somler Skrevet 26. mars 2014 #1 Skrevet 26. mars 2014 Det er på tide å bytte ut kjøkkenet, og jeg lurer på om noen har god erfaringer. Vil at det skal bli ganske billig, men også pent og stilig. Når jeg søker rundt er det ikke alle som har priser tilgjengelig på nettet. Men Kvik Kjøkken og blant annet IKEA har det, men ligger andre på samme priser? Jeg håper at det er noen som har en side med oversikt over priser, kanskje vanskelig å sammenligne dette?
cattleya Skrevet 26. mars 2014 #2 Skrevet 26. mars 2014 Kanskje litt på siden men... Tenk litt på hva boligen i seg selv er verd og hvor lenge du selv skal bo der. Å sette inne et dyrt kjøkken i en "billing/liten" leilighet er nok ikke så lurt invisteringsmessig. Tenk også litt på hva som er lett og selge videre, da kanskje du syntes det er stilig med ett litt knall kjøkken, men kanskeje ikke den neste som skal bo der. men om du selv skal bo der i mange år så spiller det jo ingen rolle For øvrig er det nok få som kan slå Ikea på pris...
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #3 Skrevet 26. mars 2014 Dyrt er ikke alltid bedre. Jeg hadde Designa kjøkken i den gamle leiligheten min og var veldig fornøyd, men det er nok ikke mye bedre enn ikea selv om det er dobbelt så dyrt. Når har jeg Norema kjøkken, og det er ikke verdt prisen syns jeg. Skal heldigvis skifte kjøkken til sommeren, og da blir det Ikea. Har sett på kjøkken på Maxbo også, og det var billig, men tror faktisk Ikea er vel så bra i kvalitet. Folk tenker ofte mer på utseende enn merke nå de kjøper, så ville ikke tenkt for mye på det med mindre du skal selge i nær fremtid og leiligheten eller er veldig "merkevarefokusert". Viktigere med funksjonalitet, bra utssende og lett for å få tak i nye deler enn at merket er rett tenker jeg. Anonymous poster hash: 15bd9...28d
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #4 Skrevet 26. mars 2014 Jeg er skeptisk til Kvik pga egen erfaring. Jeg har kjøpt 2 kjøkken i mitt liv fra Ikea og Kvik. Jeg hadde helt klart valgt Ikea. Anonymous poster hash: 0e930...5ca
juliane Skrevet 26. mars 2014 #5 Skrevet 26. mars 2014 Jeg er skeptisk til Kvik pga egen erfaring. Jeg har kjøpt 2 kjøkken i mitt liv fra Ikea og Kvik. Jeg hadde helt klart valgt Ikea. Anonymous poster hash: 0e930...5ca Jeg har også dårlig erfaring med Kvik (Skøyen), og ville valgt IKEA hvis jeg skulle valgt på nytt. Et vennepar haddde også samme erfaring med Kvik som oss. Kjøkkenet er kjempefint nå som alle feilleveringer og tull er rettet opp (bortsett fra en feil fra tegneren som ikke lar seg løse), men hadde heller spart noen kroner og frustrasjoner og valgt IKEA. Kvaliteten er like god.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #6 Skrevet 26. mars 2014 Epoq er verdt en titt, ligger vel som IKEA i pris og veldig solid kjøkken (flere Elkjøpbutikker har utstillingsmodeller). Angående pris så kan man lett designe seg til et svindyrt kjøkken selv med IKEA og Epoq, greit å være litt bevisst valgene man tar.Anonymous poster hash: 3e254...44a
Anglofil Skrevet 26. mars 2014 #7 Skrevet 26. mars 2014 Er veldig fornøyd med mitt Ikea-kjøkken og kjøper gjerne kjøkken derfra igjen Mvh Yvonne
Lea2 Skrevet 26. mars 2014 #8 Skrevet 26. mars 2014 Jeg har hentet inn tilbud fra andre leverandører ved et par anledninger og tenkt at "forskjellen er vel ikke så stor". Det er en grunn til at de ikke oppgir priser. Jeg har endt opp med IKEA hver gang av disse grunnene: 1. Pris (IKEA har vært godt under halve prisen) 2. Valgfrihet (mht farger/materialer og løsninger) 3. Kvalitet (håndverkere/møbelsnekkere har flere ganger anbefalt iKEA) 4. Service/planlegging (de andre har vært mildt sagt håpløse å jobbe med)
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #9 Skrevet 27. mars 2014 Vi vurderte lenge å kjøpe Epoq, men det ble kvik kjøkken til slutt. Vi er meget fornøyde. Vi har kjøpt garderobe også + pakke med hvitevarer, til ganske greie priser Anonymous poster hash: 13184...ecf
Grønt blad Skrevet 27. mars 2014 #10 Skrevet 27. mars 2014 Vi og flere vi kjenner har god erfaring med Kvik (ikke Skøyen). Kjenner flere med IKEA-kjøkken, og de er også fornøyde.
somler Skrevet 20. mai 2014 Forfatter #11 Skrevet 20. mai 2014 Takk for mange gode svar. Service har mye å si, men for min del er kvalitet viktigere til syvende og sist.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #12 Skrevet 20. mai 2014 vi har kjøkken fra Ikea, men kun innredningen. Hvitevarer kjøpte vi utenom og vask/benkeplaten på Maxbo. Anonymous poster hash: 86857...d76
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #13 Skrevet 20. mai 2014 Jeg kjøpte Ikea kjøkken for 8 år siden, og er fortsatt veldig fornøyd med kvaliteten og utseende. Har ikke hatt et eneste problem med det. Kjøpte knall rødt kjøkken, og fargen er like fin 8 år senere. Anonymous poster hash: dc6cb...910
Gjest Blyanten Skrevet 20. mai 2014 #14 Skrevet 20. mai 2014 Norema og HTH sine kjøkken pleier jeg å bruke i mine prosjekter. God kvalitet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå