Gå til innhold

Si meg, er det så innnmaari vanskelig


Melkebarten

Anbefalte innlegg

Eh? Man skal blinke hvis du skal 3/4 rundt. ;)

Eh

Skal du til ventre; Blink deg inn til venstre og ut til høyre etter du har passert første avkjøring (rett fram)

Skal du rett fram; blink deg ut.

Skal du til høyre: Blink til høyre.

Er ikke vanskeligere enn det man gjør det til selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eh

Skal du til ventre; Blink deg inn til venstre og ut til høyre etter du har passert første avkjøring (rett fram)

Skal du rett fram; blink deg ut.

Skal du til høyre: Blink til høyre.

Er ikke vanskeligere enn det man gjør det til selv.

Men dette funker kun på små rundtkjøring. På store rundkjøring så må man bare blinke seg ut. Det er her folk svikter. De gjør enten eller, og forstår ikke at man kan variere hvordan man kjører.

Jeg gjør akkurat som du beskriver i 90% av rundkjøringene her jeg bor, men så har vi 2-3 store rundkjøringer hvor jeg kun blinker meg ut.

Hvis folk bare kunne tenkt seg om og vurdert situasjonene de havner i ville alt gått mye bedre.

Anonymous poster hash: 51aec...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Absolutt

Eh? Man skal blinke hvis du skal 3/4 rundt. ;)

Hvis du gidder å lese de andre innleggene her, nei man skal ikke det. Det er lovpålagt å blinke ut, ikke inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette funker kun på små rundtkjøring. På store rundkjøring så må man bare blinke seg ut. Det er her folk svikter. De gjør enten eller, og forstår ikke at man kan variere hvordan man kjører.

Jeg gjør akkurat som du beskriver i 90% av rundkjøringene her jeg bor, men så har vi 2-3 store rundkjøringer hvor jeg kun blinker meg ut.

Hvis folk bare kunne tenkt seg om og vurdert situasjonene de havner i ville alt gått mye bedre.

Anonymous poster hash: 51aec...443

Sånnsett, ja, når det kommer til store rundkjøringer så er jeg enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Åh, det er skummelt, det... når folk ikke blinker. Jeg har nesten blitt påkjørt pga. det... Løp over veien fordi jeg trodde bilen skulle en annen vei. Han blinka jo ikke. Men neida, han svingte inn mens jeg var på veien.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg nesten like som folk som blinker inn i rundkjøringen. Å, skal du inn der du. Sier du det du, skal du ikke kjøre feil vei i rundkjøringa i dag? Takk for info.

Hvordan går det an å irritere seg over det? :P Synes det er utrolig irriterende om folk som skal til venstre ikke blinker for da blir det unødvendig usikkerhet ved om de skal rett frem og jeg kan kjøre eller om jeg må stanse :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Absolutt

Hvordan går det an å irritere seg over det? :P Synes det er utrolig irriterende om folk som skal til venstre ikke blinker for da blir det unødvendig usikkerhet ved om de skal rett frem og jeg kan kjøre eller om jeg må stanse :)

Så lenge folk blinker ut når de skal er ikke det noe å være usikker på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge folk blinker ut når de skal er ikke det noe å være usikker på..

De fleste gjør jo ikke det heller

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravle

Er dere ekstra usikker på den blinkingen så setter dere på nødblinklysene. Da blinker alt på bilen og medtrafikantene vet at her kommer det noen som er usikker. :fnise:

Endret av skravle
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere ekstra usikker på den blinkingen så setter dere på nødblinklysene. Da blinker alt på bilen og medtrafikantene vet at her kommer det noe som er usikker. :fnise:

:ler:

Jeg går litt mot strømmen, for jeg synes at det ofte blir like forvirrende når biler blinker ut. Altfor mange blinker forbi en avkjørsel, hvis ikke rundkjøringen er veldig stor, og det er minst like farlig når noen blinker og ikke svinger av, som at noen svinger av når bilen er tydelig plassert.

Med unntak av alle flinke trafikanter på KG, har jeg inntrykk av at bilister faller i to kategorier:

1- de som aldri blinker

2- de som blinker gjennom hele den forbaskede rundkjøringen, og er akkurat like forvirrende som de i gruppe 1...

Anonymous poster hash: 63163...53b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ironically me

Liker å gi tegn på vei ut av rundkjøring.

Nødblinkers er fine å ha, hvis man skal rett fram!

Jeg har en bil uten blinklys = problem løst!

Forresten, den har ikke bremselys heller... Ouch!

(Ja, den er bygget, levert og godkjent slik! Hva kan det være, da?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker å gi tegn på vei ut av rundkjøring.

Nødblinkers er fine å ha, hvis man skal rett fram!

Jeg har en bil uten blinklys = problem løst!

Forresten, den har ikke bremselys heller... Ouch!

(Ja, den er bygget, levert og godkjent slik! Hva kan det være, da?)

Oi, hvilken fancypancybil har du? :)

Anonymous poster hash: 23e89...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ironically me

Den er over 90 år gammel,,,,

Oi, hvilken fancypancybil har du? :)



Anonymous poster hash: 23e89...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg har kjøpt med ny(gammel) bil så har jeg rett og slett vært slurvete med blinklys. Jeg beklager :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

under føreropplæringen min så lærte jeg t jeg skulle blinke inn og ut av en rundkjøring, og det gjør jeg fortsatt 2 år etter, mye lettere for andre og se hvor du skal, samt at jeg slepper og bremse og slite ut bremseklossene unødvendig mye.

Virker på meg som om at folk tror det er kult og ikke bruke blinklys.

Anonymous poster hash: 37855...226

Da jeg kjørte opp lærte jeg at jeg skulle blinke når jeg skulle rett til høyre i rundkjøringa, og blinke meg ut til høyre. Til venstre legger heg meg i venstre fil, konsekvent uten blinklys. Når jeg legger meg til venstre skal jeg til venstre.

Anonymous poster hash: a05f9...c1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo tydeligere man viser sine omgivelser hvor man skal, jo bedre er det. Blink away sier jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du gidder å lese de andre innleggene her, nei man skal ikke det. Det er lovpålagt å blinke ut, ikke inn.

Det er kanskje ikke påbudt, men å blinke til venstre før man skal inn i rundkjøringen om man faktisk skal til venstre er det som anbefales.

Anonymous poster hash: aae3e...f2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje ikke påbudt, men å blinke til venstre før man skal inn i rundkjøringen om man faktisk skal til venstre er det som anbefales.

Anonymous poster hash: aae3e...f2b

Bare tull... Når det blir for mye blinking klarer ikke folk det! Så lei av de som blinker inn, men ikke blinker ut. De er jo farligere enn de som ikke blinker i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...