Angelheart2 Skrevet 20. mars 2014 #1 Skrevet 20. mars 2014 Regner med det er noen her som har litt mer peiling enn meg på dette. Jeg opprettet et enkeltmannsforetak i fjor da jeg jobber på uavhengig kontrakt med et konsulentfirma og har fakturert for rundt 20.000 i 2013. Av dette er ca 8.000,- kjøregodtgjørelse og telefongodtgjørelse (Bruker privat telefon i jobben). På lønns- og trekkoppgaven jeg har fått fra firmaet jeg jobber for står alt oppført som lønn. Er det riktig at jeg skal skatte for hele beløpet, også kjøring og telefon? Det jeg har fakturert har ikke kommet med på selvangivelsen (selvsagt), så jeg skal inn og endre dette selv, derfor ble jeg så usikker på hvilket beløp som skal skrives opp. Noen som kan alt om dette?
Gutt_Buskerud Skrevet 20. mars 2014 #2 Skrevet 20. mars 2014 Kjøregodtgjørelse er i utgangspunktet ett skattefritt beløp. Regner med at bilen du bruker er en privateid bil, og ikke en firmabil. Dette med telefon kommer helt ann på hvordan du har gjort det ifht. ditt eget firma. Jeg anbefaler deg og ta kontakt med skatteetaten på dette på enten telefon eller på et av deres kontorer. dette med skatt er innvikla og vanskelige greier, med en haug med kompliserte regler. Og dersom du "trår" feil her, så kan du få en lei smell. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #3 Skrevet 20. mars 2014 Jeg har fått kjøregodtgjørelse for bruk av privateid bil (kjørte 3 andre ansatte på kurs). Summen kom på lønna og jeg måtte betale skatt av det. Anonymous poster hash: 45864...ab9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå