Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Er en jente på 17 år som har fått tilbud til å dra til New York med familievenner. Hele reisen inkludert fly, hotell og lommepenger kommer på 20 000. Foreldrene mine betaler 5000, og resten må jeg betale selv.

Problemet er det at jeg har ingen penger for øyeblikket (og heller ingen jobb, men jobber så hardt jeg kan for å skaffe en), og må derfor ta penger fra kontoen min. Der har jeg rundt 29 000 for øyeblikket. Etter vgs har jeg tenkt til å jobbe ett år før studier, skal senere studere i Stavanger (bor i kristiansand nå).

Ville dere gjort det?

Anonymous poster hash: cacb7...75f
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En ukes opphold btw.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, selvfølgelig. Å investere i en slik reise når man er ung er noe av det beste man gjør.

Anonymous poster hash: 3267c...6d9
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja, selvfølgelig. Å investere i en slik reise når man er ung er noe av det beste man gjør.

Selv om det er kun en ukes opphold?

AnonymBruker
Skrevet

Ja :)

Anonymous poster hash: e4d58...d1f
AnonymBruker
Skrevet

Selv om det er kun en ukes opphold?

Jepp. Du får deg alltids en deltidsjobb etter hvert og det tar kort tid å spare opp 15 000, som er summen du skal ta fra kontoen.

Skrevet

20 000 for en uke? Nei, kjære, det er å kaste bort penger.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

20 000 for en uke?

Jeg brukte 20 000 på 3 måneder. men så bodde jeg ikke på luksushotell heller. Men nei, selv ville jeg ikke tatt bare en uke for 20 000.

Anonymous poster hash: 22e89...489
  • Liker 2
Skrevet

Det er akkurat det der med en uke som hadde vært bøygen for meg også. Hva har vennene deres booket dere inn på ? Waldorf Astoria?

Burde kunne klart en uke i NY på halvparten alt inklusiv, og da kan du dekke det du vil oppleve. Men det er en oppplevelse som sitter da.

AnonymBruker
Skrevet

Det er akkurat det der med en uke som hadde vært bøygen for meg også. Hva har vennene deres booket dere inn på ? Waldorf Astoria?

Burde kunne klart en uke i NY på halvparten alt inklusiv, og da kan du dekke det du vil oppleve. Men det er en oppplevelse som sitter da.

Nei, ett helt vanlig hotell. Ikke noe luksuriøst. Vi flyr med SAS.

Gjest Silverstream
Skrevet

Hvis du har tenkt til å ta et jobbår, istedet for å studere, så samler du fort opp igjen de pengene når du kommer tilbake igjen. Er ikke hver dag man har muligheten til å dra til USA :)

Hadde jeg vært deg, ville jeg gjort det.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har tenkt til å ta et jobbår, istedet for å studere, så samler du fort opp igjen de pengene når du kommer tilbake igjen. Er ikke hver dag man har muligheten til å dra til USA :)

Hadde jeg vært deg, ville jeg gjort det.

Ja, grunnen til at jeg skal jobbe er fordi det er krav til utdannelsen og jobbe ett år først!

Skrevet

Jeg ville gjort det, iallefall om de 20 000 du snakker om dekker alt av lommepenger og matpenger og lignende! Husk at man bruker alltid litt mer enn man tror, om man skal på forskjellige utflukter for eksempel. Jeg ville ha reist, brukte selv nesten 50 000kroner på en 3 ukers tur til andre siden av kloden for et par år siden, og det var verdt det, angrer ikke et sekund. Fikk opplevd kjempe masse og reiste masse rundt og besøkte forskjellige land, byer og steder. Det er nå man har muligheten så jeg har siste årene brukt mye penger på reise, kanskje greit å ikke regne sammen totalsummen, men angrer aldri! Bedre enn å kaste bort pengene på shopping, byturer og annet tull, er min mening.

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Er en jente på 17 år som har fått tilbud til å dra til New York med familievenner. Hele reisen inkludert fly, hotell og lommepenger kommer på 20 000. Foreldrene mine betaler 5000, og resten må jeg betale selv.

Problemet er det at jeg har ingen penger for øyeblikket (og heller ingen jobb, men jobber så hardt jeg kan for å skaffe en), og må derfor ta penger fra kontoen min. Der har jeg rundt 29 000 for øyeblikket. Etter vgs har jeg tenkt til å jobbe ett år før studier, skal senere studere i Stavanger (bor i kristiansand nå).

Ville dere gjort det?

Nei.

1. Å dra til New York er verken spennende eller unikt. Det hadde vært noe helt annet om du fikk muligheten til å besøke en venn av familien som bodde et år i Guatemala eller noe. Eller for den del muligheten til å besøke noen som faktisk bodde i New York. Storbytur til NY kan du fint bestille deg om et år eller to. Da får du også planlegge mye selv, du får bestemme hva du faktisk er interessert i å se ++

2. Turen er helt utrolig dyr. 20.000 for en uke? 4-6.000 i fly, 500-1000 pr natt i (delt) hotellrom - hva skal du bruke de 10.000 du sitter igjen med i lommepenger til?

3. Du trenger de 29.000 til depositum. Å måtte ta opp depositumslån fordi du dro på luksusferie til en vanlig storby er veldig kjipt den dagen du står der og må betale tilbake fra lønna.

Anonymous poster hash: 3010a...3eb

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

1. Å dra til New York er verken spennende eller unikt. Det hadde vært noe helt annet om du fikk muligheten til å besøke en venn av familien som bodde et år i Guatemala eller noe. Eller for den del muligheten til å besøke noen som faktisk bodde i New York. Storbytur til NY kan du fint bestille deg om et år eller to. Da får du også planlegge mye selv, du får bestemme hva du faktisk er interessert i å se ++

2. Turen er helt utrolig dyr. 20.000 for en uke? 4-6.000 i fly, 500-1000 pr natt i (delt) hotellrom - hva skal du bruke de 10.000 du sitter igjen med i lommepenger til?

3. Du trenger de 29.000 til depositum. Å måtte ta opp depositumslån fordi du dro på luksusferie til en vanlig storby er veldig kjipt den dagen du står der og må betale tilbake fra lønna.

Må bare kommentere...

Punkt 1: Å dra til NY ER unikt og fantastisk spennende, især når man er sytten-atten år. Selvfølgelig kan man dra senere, men plutselig er man fattig student og har andre prioriteringer.

2: 10 000 i lommepenger holder til ganske mye shopping, skal ikke så mange innkjøpene til før man har brukt opp de pengene om man kjøper litt klær eller sko. Noe man BØR gjøre når man er i NY. :)

3: Hun skal jobbe ett år før hun begynner å studere, det tar ikke lange tiden å spare opp 15 000. Tviler på hun må ty til depositumslån akkurat..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Har vært i New York før. Jeg betaler ikke maten selv, kunn shopping. Jeg skal jobbe ett år etter videregående, så regner med å få inn penger da.

Gjest Silverstream
Skrevet

Nei.

Hva er det som er spesielt med Guatamala?

Gjest constance90
Skrevet

Det er nå du kan sløse bort litt. Kos deg!

Bare vær bevisst når du kommer hjem igjen at du sparer godt og får bygget deg opp til en ny buffer.Og hvis du shopper smart så trenger du gjerne ikke shoppe noe videre i pauseåret ditt og da sparer du også litt penger:)

• Liker 1
Skrevet

Så de 20 000 skal dekke fly, hotell og shopping med andre ord? Da synes jeg det er litt mye for ei uke, særlig når du har vært der før! Ville heller ha reist en annen plass da, men herregud, om du elsker byen og dette er noe du ønsker og du kan leve med så hvorfor ikke? Det er ikke opp til andre å bestemme hva som er en fantastisk opplevelse for deg, men om du vil spare litt så kan du jo minske shoppingutgiftene dine litt.

Vet ikke hva dere betaler i fly, men om det er 6000kr, og ca 750kr natten hotell = 5250kr = 11 250 kroner, da har du jo 8750kroner for kun shopping, så der kan du lett spare litt ved å senke budsjettet for shopping.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte 60000kr sist gang jeg var i NYC og var der i to uker. Men jeg har en helt annen budsjett enn deg, TS. Det var kun i shopping og uteliv. Hotell og fly var allerede betalt.

Pengene forsvinner fort der.

Anonymous poster hash: b65ac...b4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...