Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg vet at mange andre har kommet utfor dette, og ber om råd fra alle som måtte ha det:

Jeg opprettet et enkeltmannsforetak for noen uker siden, og ble oppringt av en nettkatalogselger fra 180.no. Han fortalte ivrig om nettkatalogen han jobber for, og hvordan mitt foretak kan frontes på dette. Han la saken frem som en reklame, og jeg fikk vel ikke helt taket på hva han egentlig var ute etter. Til slutt spurte han etter min e-postadresse, noe jeg oppfattet var ment å skulle brukes for tilsendig av tilbud. Høflig som jeg insisterer på å være, og naiv som jeg egentlig er, oppgav jeg dette, og han gav meg telefonnummeret sitt dersom jeg hadde noen spørsmål. Jeg var jo uinteressert i tilbudet hans, og har ikke hørt fra ham siden - inntil for noen dager siden. Da fikk jeg nemlig en faktura på kr.2500 for betaling av nettkatalogoppføring! Jeg har ikke fått tilsendt noen avtalepapirer eller andre opplysninger, kun denne giroen. Bak på denne står avtalevilkårene, deriblant:

"Avtalen anses inngått når Kunden har bekreftet ordre og/eller leveringsvilkår pr telefaks, e-post, post, Internett eventuelt etter mottatt ordrebekreftelse hvis avtalt".

Jeg har ikke bekreftet noen ordre pr. medier som nevnt ovenfor. Om han mener å bruke en telefonsamtale som muntlig bindende kontrakt, uten at jeg husker å ha bekreftet at jeg ønsket en slik avtale, så kan han vel påstå dette, men da må det vel fremlegges bevis ifa opptak av samtalen? Jeg har vært innom Datatilsynets nettsider og lest at dette er noe man skal informeres om på forhånd, uten at jeg ble det. Jeg har også lest at man som næringsdrivende ikke har angrerett på samme måte som forbrukere. Jeg har forsøkt å få tak i 180.no og selger pr. telefon, uten hell, og har derfor sendt en mail. Om de nekter å kansellere avtalen, er min plan å vente på inkasso og deretter bestride kravet, for så å be dem ta det opp i Forliksrådet. Er dette en god måte å gjøre det på? Er det noe annet jeg burde tenke på i dette tilfellet? Jeg tenkter spesielt på dette med at jeg ikke har signert noen avtale med selgeren/bedriften, hvordan kan jeg da få tilsendt en giro? Er det noen kg-ere som har noen råd til hvordan man bør håndtere slike saker?

Hjelp tas imot med meget stor takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du googler 180.no svindel får du opp MASSE treff.

Drit i å betale, og kommer det regning fra Lindorff, bestrider du kravet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...