frilie Skrevet 19. mars 2014 #1 Skrevet 19. mars 2014 Kjære KG-folk! Jeg er en jente på 27 år som har et litt uvanlig problem.. For tre år siden ble jeg sykemeldt på grunn av en psykisk knekk og fikk påbevist en kronisk sykdom som har gjort det vanskelig for meg å komme tilbake til arbeid. Den eneste inntekten jeg har er minstesatsen arbeidsavklaringspenger. Så kommer vi til det som er problematisk for meg. Jeg måtte flytte hjem til min far da jeg først ble sykemeldt. Etter noen måneder prøvde jeg å flytte for meg selv, men leiligheten jeg fikk var ikke egnet for meg med sykdommene mine å bo i (mørk, klam, fuktig og dårlig luft). Da jeg sa opp leiligheten min der, fikk jeg ikke et nytt sted å bo, på grunn av økonomien min. Det er for dyrt. Jeg bodde på sofaer til venner og familie, helt til at jeg måtte flytte til moren min. Jeg fikk meg til slutt kjæreste som jeg flyttet sammen med, men nå er det blitt slutt, og jeg befinner meg atter igjen hos moren min, på desperat leting etter en bopæl. Men med mine knappe 10.000 kr i måneden har jeg ikke sjangs til å få et greit sted å bo, og jeg synes jeg begynner å bli litt for gammel til å bo på pikerommet. Jeg sliter fremdeles psykisk, så kollektiv er utelukket. Er det noen som har erfaring om NAV er behjelpelig med å finne bolig, eventuelt å dekke deler av husleie? Jeg vet man kan søke om bostøtte, men det er ikke mange kronene å få der heller. Jeg begynner å bli rimelig desperat, det sliter på psyken noe forferdelig å bo sammen med moren min, eller på sofaer her og der, alt det ustabile gjør det vanskeligere for meg å finne energien til å komme tilbake til arbeid. Hittil har NAV vært veldig lite behjelpelig med informasjon og jeg føler jeg må gjette meg til forslag og løsninger. Nå begynner hodet mitt å bli tomt, derfor henvender jeg meg til dere. Er det noen som har råd, tips, meninger, tanker, ett eller annet som kan dytte meg i riktig retning?
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #2 Skrevet 19. mars 2014 De alternativene jeg kommer på er å søke om bostøtte (det blir fort noen hundrelapper i måneden, jeg får 1400 kroner og har minstesats AAP), søke om startlån/tilskudd fra kommunen/husbanken eller å flytte til et rimeligere sted. Anonymous poster hash: a52e0...15f 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #3 Skrevet 20. mars 2014 velkommen i klubben ! Nei det e dessverre ikke mye hjelp å få noen steder. Nav har iallefall ingen ting å komme med. Bare minne deg på at du bor hos " mor " og at det er på tide å flytte for seg selv. Lurer på om jeg har fått n ekstremt dårlig saksbehandler. Hun har i alle fall ikke innsikt i situasjonen. Bodd i flere år i bag hos mine forelde. Var sammen med noen menn, men de bedro meg så var det tilbake til mor og far. Tar ikke sjansen på samboerskap igjen. Flyttet inn på en hybel nå. 1500 i husleie. Må være Norges billigste og mest råtne ? Muggsoppen blomstrer, men har intet valg. Det er så grusomt fælt for alle at jeg bor hos mor og far at det er bedre med muggsopp altså. Sosialen vet jeg ikke om har noe å komme opp med. Du må vel kvitte deg med alle eiendeler først. Eier du en gammel sykkel er du vel rik da. De krever vel også å se leiekontrakt osv, og jeg orker IKKE at de ringer huseier osv og det kommer fram at de betaler husleie for meg. Boligstøtte er en vits, da egenandelen er så høy. Hvis du i tillegg prøver å jobbe litt mister du hele stønaden...(type ringejobb i 2mnd). Får du boligstøtte, så i alle fall ikke begynn og jobb. Da blir det bare enda mer kaos . Eneste alternativ er å jobbe 100 %, vinne i lotto eller finne seg en rik mann (risiko) Anonymous poster hash: a4fb9...c30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå