Gjest Raggy Skrevet 17. mars 2014 #1 Skrevet 17. mars 2014 Trenger hjelp til å forstå regelverket da jeg har blitt enslig forsørger... Jeg har vært syk og har mottat AAP i noen år, har før den tid hatt fast jobb hele tiden, men er pr i dag uten noe ansettelsesforhold. Jeg er foreløpig under behandling og det er det kravet nav har i forhold til min AAP. Så kommer spørsmålet ang rettighetene på overgangsstødnad, for meg ser det ut til at jeg ikke har krav på dette iom at jeg er syk... Min plan fremover er å kommer ut i 50% jobb innen et år, da vil også min behandling være avsluttet. Situasjonen for meg er pr i dag slik at jeg ikke vil klare meg kun på AAP, håper derfor å kunne motta overgansstødnad inntil jeg er i jobb. Kan jeg selv bestemme når jeg er 50% arbeidsfør eller bestemmer nav dette? Står jeg som reel arbeidssøker så har jeg nemlig krav på os og kan kommer meg igjennom krisen og få etablert en balansert økonomi. Er ganske gretten pga eksen som bare dro så visst noen ønsker å rakke ned på meg fordi jeg snylter på systemet så tar jeg gjerne en diskusjon!! Sånn bortsett fra det så er jeg takknemlig for gode råd fra andre som kanskje har vært i en lignende situasjon
wahaj Skrevet 17. mars 2014 #2 Skrevet 17. mars 2014 Litt usikker, en ei gammel venninne mottok både overgangsstønad og aap, dog halvparten av den ene. Men på aap må man vel være under tiltak, og da ser de vel på det som aktiv? Kan få bostøtte, dobbel barnetrygd iallfall.
Tante-Sofie Skrevet 17. mars 2014 #3 Skrevet 17. mars 2014 Når du mottar AAP, får du fritak fra aktivitetskravet til OS på grunn av egen sykdom, og vil derfor motta redusert OS. Du får derimot ikke støtte til barnetilsyn, med mindre du har tilsynsbehov minst ti dager i mnd. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå