange koselige mennesker og så er jeg så redd for de. Har det kjempe koselig når jeg tar en kaffe med bare én venninne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er du redd for da? Hvorfor er du redd mennesker?

Er du redd for at noen skal se på deg og dømme, redd for å dumme deg ut..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er du redd for da? Hvorfor er du redd mennesker?

Er du redd for at noen skal se på deg og dømme, redd for å dumme deg ut..?

Jeg for at folk skal le av meg. Og at de visker seg imellom og ikke får meg med i samtalene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei.

Nå skal ikke jeg komme med for mange råd, fordi jeg aldri har hatt dette selv, men det har hjulpet både tanta mi og ei venninne veldig mye å gå til psykolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg komme med for mange råd, fordi jeg aldri har hatt dette selv, men det har hjulpet både tanta mi og ei venninne veldig mye å gå til psykolog.

Så bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det beste for å bekjempe sosial angst er eksponeringsterapi. Jeg har hatt dette selv og gikk til psykolog. Jeg turte f.eks. ikke ta bussen fordi jeg trodde alle så på meg og hvisket om meg. Psykologen var tøff med meg og sa: "Tror du virkelig at alle på bussen er opptatt av deg? Javel, de ser på deg, men egentlig tenker de på hva de skal handle til middag!" Var litt tøft med en gang, men hun hadde jo rett, det skjønte jeg i ettertid. Folk har som regel nok med seg og sitt. I dag er jeg helt kvitt den sosiale angsten og har lært meg å drite i hva andre måtte tenke om meg. Det er deres problem, og jeg er bra nok som jeg er.

Kom deg ut. Og ikke mur deg inne. For å treffe og bli kjent med nye mennesker må man noen ganger ta det første steget selv. Og alle er ikke så tøffe som de virker der ute. Det har jeg lært.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 704d3...87c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det beste for å bekjempe sosial angst er eksponeringsterapi. Jeg har hatt dette selv og gikk til psykolog. Jeg turte f.eks. ikke ta bussen fordi jeg trodde alle så på meg og hvisket om meg. Psykologen var tøff med meg og sa: "Tror du virkelig at alle på bussen er opptatt av deg? Javel, de ser på deg, men egentlig tenker de på hva de skal handle til middag!" Var litt tøft med en gang, men hun hadde jo rett, det skjønte jeg i ettertid. Folk har som regel nok med seg og sitt. I dag er jeg helt kvitt den sosiale angsten og har lært meg å drite i hva andre måtte tenke om meg. Det er deres problem, og jeg er bra nok som jeg er.

Kom deg ut. Og ikke mur deg inne. For å treffe og bli kjent med nye mennesker må man noen ganger ta det første steget selv. Og alle er ikke så tøffe som de virker der ute. Det har jeg lært.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 704d3...87c

Kan bare signere denne. Nå tar jeg bussen daglig uten problemer.

Du må ut av komforsonen for å bli bedre. Og den der komforsonen blir bare mindre og mindre etterhvert som du suller deg inn i denne. Tar du ikke tak i dette nå, så vil det bli tøffere og tøffere å komme seg ut av døra. Bedre å gi hele den irrasjonelle angsten en finger og gå ut og oppleve livet. Ikke kast bort livet ditt på å gjemme deg for verden.

Anonymous poster hash: f21e4...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er på høy tid å skaffe seg professjonell hjelp.

Anonymous poster hash: 8a5b9...de5
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nordavind

Jeg for at folk skal le av meg. Og at de visker seg imellom og ikke får meg med i samtalene.

Hva nøyaktig er du redd de skal le av deg for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som skulle si ja! Det kan høres ut som du har sosial angst. Vil du ikke prøve å gjøre noe med det?:) Jeg har forøvrig det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg som skulle si ja! Det kan høres ut som du har sosial angst. Vil du ikke prøve å gjøre noe med det?:) Jeg har forøvrig det samme.

Så koselig du skulle si ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Jeg skjønner at det er vanskelig, og følelsen av at det aldri ordner seg. Jeg vil oppfordre deg til å prøve å få hjelp. Gi det i hvert fall en sjanse. Jeg er ikke optimist av noe slag, men tenker at det er dumt at mulige løsninger får stå uprøvde. Både medisin og behandling kan hjelpe. Hvor bor du, hvis jeg kan spørre?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...