AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #1 Skrevet 19. mars 2014 Jeg lurer på hvordan dere andre løser dette. Jeg har ikke råd til veldig viktig medisin. Den varianten som fungerer for meg får jeg ikke på blå resept. Jeg kan få en annen variant på blå resept, men den fungerer veldig dårlig. Jeg klarer bare ikke å følge opp. Forskjell på tabletter en gang i uka kontra en sprøyte hvert halvår. Før fikk jeg tabletter som skulle tas en gang hver måned og det gikk helt greit, men de ble selvfølgelig tatt ut av blåreseptordningen. Jeg har prioritert tannlege, men gjør bare en ting av gangen. Betaler for dette og bestiller ny time. Nå er jeg i en situasjon hvor jeg har noen legebesøk bak meg, røntgen, sykehus (spesialist), smertestillende (hvit resept) og fysioterapeut. Jeg burde nå ta en undersøkelse/sprøyte hvor selv med refusjon fra Helfo så koster det meg en tusenlapp. Jeg skjønner at jeg må stå over. Jeg får heller leve med smertene. Jeg har også en kronisk sykdom hvor standardmedisin fås på blå resept. Vis snakker om 20 kr i egenandel pr. måned. Så tester jeg ut alternativ medisin som ser ut til å fungere bedre for meg og vips så må jeg betale nesten 300. Nå kveler alle disse utgiftene meg og jeg ser at jeg velger bort. Hvordan velger du? Anonymous poster hash: bcbf1...fb9
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #2 Skrevet 19. mars 2014 Hm, har du noe familie du kan låne av? Anonymous poster hash: e1fd9...d06
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #4 Skrevet 19. mars 2014 Hva er galt med den medisinen du får resept på? Hvis det bare er det at du sliter med å huske å ta en tablett i uka, synes jeg kanskje du er ganske utakknemlig... Men hvis du har en helt annen smertelindring av den medisinen du helst vil ta, skjønner jeg ikke hvorfor legen din ikke kan gi deg den istedet? Jeg har lit tvanskelig for å tro at en lege lar deg ha vondere enn du må. Anonymous poster hash: 46686...a6d 3
LilleLerke Skrevet 20. mars 2014 #5 Skrevet 20. mars 2014 Sjekk helfo, de dekker også noen hvite resepter når man har betalt et visst beløp i året! Du finner oversikt over hva de kan hjelpe med på nettsiden deres.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #6 Skrevet 20. mars 2014 Spesialisten kan søke om fritak for økt egenandel (i praksis det samme som å få den hvite resepten over på blå). Da må det dokumenteres at du har prøvd den foretrukne typen, men at du ikke har ønsket effekt av den. Men du kan risikere å få avslag. Det fikk vi, og må betale over 6000 kr året fordi den billigste medisinen (p-piller) ikke har ønsket effekt. . Anonymous poster hash: cc35b...f8a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå