Gå til innhold

Si meg, er det så innnmaari vanskelig


Melkebarten

Anbefalte innlegg

Hvis du gidder å lese de andre innleggene her, nei man skal ikke det. Det er lovpålagt å blinke ut, ikke inn.

Så lenge folk blinker ut når de skal er ikke det noe å være usikker på..

For det første: Hva et flertall av folk på KG måtte mene har ingen betydning.

Blinklys skal man bruke for å fortelle sine medtradikkanter hva man akter å gjøre. Å blinke til venstre før en rundkjøring kan ikke forstås som annet enn at man skal til venstre ut av rundkjøringa eller snu. Ingen kan tro at vedkommende har tenkt å ta til venstre mot kjøreretningen. Venstretegnet kan gis i god tid før rundkjøringa slik at medtrafikkanter kan registrere og forholde seg til tegngivinga. Altså bare fordeler. Og ingen kan vel på ramme alvor mene at de blir forvirret av dette. I så fall er det på tide å levere tilbake lappen.

Blinkinga ut av rundkjøringer derimot har tvilsom nytteverdi. Man kan ikke sette på blinklyset føre man har passert nest siste avkjøring. Og fra nest siste avkjøring passeres til man er ute av rundkjøringa rekker man 1-2, kanskje 3 blink. Veldig få greier å registrere, at det blinkes og langt mindre agere i henhold til dette. Nesten alt av informasjon om hva sjåføren planlegger leses ut av kjøretøyets fart og retning. Dette gjelder i små rundkjøringer som omfatter minst 90 % av rundkjøringene i Norge.

Blinking til høyre når man skal ta første avkjøring til høyre er selvfølgelig til stor nytte. Men da er det blinkingen som vises før man kommer inn i rundkjøringa som er viktig. Denne kan man se og forholde seg til. Den delen av blinkinga som skjer inne i selve rundkjøringa er ikke til stor hjelp av samme grunn som nevnt over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den delen av blinkinga som skjer inne i selve rundkjøringa er ikke til stor hjelp av samme grunn som nevnt over.

Jo, den er til stor hjelp for de som står klare for å kjøre inn i rundkjøringa. Når de ser blinklyset kan de gi gass, i stedet for å vente og irritere seg over "åh, hvorfor blinket han seg ikke ut? Jeg trodde han skulle videre. Nå rakk jeg ikke å komme meg inn før neste bil kom, så irriterende."

Anonymous poster hash: aae3e...f2b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tull... Når det blir for mye blinking klarer ikke folk det!

Det eneste som er tull er innlegget ditt. F.eks den som ligger bak en som blinker til venstre før rundkjøringen får med seg, og skjønner, at bilen foran har tenkt seg til venstre i rundkjøringen.

Anonymous poster hash: aae3e...f2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som er tull er innlegget ditt. F.eks den som ligger bak en som blinker til venstre før rundkjøringen får med seg, og skjønner, at bilen foran har tenkt seg til venstre i rundkjøringen.

Anonymous poster hash: aae3e...f2b

I en rundkjøring vil jeg påstå at den som minst trenger å vite hvor en annen bil skal er den som ligger bak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en rundkjøring vil jeg påstå at den som minst trenger å vite hvor en annen bil skal er den som ligger bak...

Blinker du ikke vet de at du enten skal rett fram eller til venstre. Blinker du, vet de at du skal til venstre. Denne informasjonen er ikke skadelig. Den kan derimot være til nytte. Grunnen er at de bak som skal rett fram da vet at de bare kan gasse forbi på høyresida.

Og de som kommer andre veien og skal rett fram vet at du kommer til å krysse deres kjørefelt.

Anonymous poster hash: aae3e...f2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blinker du ikke vet de at du enten skal rett fram eller til venstre. Blinker du, vet de at du skal til venstre. Denne informasjonen er ikke skadelig. Den kan derimot være til nytte. Grunnen er at de bak som skal rett fram da vet at de bare kan gasse forbi på høyresida.

Og de som kommer andre veien og skal rett fram vet at du kommer til å krysse deres kjørefelt.

Anonymous poster hash: aae3e...f2b

Ja, det hadde vært himla intelligent å bare gasse forbi på høyresiden når fru Hansen bestemte seg for å dra til Drammen istedet for Oslo... Uansett er et jo plasseringa før rundkjøringa som har noe å si og de som ikke klarer det klarer ikke blinkinga heller!

Lurer på hvor mange ganger jeg har holdt på å krasje med folk som blinker inn i rundkjøringer/legger seg feil. Har lagt meg feil jeg også, men da sjekker jeg speilene for å se om det er noen på siden av meg, jeg svinger ikke bare utover og håper på det beste :P

Poenget mitt? Ikke stol på NOEN i trafikken og særlig ikke i rundkjøringer!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikkert like vanskelig som å velge rett av ordene «å» og «og». ;)

Si meg, er det så innnmaari vanskelig og å bruke blinklyset når du skal enten svinge av, eller du skal inn på en vei? Samme gjelder forsåvidt i rundkjøringer.

Hvorfor er folk så sløve med og å bruke det?



Anonymous poster hash: 0003a...a49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde vært himla intelligent å bare gasse forbi på høyresiden når fru Hansen bestemte seg for å dra til Drammen istedet for Oslo... Uansett er et jo plasseringa før rundkjøringa som har noe å si og de som ikke klarer det klarer ikke blinkinga heller!

Lurer på hvor mange ganger jeg har holdt på å krasje med folk som blinker inn i rundkjøringer/legger seg feil. Har lagt meg feil jeg også, men da sjekker jeg speilene for å se om det er noen på siden av meg, jeg svinger ikke bare utover og håper på det beste :P

Poenget mitt? Ikke stol på NOEN i trafikken og særlig ikke i rundkjøringer!

Hva har alt dette sludderet å gjøre med om man bør blinke til venstre før man kjører inn i rundkjøringen eller ikke om man faktisk skal til venstre?

Anonymous poster hash: aae3e...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er lovpålagt å blinke når man skal til høyre eller venstre i ett kryss, eller hva?

Og hva er en rundkjøring? Er ikke det ett kryss, kanskje? Mao. man skal blinke inn i rundkjøringen og.

Idioter.



Anonymous poster hash: 29ded...8df
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har alt dette sludderet å gjøre med om man bør blinke til venstre før man kjører inn i rundkjøringen eller ikke om man faktisk skal til venstre?

Anonymous poster hash: aae3e...f2b

At folk aldri kommer til å gjøre det riktig uansett så det er best å regne med at den bilen som legger seg innerst og blinker til venstre kjører ut til høyre... Var det så vanskelig å skjønne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert like vanskelig som å velge rett av ordene «å» og «og». ;)

Anonymous poster hash: 0003a...a49

Ja, et mulig alvorlig trafikkuhell er sidestilt med en liten grammatisk feil. For øvrig ser det ganske dust ut at du har skrevet "og" to ganger etter hverandre.

Anonymous poster hash: aae3e...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk aldri kommer til å gjøre det riktig uansett så det er best å regne med at den bilen som legger seg innerst og blinker til venstre kjører ut til høyre... Var det så vanskelig å skjønne?

Her er det snakk om hva vi bør gjøre. Dersom vi finner ut at vi skal blinke til venstre når vi skal til venstre, så kommer vi til å gjøre dette riktig. Er det så vanskelig å skjønne?

Anonymous poster hash: aae3e...f2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem at før du går inn i en rundkjøring så foretar du ofte et filbytte eller gjør en sideforflytning i et kjørefelt som blir breiere, feks når du skal til venstre, og som i alle filbytter skal du da blinke.



Anonymous poster hash: 22ed7...e6c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...