Gå til innhold

Oppkjøring - tips og råd?


Jusola

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er klar over at det garantert eksisterer mange slike tråder, men velger å opprette en ny ettersom noen av de er ganske utdaterte.

Håper på gode tips og råd :biggrin:

Jeg har oppkjøring neste onsdag, og er som mange andre før oppkjøring veldig nervøs. Jeg føler meg sikker på kjøringen min noen ganger, men andre ganger hvor jeg gjør "småfeil" her og der, føler jeg at jeg rett og slett aldri kommer til å få lappen. Problemet mitt er også at jeg henger meg så mye opp i en liten feil jeg gjør, at det bare oppstår mer og mer feiler. Det er noe jeg må jobbe med da.

Lurer bare på om noen har noen tips som kan være gode å ha til oppkjøringen, eller øvingen rett før oppkjøring? Setter også pris på råd om hvordan jeg kan få bort litt av nervøsiteten.

Håper selfølgelig at jeg skal bestå på første forsøket, men er veldig redd for at det ikke kommer til å gå så bra.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagene før oppkjøringen dro jeg og moren min til stedet jeg skulle kjøre opp. Vi kjørte ut av selve trafikkstasjonen og de aktuelle veiene som det var sannsynlig at sensor kunne velge herfra. Kjørte opp på Hamar. Dette fikk meg til å føle meg trygg iallefall de 5-10 første minuttene. Det kan iallefall være en trygghet, i og med at du vil få en god start.

Endret av Pepperkake88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For guds skyld pass på vikeplikt i rundkjøring, der strøk jeg første gang.



Anonymous poster hash: 44f29...5dd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en god løpetur før oppkjøring. Trening skjerper oppmerksomheten.



Anonymous poster hash: 3882a...6a2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slepp en fjert før du kjører. Så har du brutt isen og du og sensor starter oppkjøringen med en god latter.

Små ting kan virkelig få ting til å skje :-)



Anonymous poster hash: a6db8...f50
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk å les litt teori også da, siden du får et teori spørsmål før du begynner å kjører. Litt kjipt å bomme helt sånn på starten :-) Ellers må du bare være helt rolig, å hvis du gjør en liten feil, prøv å ikke heng deg så mye opp i det, det kan føre til andre feil igjen osv.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke stress:P Ta det god tid, slapp helt av^^,



Anonymous poster hash: a8b03...e1e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...