Gå til innhold

Barnløse kan ikke klage på tidsklemma


Jens

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

God tekst og jeg er enig i det som skrives.

Men jeg føler ikke at fokuset i teksten hennes er at "folk som ikke har barn kan ikke klage", det er ikke det som er emnet.

Men om det er det som er debatten, så har vi som har barn også valgt det, det er en belastning og glede vi har tatt på oss (i de fleste tilfeller) frivillig, så skal vi klage så kan andre klage.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"De som er sånn kan ikke gjøre sånn". Jo, visst kan de det. Med mindre biologiske lover eller politiske lover forhindrer en i å klage, så kan man klage.

Barnløse kan klage på tidsklemma like mye som de med barn. De med barn har jo fått ungene frivillig, så de bør ikke klage. En barnløs kan være med i styret på borettslaget, et kirkekor, forsøke å trene mest mulig til Oslo maraton, gjøre frviligghetsarbeid og være med på karrierejaget på arbeidsplassen og dermed være i fare for å bli utbrent, og være i tidsklemma.

På samme måte VELGER man å få barn og man VELGER å bli familiemamma/pappa, og dermed så bør man tenke mindre på seg selv, og mer på barna.

Gruppene er like utsatt for tidsklemma, og like utsatt for å fordele tiden bra. Bor du for dyrt, så ta med ungene og flytt. Samme for single. Samme for barnløse.

Det neste blir at kun aleneforeldre med 2+ barn får lov til å sutre om noe som helst.

Alle kan klage. Alle kan ytre sine meninger. Det er en del av greia med et fritt land. (Dessverre).



Anonymous poster hash: 02cff...4c5
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å spar meg....



Anonymous poster hash: fb267...672
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Newsflash: barnløs er IKKE lik livløs altså...

Jeg for min del merket den såkalte "tidsklemma" mye mer før jeg fikk barn. Jeg tror at de som sliter med å ikke rekke over alt er de som har alt for høye forventninger. Man rekker ikke 2x100% jobb, 3 barn under 10 år, 2 aktiviteter X 3 barn, være klassekontakt, FAU-rep, sitte i styret i borettslaget, vedlikeholde familiehytta, pusse opp badet, ha minimum to utenlandsferier året, aldri ha ettervekst, ha sex 4 ganger i uka, ta et deltidsstudie, møte venninner på kafé hver uke, ha familiemiddag hver søndag og datenight med mannen...og og og... For en periode i livet firer man litt på kravene - og blir mye lykkeligere :)

Anonymous poster hash: f419a...08b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk med barn kan ikke klage fordi de har valgt å få barn, evt beholde barnet om det var ikke var planlagt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://osloinchanel.blogg.no/1395861800_har_du_lyst_p_barn_de.html

Er 100% enig i hva hun skriver.

Folk uten barn og bare seg selv å tenke på kan ikke klage på travle tider og tidsklemma.

Kjør debatt.

INGEN kan klage på tidsklemma! Vi har mer tid i dag enn noengang tidligere. Alt vi gjør tar kortere tid enten det gjelder matlaging, kommunikasjon, husarbeid generelt, reise, jobb osv. Dette er ikke noe forskjell fra barnløse/frie eller folk med barn. Døgnet har 24 timer for oss alle verken mer eller mindre. Det å skaffe seg barn et et valg en gjør, med det valget så er en vel innforstått med at barn tar tid og kan heller ikke klage på det valget en har tatt.

Tidsklemma mener jeg ikke er noe annet enn et oppkonstruert tøyse problem laget av de som har alt for store og urealistiske forventninger.

En kan jo snu på flisa og så se om du da er 100% enig:

Folk med barn viste vel hva de gjekk til og har bare seg selv å takke om de føler tiden ikke streker til..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Skreppamedleppa, ingen kan klage på tidsklemma i dag.

Men når det er sagt, tidsklemma var reell da begrepet ble lansert på 80-tallet, da butikkenes åpningstider var 9-17, det ikke eksisterte SFO, post og bank hadde åpent til 16-17, kollektivtilbudet ikke var like godt som det er i dag osv.

Men i dag er mange av disse tidsmessige utfordringene ikke-eksisterende, og tidsklemma er et utdatert begrep.



Anonymous poster hash: 258fe...a99
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De barnløse kan jo det. Forskjellen er jo bare at de medbarn bruker tiden sin på oppdragelse og meningsløse ting, mens de uten barn kan bruke tiden sin på å oppfylle drømmene sine, det tar dessverre mye tid å oppfylle drømmene sine.



Anonymous poster hash: 104a9...63b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Barnfrie takk. Jeg har ingen løse barn.

Resten blir for dumt til at jeg gidder å kommentere det engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

http://osloinchanel.blogg.no/1395861800_har_du_lyst_p_barn_de.html

Er 100% enig i hva hun skriver.

Folk uten barn og bare seg selv å tenke på kan ikke klage på travle tider og tidsklemma.

Kjør debatt.

Hvorfor kan de ikke det?

Kan ikke folk med dårlig råd klage fordi det et sted i verden finnes folk med dårligere råd?

Kan ikke folk med influensa klage fordi det finnes folk med kreft?

Kan ikke folk med en kjip sjef klage fordi det finnes folk som ikke får jobb en gang?

Og det finnes jo barnløse folk med langt mindre tid enn folk med barn. Får de lov å klage, da?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

INGEN kan klage på tidsklemma! Vi har mer tid i dag enn noengang tidligere. Alt vi gjør tar kortere tid enten det gjelder matlaging, kommunikasjon, husarbeid generelt, reise, jobb osv. Dette er ikke noe forskjell fra barnløse/frie eller folk med barn. Døgnet har 24 timer for oss alle verken mer eller mindre. Det å skaffe seg barn et et valg en gjør, med det valget så er en vel innforstått med at barn tar tid og kan heller ikke klage på det valget en har tatt.

Tidsklemma mener jeg ikke er noe annet enn et oppkonstruert tøyse problem laget av de som har alt for store og urealistiske forventninger.

En kan jo snu på flisa og så se om du da er 100% enig:

Folk med barn viste vel hva de gjekk til og har bare seg selv å takke om de føler tiden ikke streker til..

Helt enig. Ingen bør kunne klage. Man har valgt å få unger. Man har valgt å ta på verv. Tidsklemma er ikke problemet. Vi har mer fritid enn noensinne. Det er alt stresset som følger med dagens rolle som supermann/superkvinne som skaper de fleste problemer. Media generelt og stor bruk av sosiale medier er i stor grad med på å skape en konkurranse om hvem som har det best.

Anonymous poster hash: ddb2f...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har sagt at man som barnløs lever et liv uten forpliktelser og omsorgsansvar da?

Jeg har en mor som er alvorlig syk og får lite hjemmesykepleie og hjemmehjelp. Jeg tar det meste av ansvaret. Lager middag, vasker klær, handler, vasker leiligheten, osv..flere ganger i uken.

Jeg er nesten konstant bekymret for at hun skal falle og slå seg eller skade seg på annen måte.

Slike blogginnlegg viser lite evne til refleksjon. Skaff deg litt livserfaring før du uttaler deg bombastisk om alt i denne verden.



Anonymous poster hash: 2c064...92b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og merkelig at man har tid til å blogge da? Når livet er så grusomt hektisk?



Anonymous poster hash: 2c064...92b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Badabing

Jeg har lagt merke til at det er slik, ja.. Fikk en kommentar på det i går, med en litt hånlig undertone.

Men det hender da at jeg også har dårlig tid. Det er jo ting jeg har tatt på meg frivillig stort sett, men det er frivillig å få barn også. Stort sett bør man vel ikke klage over at man har et aktivt liv som gir rom for selvutvikling, men man er menneskelig, det hender man blir sliten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...