Gå til innhold

Irriterende ting på treningssenteret


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei - en ting til på listen over irritasjonsmomenter mangler: "folk som trener på treningssenter" :)

mine "synder":

  • Jeg har ofte sminke på. Ikke fordi jeg har sminket meg før jeg trener, men fordi jeg ikke har vasket den av før jeg går på trening etter jobb (merkelig hvor provoserende sminke på trening er)
  • kanskje lukter det litt parfyme av meg, også fordi jeg ikke har vasket dette av før jeg går.
  • Jeg legger ned dosetet når jeg trekker ned, for å ikke spre dopissvann rundt i rommet, og er frekk nok til å ikke ta setet opp igjen.
  • Jeg ser ofte i speilet når jeg trener, ikke fordi jeg er veldig betatt av eget speilbilde men for å kontrollere at jeg gjør øvelsene rett.
  • De gangene jeg har opplevd menn som flørter og sjekker på treningssenteret tar jeg det som et kompliment og det booster selvtilliten min veldig, selv om jeg ikke er på markedet. Dette er vel og merke om mannen er kjekk. Om han er gammel og stygg, synes jeg det er ubehagelig, hehe
  • Jeg tar ofte mange sett og tar gjerne et sett på hver stasjon, men er forberedt på at det er enkelte som vil trene imellom settene mine og rydder alltid opp etter meg.

Irritasjonsmomenter:

  • De som trener i grupper og okkuperer benk i lang tid. Veldig ofte tenåringsgutter. De bør skjerpe seg og gjerne jobbe litt med å være normalt høflig.
  • de som ikke rydder etter seg. Der er menn mye verre enn kvinner. Stort sett så rydder alltid jenter og kvinner etter seg, men det virker som jo mer en mann løfter, dess mindre rydder han.
  • Disse som stønner/brøler høyt. Jeg vet mange om mange sterke mennesker som trener tungt uten at de trenger å høres ut som hvalrosser på fuck feast.
  • greit at med litt svettelukt på trening, men gammel svettelukt er beint frem utrivelig.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jo bli skremt av denne tråden. Man skal altså:

Ikke bruke parfyme, siden det gir en ubehagelig blandingslukt

Ikke la være å bruke parfyme, siden det gir ubehagelig svettelukt

Egentlig ikke trene om man svetter for mye i det hele tatt

...i hvert fall ikke om man har en svette som lukter sterkt.

- Nei vent, da kan man jo bare slå den i hjel med litt parfyme

...eller ikke, nei.

Alternativt svette mindre (selv om det går ut over treningseffekten)

Samtidig ikke trene så "døvt" at man ikke svetter, siden det ser dumt ut når man ikke tar i

(blir jo en liten konflikt mellom de to sistnevnte, men det så får man heller velge hvem man skal please...?)

Og dersom du har en tilstand som krever at du er i bevegelse og skal gjøre øvelser, men uten å legge på nok vekter eller fart til at det ser anstrengende ut, skal du selvsagt ikke oppta apparater fra de som først og fremst ønsker å bygge muskler eller maxe kondisen

Alternativt kan du late som du anstrenger deg (men blir vel avslørt av den manglende svetten, en mangel som for øvrig ikke vil gi deg de velfortjente kred-poengene for å unngå sjenerende svettelukt)

Passe på å ikke ta de deilige minuttene på max-kondis under løpeøkten din, dersom sidemannen råker til å ha en fart som er lavere enn hva du greier å prestere (tips: vent til vedkommende har gått av, selv om dette tar en time og du kun har en time til rådighet)

Ikke trene så hardt at det glipper ut av deg et og annet stønn

...samtidig som du må stønne akkurat passe for at folk ikke skal tro at du ikke tar skikkelig i.

Ikke gå på treningssenteret om du risikerer å få dritetrang i løpet av treningen. Egentlig burde det stå et digert skilt på do-dørene på treningssenteret med "BÆSJING FORBUDT".

Eller aller helst allerede ved inngangen. Slik at man har anledning til å snu om man skulle komme på det er noen timer siden sist man tømte tarmen.

...heller installere et asosialt og dyrt treningsstudio i kjelleren?

Nettopp, helt riktig, bare gå hjem og bli der, det er moralen!

Anonymous poster hash: ec1f6...a34

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endetarmsbakterier på apparatene!! :sjokkert: (har sett tv2 hjelper deg sjekke renholdet på treningssentrene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carmabell

Mitt treningssenter ligger i samme bygg som en videregående skole og de har en avtale med skolen om at alle elver får bruke senteret i skoletiden gratis. Dette fører med seg at gym-lærere tar med seg store grupper med elever inn på treningssenteret i gym-timene hvorpå halvparten sitter på apparatene og trasser, tenker ikke på at vi som faktisk BETALER (ganske mye også) i måneden kanskje vil bruke det apparatet som de sitter på og prater om WOW på i dongeribukse, uten å trene...

De samme, har også egne garderober på skolen som de egentlig er pliktige til å bruke. Har sett de ansatte på treningssenteret sagt ifra når de tar de på fersken i å bruke "gjeste-garderobene", men dette gir de blanke faen i, noe som fører til at jeg som BETALER for å trene der må stå i en halvtime å vente på ett ledig skap mens skoleungdommen som har en egen garderobe 50meter uti gangen står der og hyler mens de bruker hele rommet til å sparkle de kvisete trynene sine...

Uff, jeg kjenner at jeg blir litt små-irritert bare å av å se det for meg.

Akkurat samme på videregående/stamina her i Larvik..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner det ytterst fascinerande hvordan enkelte her inne vil ha seg frabedt fysiologiske reaksjoner som egentlig er særs vanskelig å hindre. Det er ikke BARE å snurpe inn en fis på vei ut når man trener bøy eller mage. Og det er ikke BARE å drite før man skal på trening. Mange faktorer som må tas i betrakning her. Dessuten tror jeg de færreste finner det moro å drite på gymmet eller slippe ut tarmgass i andres nærvær. Ei heller er det ingen på gymmet som er herre over egen svette.

Anonymous poster hash: e8609...51f

Jo! Så lenge noen tydeligvis (i flg andre her i tråden) skifter tamponger i garderoben, stikker bakdelene sine nesten i andres ansikter, eller legger seg omtrent oppå andre i saltimer som krever utstyr, er det klart at en del mangler allminnelige barrierer!

Uhell og plutselig trang som en ikke er herre over, kan selvsagt ikke klandres!

Anonymous poster hash: 5b890...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker som okkuperer hele benkplassen i garderoben med seg selv, klær, bagger og drikkeflasker, som ikke enser andre, eller gidder å tenke tanken at andre kan ha behov for litt benkplass et lite øyeblikk, når de skal skifte sko eller annet.



Anonymous poster hash: 5b890...b83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irritasjonsmomenter for meg er guttegjenger som okkuperer treningsapparater og du må spørre om ikke du også kan få lov til å bruke apparatet litt.. Ellers er det utrolig ekkelt med folk som barberer seg i dusjen.. Det er heldigvis blitt hengt opp lapper så er ikke så mange nå men likevel. Ellers folk som okkuperer TRX-treningsapparatet for å tøye ut eller dra seg opp etter stengene slik at vi som ønsker å bruke slyngene ikke får brukt det. Ellers, det er normalt at folk lukter svette på treningssenter?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irritasjonsmomenter for meg er guttegjenger som okkuperer treningsapparater og du må spørre om ikke du også kan få lov til å bruke apparatet litt.. Ellers er det utrolig ekkelt med folk som barberer seg i dusjen.. Det er heldigvis blitt hengt opp lapper så er ikke så mange nå men likevel. Ellers folk som okkuperer TRX-treningsapparatet for å tøye ut eller dra seg opp etter stengene slik at vi som ønsker å bruke slyngene ikke får brukt det. Ellers, det er normalt at folk lukter svette på treningssenter?

Har ikke de som vil bruke TRX til å tøye like mye rett til dem som de som bruker dem til å bygge styrke?

Anonymous poster hash: 5b890...b83

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

nei. fins faktisk ingen egne gutteområder eller jenterområder, sorry mate

Herregud, jeg vet da det, var derfor jeg satte det i gåsetegn. Hjalp visst ikke det heller ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke de som vil bruke TRX til å tøye like mye rett til dem som de som bruker dem til å bygge styrke?

Anonymous poster hash: 5b890...b83

Rett har de helt sikkert, men det finnes da andre måter og steder å tøye ut på enn å hindre alle som vil bruke slyngene til å trene med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett har de helt sikkert, men det finnes da andre måter og steder å tøye ut på enn å hindre alle som vil bruke slyngene til å trene med.

Det finnes andre måter og steder å trene styrke på også.

TRX er genialt når det gjelder å tøye ut spesielt hofteleddsbøyere, rygg og rompemuskler.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes andre måter og steder å trene styrke på også.

TRX er genialt når det gjelder å tøye ut spesielt hofteleddsbøyere, rygg og rompemuskler.

Tenker du da at du bruker TRX slyngen til å tøye med? Fordi disse jeg irriterer meg over bruker ikke slyngene. Bare stativet de henger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du da at du bruker TRX slyngen til å tøye med? Fordi disse jeg irriterer meg over bruker ikke slyngene. Bare stativet de henger på.

Ja, tøyer med TRX-slyngene. I stativet? Nei, da har du rett, det høres bare rart ut... Aldri opplevd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endetarmsbakterier på apparatene!! :sjokkert: (har sett tv2 hjelper deg sjekke renholdet på treningssentrene)

forventet du noe annet?

det SER fint ut, men bakterier er der alltid uansett apparat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag så jeg en kikker. Han gikk nesten baklenges da en ung jente gikk forbi. Så gikk han bort til døra ved gruppetimene og kikke lenge inn døra der, for så å spankulere videre med falkeblikk. Jeg var for opptatt med mitt for å løpe vekk og "sladre" på han. Men hele hans fremtoning var guffen.



Anonymous poster hash: 39524...4e3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag så jeg en kikker. Han gikk nesten baklenges da en ung jente gikk forbi. Så gikk han bort til døra ved gruppetimene og kikke lenge inn døra der, for så å spankulere videre med falkeblikk. Jeg var for opptatt med mitt for å løpe vekk og "sladre" på han. Men hele hans fremtoning var guffen.

Anonymous poster hash: 39524...4e3

Og nøyaktig hva skulle du sladre om? At han så på andre? Har det aldri slått deg at det faktisk er dine egne fordommer mot menn som er problemet her? Kanskje han var nysgjerrig på hvordan gruppetimene fungerte? Og hva så om han så på ei jenterumpe? Det er ikke akkurat som om de gjemmer den vekk når de er der heller. Det er sånne som deg som har ødelagt gymkulturen som engang var. Som har gjort det så kleint å trene at menn ikke en gang lenger får bruke singlet på flere kjeder fordi kvinner og noobs føler seg truet av litt muskler. Du og sånne som deg er mitt største irritasjonsmoment på studioet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og nøyaktig hva skulle du sladre om? At han så på andre? Har det aldri slått deg at det faktisk er dine egne fordommer mot menn som er problemet her? Kanskje han var nysgjerrig på hvordan gruppetimene fungerte? Og hva så om han så på ei jenterumpe? Det er ikke akkurat som om de gjemmer den vekk når de er der heller. Det er sånne som deg som har ødelagt gymkulturen som engang var. Som har gjort det så kleint å trene at menn ikke en gang lenger får bruke singlet på flere kjeder fordi kvinner og noobs føler seg truet av litt muskler. Du og sånne som deg er mitt største irritasjonsmoment på studioet.

Nå overdriver du vel litt :P Jeg trener ofte og mye, og at man sender noen blikk hit og dit, er noe alle gjør. Jeg trekker ikke til meg øya når jeg ser flotte menn heller. Men jeg stirrer ikke. Jeg har aldri sett en så åpenlys kikker før heller. En mann av flere hundre, som utpeker seg. Det er ikke dermed sagt at alle menn er slik.

Det der med singletforbud er gjerne pga hygiene og for å unngå ortoreksi.

Anonymous poster hash: 39524...4e3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå overdriver du vel litt :P Jeg trener ofte og mye, og at man sender noen blikk hit og dit, er noe alle gjør. Jeg trekker ikke til meg øya når jeg ser flotte menn heller. Men jeg stirrer ikke. Jeg har aldri sett en så åpenlys kikker før heller. En mann av flere hundre, som utpeker seg. Det er ikke dermed sagt at alle menn er slik.

Det der med singletforbud er gjerne pga hygiene og for å unngå ortoreksi.

Anonymous poster hash: 39524...4e3

Det er stort sett kun menn som har singletforbud. Kvinner har ikke det samme forbudet.

Om han så bøyde seg ned å brukte forstørrelsesglass for å se på henne, så er det ikke din sak. Overhodet ikke din sak. La menn være menn når de er ute å lager en mann av seg selv.

Tåler du ikke bli stirret på, ikke gå ut blant folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overrasket og skuffet over at dette innlegget i skrivende stund har fått 10 +er.

Jeg syns absolutt de fleste irritasjonsmomenter nevnt i tråden her er saklige, og vitner om at mange ikke tar hensyn til andre (evt. at treningsenterne burde ta mer ansvar for akseptabel oppførsel). Unntaket er de som irriterer seg over andres innsats, enten den er for intens eller for slapp.

Anonymous poster hash: 5b890...b83

...fordi??

Jeg mener, jeg har jo kun tatt opp momenter jeg ikke syns ligger innenfor saklighetsgrensen. Men du liker kanskje ikke at folk uttaler seg når du ikke er enig

...eller?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...fordi??

Jeg mener, jeg har jo kun tatt opp momenter jeg ikke syns ligger innenfor saklighetsgrensen. Men du liker kanskje ikke at folk uttaler seg når du ikke er enig

...eller?

Du bør kanskje roe deg ned, å lese innleggene litt bedre før du kommenterer.

Anonymous poster hash: 5b890...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...