Gå til innhold

Hvor raskt kan det gå før du får bilen du har kjøpt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

La oss si at du har pengene for bilen.

Du finner bilen du vil ha og kjøper den.

Kjøper ifra en forhandler.

Hvor lang tid tar det før du kan sette deg i bilen og kjøre den hjem?

Kan det gjøres på dagen?

Sorry for det dumme spm. Bare lurte litt.



Anonymous poster hash: cbe07...9a2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Badabing

Synes i grunnen ikke det var et dumt spørsmål, måtte tenke litt selv. Hvis du har pengene på konto allerede og forhandleren har bilen stående, bør du omtrent kunne få den på dagen tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant, betalte for, og kjørte bilen min hjem samme dag.. men nå bor jeg i Storbritannia da, kan ikke garantere at det er det samme hjemme i gamlelandet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes i grunnen ikke det var et dumt spørsmål, måtte tenke litt selv. Hvis du har pengene på konto allerede og forhandleren har bilen stående, bør du omtrent kunne få den på dagen tror jeg.

Tenkte kanskje at det var et dumt spm pga svaret var så åpenbart :P

Men som du sier så er det kanskje en stor sjanse for å få den med deg hjem på dagen.

Men om det ikke er skilter til bilen så tar det kanskje lengre tid, kjøre med prøveskilt mens jeg venter på at jeg kan hente skiltet på biltilsynet?

Anonymous poster hash: cbe07...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant, betalte for, og kjørte bilen min hjem samme dag.. men nå bor jeg i Storbritannia da, kan ikke garantere at det er det samme hjemme i gamlelandet :P

Alt er så j***la knotete i Norge, så skulle ikke forundre meg at det ikke er så enkelt her.

Anonymous poster hash: cbe07...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er så j***la knotete i Norge, så skulle ikke forundre meg at det ikke er så enkelt her.

Anonymous poster hash: cbe07...9a2

Tro det eller ei, etter at jeg flyttet ut av landet, blir jeg stadig overrasket over hvor effektivt og bra Norge er på mange områder..

Men i akkurat dette tilfellet kan det hende du har rett :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badabing

Tenkte kanskje at det var et dumt spm pga svaret var så åpenbart :P

Men som du sier så er det kanskje en stor sjanse for å få den med deg hjem på dagen.

Men om det ikke er skilter til bilen så tar det kanskje lengre tid, kjøre med prøveskilt mens jeg venter på at jeg kan hente skiltet på biltilsynet?

Anonymous poster hash: cbe07...9a2

Jeg kjøpte i alle fall hos forhandler, og da var skilter og sånt i orden. Jeg måtte bare vente litt fordi jeg ville ha en annen girspak og innsatt varmeseter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan fint gå på samme dag, spesielt dersom bilen allerede er registrert.

Annonsen på bilen jeg sikler etter, nevner ikke noe med regnr. Men kanskje det ikke er vanlig når det kommer til biler som blir solgt ifra en forhandler. Er snakk om en 2011 modell.

Anonymous poster hash: cbe07...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er som regel avskiltet, så man må til Statens Vegvesen for å hente skilt å registrere på ny eier, dette går normalt bra hvis man er tidlig ute på handel så de rekker å fylle ut papirer og hente skiltene.



Anonymous poster hash: 34755...034
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er som regel avskiltet, så man må til Statens Vegvesen for å hente skilt å registrere på ny eier, dette går normalt bra hvis man er tidlig ute på handel så de rekker å fylle ut papirer og hente skiltene.

Anonymous poster hash: 34755...034

Så om man er innom forhandleren når de åpner. Så er det en sjanse for at du kan få hentet skiltene samme dag? Jeg har alltid kjøpt biler som har hatt skilter fra før av, aldri hentet før.

Anonymous poster hash: cbe07...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte en demobil nylig, men vi kunne ikke kjøre den hjem på dagen selv om finansene var i orden. Er vist en regel om at forhandleren ikke kan selge den innen 40 dager når de har registrert den på vanlige skilter. Vi måtte altså vente to uker.

Men de to forrige bilene som vi kjøpte brukte fra private eiere, da ble de kjørt hjem samme dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... Da min mor kjøpte bil sist så sa hun til forhandleren at hun ikke orket å kjøpe noen bil om hun ikke fikk den med seg hjem samme dag :P Hun bor langt unna byen, nemlig. Så da kjørte hun hjem i splitter ny bil den dagen.

Anonymous poster hash: 167cb...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig kan det gå på samme dag, uavhengig om bilen er på- eller avskiltet.

De fleste (store) forhandlere registrerer bilene sine selv nå. De oppbevarer skilter, registrerer salgsmelding og skriver ut midlertidig vognkort. Alt dette gjør også statens vegvesen.

Forsikring blir ordner på minutter når du ringer dit.

Omregistreringsavgift (bruktbil) kan betales med bankkort hos vegvesenet hvis du ikke kjøper av forhandler.

Men selvfølgelig kan det være andre ting som gjør at det ikke lar seg gjøre på dagen. F eks om bilen ikke er eu-godkjent eller om den avskiltede bilens skilter er makulert.

Men i de "vanligste" bilkjøpene er det kun forsikring, salgsmelding og omregistrering som må være i orden for at du lovlig kan kjøre bilen.

Anonymous poster hash: 56bd9...ec4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pengene må overføres til bilforhandler, og banken din sender bekreftelse til bilforhandleren, og da henter bilforhandleren midlertidig vognkort hos biltilsynet. Dette er lurt å gjøre tidligst mulig på dagen, slik at alt nås. Dette tok 3 timer da jeg kjøpte bruktbil hos møller bil ålesund nylig. Forsikre bilen tar et par minutter når du ringer forsikringsselskapet ditt.

Du må sjekke hvike vilkår banken din har for dokumentasjon for billån. Min skulle ha forsikringsbevis og signert kjøpskontrakt før de utbetalte lånet til bilforhandleren.



Anonymous poster hash: c3be1...2f5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan det gå på samme dag, uavhengig om bilen er på- eller avskiltet.

De fleste (store) forhandlere registrerer bilene sine selv nå. De oppbevarer skilter, registrerer salgsmelding og skriver ut midlertidig vognkort. Alt dette gjør også statens vegvesen.

Forsikring blir ordner på minutter når du ringer dit.

Omregistreringsavgift (bruktbil) kan betales med bankkort hos vegvesenet hvis du ikke kjøper av forhandler.

Men selvfølgelig kan det være andre ting som gjør at det ikke lar seg gjøre på dagen. F eks om bilen ikke er eu-godkjent eller om den avskiltede bilens skilter er makulert.

Men i de "vanligste" bilkjøpene er det kun forsikring, salgsmelding og omregistrering som må være i orden for at du lovlig kan kjøre bilen.

Anonymous poster hash: 56bd9...ec4

Takk, var det svaret jeg var ute etter. Eller håpet på :)

Pengene må overføres til bilforhandler, og banken din sender bekreftelse til bilforhandleren, og da henter bilforhandleren midlertidig vognkort hos biltilsynet. Dette er lurt å gjøre tidligst mulig på dagen, slik at alt nås. Dette tok 3 timer da jeg kjøpte bruktbil hos møller bil ålesund nylig. Forsikre bilen tar et par minutter når du ringer forsikringsselskapet ditt.

Du må sjekke hvike vilkår banken din har for dokumentasjon for billån. Min skulle ha forsikringsbevis og signert kjøpskontrakt før de utbetalte lånet til bilforhandleren.

Anonymous poster hash: c3be1...2f5

I mitt tilfelle så låner jeg på huset mitt, slik at jeg slipper et billån og et boliglån.

Forsikringen har jeg ringt inn før så det skal gå fint.

Anonymous poster hash: cbe07...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fant, betalte for, og kjørte bilen min hjem samme dag.. men nå bor jeg i Storbritannia da, kan ikke garantere at det er det samme hjemme i gamlelandet :P

Gjorde vi, også. I Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått vite at bilen ikke er registrert i Norge. Så da antar jeg det tar litt tid før jeg har mulighet å kjøre den hjem. Men akkurat nå irriterer jeg meg grenseløst pga banken bruker en evigheter med å gi meg det lånet til bilen. Baahh"=?)¤"

Kunne velge mellom BS, SV, ZZ og da går jeg for ZZ :P

Endret av -Leon-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...