Gå til innhold

Epost som sier at jeg har vunnet noe

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får stadig eposter som gledesstrålende meddeler meg at jeg har vunnet noe - helst en gps, Galaxy tab eller annen elektronikk. Hvis jeg nå bare kunne være så snill og svare på eposten og oppgi min adresse, skal produktet bli sendt til meg øyeblikkelig!

Selvfølgelig er dette en form for lureri, og jeg svarer dem aldri. Men hva er det egentlig disse ønsker å oppnå med min adresse? Skal de sende produktet jeg har "vunnet" sammen med en faktura, fordi de skal ha det til at mitt svar på eposten blir regnet som en bestilling? Eller er det bare for å sende reklame? Andre forklaringer?

Anonymous poster hash: ac4db...db6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innsamling av informasjon som de så selger videre

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger at du skal betale for å delta i en konkurranse for å vinne akkurat den premien som de påstår at du har vunnet. Noen ganger for å selge videre informasjon. Og andre grunner. Tviler for at de sender deg premien med en faktura.

Ei venninne ble narret men hun var veldig naiv og. Hun fikk mail om at hun hadde "vunnet" et cruise til Karibien men at hun måtte oppgi visa-infoen for å få premien, og så stod det at hun måtte betale en egenandel for turen på 3000kr men akkurat det fikk hun ikke med seg. Og de pengene ble trukket av kontoen hennes fordi hun uten å tenke seg om ga dem visa-infoen. Men hun klagde og fikk faktisk pengene tilbake.

Anonymous poster hash: 1958a...d90
  • Liker 1
Skrevet

Ei venninne ble narret men hun var veldig naiv og. Hun fikk mail om at hun hadde "vunnet" et cruise til Karibien men at hun måtte oppgi visa-infoen for å få premien,

Anonymous poster hash: 1958a...d90

Dette er hakket forbi naiv spør du meg.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette er hakket forbi naiv spør du meg.

Det er dessverre ganske bagatellmessig sammenliknet med dem som fortsetter å overføre 100-tusenvis av kroner til utlandet selv etter at politiet har forklart dem at de blir svindlet.

Anonymous poster hash: 043c7...75d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...