Gå til innhold

Change nothing, and nothing will change


Sugar&Spice

Anbefalte innlegg

Har kronisk senebetennelse i begge håndleddene selv, så vet hvordan det er. Hadde også i begge akillsene når jeg var mindre men det ble bedre og bedre med åra heldigvis.

Får håpe det ikke er noe kronisk i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er lov å banne i egne dagbøker, sant?

FAEN I HELVETE. Skulle bare løpe en liten tur(på typ 15 minutter inkl oppvarming...), sjekke ståa på leggen. Det burde jeg jo aldri gjort. Aldri. Endte opp hos mammas venninne (hun bor i nabolaget), foten min er helt blå og umulig å tråkke på. Krykker!!!!! Det gjør vondt bare å sitte stille! Er det mulig, det er så vondt!

Smertestillende og sengen nå, håper det er bedre til i morgen... Bunadskjorten blir ikke strøket en gang, det er skuff, jeg klarer jo ikke stå.... Faenfaenfaenfaenfaenfaenfaenfaenfaenfean.

(men har bakt en veldig god kake da.)

Jeg er faktisk litt usikker på om jeg kanskje har tråkket over? Skal man få blå fot av betennelse? Men man merker jo når man tråkker over?! Jeg skjønner ingenting. Ringer legen på mandag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tråkket over en gang, så hardt at jeg forstrakk en sene i foten. Kan være du har gjort det samme? Evt yrket senen, da må du komme deg til lege fort :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tråkket over en gang, så hardt at jeg forstrakk en sene i foten. Kan være du har gjort det samme? Evt yrket senen, da må du komme deg til lege fort :o

Men da burde jeg vel merket at jeg tråkket over? Jeg fikk mer og mer vondt til leggen bare sa stopp. Dette skjedde på toppen 50 meter... Ligger i sengen nå med foten høyt og med ispose, så blir det legen så fort som mulig.

Synd leggen streiker - er utrolig deilig å løpe!!! Vil løpe hele tiden, jeg. :fnise:

Tror ikke senen har røket. Mammas venninne hadde oppdaget det ganske raskt - hun har utdannelse innen yrkesretningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da burde jeg vel merket at jeg tråkket over? Jeg fikk mer og mer vondt til leggen bare sa stopp. Dette skjedde på toppen 50 meter... Ligger i sengen nå med foten høyt og med ispose, så blir det legen så fort som mulig.

Synd leggen streiker - er utrolig deilig å løpe!!! Vil løpe hele tiden, jeg. :fnise:

Tror ikke senen har røket. Mammas venninne hadde oppdaget det ganske raskt - hun har utdannelse innen yrkesretningen :)

Jeg merket det ikke, skjedde når jeg spilte fotball og jeg bare fortsatte å løpe. Alt har fint den dagen. Når jeg skulle reise meg opp av senga på morran derimot gikk keg rett i gulvet for jeg kjente ikke foten min og hadde null kontroll 😝 hadde semi-røket en sene da. Var ekkelt, foten var som om den var lam. Noen timer etterpå var foten helt blå og jævelig. Humpet på krykker i 4 uker etter det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket det ikke, skjedde når jeg spilte fotball og jeg bare fortsatte å løpe. Alt har fint den dagen. Når jeg skulle reise meg opp av senga på morran derimot gikk keg rett i gulvet for jeg kjente ikke foten min og hadde null kontroll hadde semi-røket en sene da. Var ekkelt, foten var som om den var lam. Noen timer etterpå var foten helt blå og jævelig. Humpet på krykker i 4 uker etter det.

:sjokkert: :sjokkert: :sjokkert:

Ikke skrem meg sånn. Den er bedre i dag, men humper rundt på en krykke! Heldigvis er bunaden allerede av for min del, jeg skal på jobb.... Så blir ikke så mye farting frem og tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sjokkert: :sjokkert: :sjokkert:

Ikke skrem meg sånn. Den er bedre i dag, men humper rundt på en krykke! Heldigvis er bunaden allerede av for min del, jeg skal på jobb.... Så blir ikke så mye farting frem og tilbake.

Sorry! Prøv å belaste benet minst mulig, sett det høyt når du kan og når du er hjemme så legger du et håndkle over og en pose frosne erter (eller hva enn frossenposer du har, bare ikke ha det frosne rett på huden!). Så går det over fortere :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry! Prøv å belaste benet minst mulig, sett det høyt når du kan og når du er hjemme så legger du et håndkle over og en pose frosne erter (eller hva enn frossenposer du har, bare ikke ha det frosne rett på huden!). Så går det over fortere :)

Hihi, går fint :fnise: Jeg ligger på sofaen nå med benet høyt og ispose, tenker å ta den med på jobb, samt krykken.... Føler meg så gammel hahaha, stavret meg hjem fra frokost med krykke og kakefat :fnise:

Gratulerer med dagen, forresten, KaDust! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha kjenner til det :fnise: Jeg marsjerte i korps med krykkene jeg, siden jeg var lead-klarinetist på den tiden, følte meg som en oldis der jeg måtte skakke meg på krykker uten å få spille engang! :ler:

Gratulerer med dagen du og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt legetime, men fikk ikke før i begynnelsen av juni.... Fikk en time hos en vikar 27. mai, men da tror jeg kanskje at jeg har eksamen, så er litt usikker på hvordan det kan gå.... Pokker ta, at ALT skal komme på en gang!

Jeg har fortsatt vondt, nå merker jeg det når jeg går også. Faen altså. Jeg som var så godt i gang! Nå har jeg plutselig forståelse for de som trener tross treningsforbud :fnise:

Nå er jeg ferdig med eksamenene om to uker! :bolledeig::hoppendeglad::skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo trene på måter som ikke belaster benet. F.eks kan du gjøre sittende øvelser også kan du svømme!

Wuhuuu, to uker igjen til ferie for deg da. :hoppendeglad: Jeg ble ferdig igår :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo trene på måter som ikke belaster benet. F.eks kan du gjøre sittende øvelser også kan du svømme!

Wuhuuu, to uker igjen til ferie for deg da. :hoppendeglad: Jeg ble ferdig igår :nigo:

Jeg har ikke noe basseng i umiddelbar nærhet. Har sjekket litt om bassengmuligheter i Oslo, men fyttikattadetersådyrt. Jeg får heller vente til sommeren og svømme i havet når jeg kommer meg nedover kysten.

Kan man sykle med sånn vondt? Hos pappa har vi ergometersykkel nemlig, og det er jo en fin treningsmåte. Jeg må bli flinkere til å bruke den/dra opp til pappa. Om leggen tillater det, selvfølgelig.

Sittende øvelser...... må tråle internett for litt inspirasjon (når jeg kommer på jobb, nå må jeg lese til eksamen... Ikke henge på KG.......)

ååååh, heldiggris! Misunner deg! Håper du nyter friheten! :wow: :wow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok holdt meg unna sykkelen, men du kan jo prøve å se hvordan det går. Men sykling går mye utover leggen, så vær forsiktig om du prøver!

Du får lese, ja, viktig det! :kose:

Åhh som jeg gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fillern, vil gjerne sykle... Føler at sykling går utover baksiden av leggen? det er ikke der jeg har vondt, kun foran nederst (typ 2/3 nedover...).

Jeg får jo bare prøve. Venter på legetimen enn så lenge! Er næmmen ikke lett det her... Godt jeg har eksamen å bite tenna i i mens....!

Men i kveld skal jeg på jobb, og da skal jeg jobbe med to gode venninner og det kommer til å bli så koselig. Så i kveld tar jeg fri fra pensum og alt annet! Bare kose meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er foran kan det jo kanskje funke, men som sagt prøv forsiktig først så du ikke gjør det verre.

Det er bra! Man må kose seg litt også oppi eksamensstresset, ellers går man på veggen. Svei meg på det etter første eksamen dette semesteret (er første semester jeg har klart å lese til eksamen). :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp. Leggen er fortsatt ikke helt bra. Jeg gikk en kort (20 min tror jeg?) tur i hurtig tempo, fikk opp pulsen litt og ble litt svett (mest fordi det er så varmt ute!), og merket det i leggen mot slutten...

Har fått tips om balansebrett og yoga. Så da får jeg vel prøve det, da. Balansebrett er nok smart å gå til innkjøp av uansett, da får jeg trent opp muskulatur i føttene og leggene.

Siden jeg ikke får vært så aktiv som jeg håper, og siden jeg spiser så mye usunn mat på jobb, har jeg blitt veldig flink til å spise sunn mat når jeg er hjemme. I dag ble det marinert laks med avocadosalsa. Det ble sååå godt! Men nytes best alene, hvitløksånde :fnise:

Jeg har fått lest en del til eksamen i dag. I går fikk jeg tidspunkt og dag for eksamen, tirsdag kl 11! Hjelpes.... Det skal bli godt å få den overstått, blir så nervøs for muntlig eksamen... Så nå må jeg bare være flink å lese frem til tirsdag, og så kan jeg senke skuldrene. Merker jeg trenger det - jeg har mye angst og angstanfall om dagene. Heldigvis er jeg så rutinert med de at de ikke plager meg nevneferdig, men jeg burde jo høre på kroppen min, den vil jo bare at jeg skal slappe av litt... Men det har jeg ikke tid til nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er hvertfall ikke lenge igjen til tirsdag da, så da er du snart ferdig! :Nikke: Går nok fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, er litt ensom i dag, gitt.... EKsamenskaos, + at jeg har mistet en del av vennene mine etter at jeg sluttet å dra ut... Føler jeg ikke har noen å ringe?

Søsteren min har reist utenlands så får ikek ringt henne heller. Vurderer å dra ned til leiligheten hennes og henge litt med hunden, får bare ringe kjæresten hennes først da, og høre om de er hjemme... Uff, ensom fredag er ille... :(

Til det positive: lagde en kjempegod salat til middag. Namnamnam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Offensive Pie

Ensom fredag er ikke noe særlig :( Du skal ha ros for å holde deg til det du hadde tenkt til å spise, og ikke ende opp med å spise følelsene dine! Alt føles bedre når eksamenene bare er over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke ha vært mye til venner om de droppet deg fordi du ikke ble med ut lengre. Uff! Vet hvordan det er!

Fikk du tatt en tur til hunden? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...