Gå til innhold

Irriterende ting på treningssenteret


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du er jo ikke helt smart.

Dersom treningssentre hadde tre forskjellige tilbud; ett område for kun menn, ett for kun kvinner og et for felles benyttelse for begge kjønn, så hadde det jo vært toppen av rettferdighet! Så hadde hver gruppe betalt for det de benytter seg av også og ingen såre følelser hos menn som synes det er plagsomt å dele vekter med damer eller damer som ikke liker stirrende menn. En vinn-vinn situasjon og alle burde være strålende fornøyde.

Men som herr Spinat er det vel helst andre følelser som ligger bak denne motviljen. Herr Spinat vil glo på alle damene i fred mens du vel egentlig er mest opptatt av å klage på alt damene gjør galt. Når jeg tenker etter ville jeg nok mye heller ha trent sammen med en stirrende Spinat enn en sur og sutrende Meandro. Jeg er ganske sikker på at Spinat er en smilende og blid stirrer :)

Anonymous poster hash: 2cfac...4b0

Nei, det er ikke rettferdig, da de er færre kvinnelige brukere på styrkeavdeling, som betyr at når kvinner får sine egne styrkerom, så betaler de samme pris for mer kapasitet. De får mao et bedre tilbudt enn det menn får. I tillegg følger menn mer avanserte programmer som krever mer tid og mer volum, som igjen reduserer tilgangen til hver enkelt betydelig.

Hehe, i sted var det et problem med menn som stirrer - nå som du kan bruke det til å kritisere mangel ved menn som ikke stirrer, så er det plutselig i skjønneste orden igjen? HAha, skjønner godt at menn holder seg unna barnehagehenting og den generelle småbarnståka. Man får jo dobbel dose av irrasjonelle gullkorn kun av å forholde seg til kvinner.

Endret av Meandro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest constance90

Nei, det er ikke rettferdig, da de er færre kvinnelige brukere på styrkeavdeling, som betyr at når kvinner får sine egne styrkerom, så betaler de samme pris for mer kapasitet. De får mao et bedre tilbudt enn det menn får. I tillegg følger menn mer avanserte programmer som krever mer tid og mer volum, som igjen reduserer tilgangen til hver enkelt betydelig.

Hehe, i sted var det et problem med menn som stirrer - nå som du kan bruke det til å kritisere mangel ved menn som ikke stirrer, så er det plutselig i skjønneste orden igjen? HAha, skjønner godt at menn holder seg unna barnehagehenting og den generelle småbarnståka. Man får jo dobbel dose av irrasjonelle gullkorn kun av å forholde seg til kvinner.

Kan ikke du bare la være å trene på senter med jenteavdeling? Problem solved.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lite jeg irriterer meg over på treningssenteret. Jeg er for fokusert på meg selv og mine oppgaver, til å legge merke til alt annet som skjer der.

Men det er to ting, som alltid får meg ut av min fokussone:

- At enkelte sprayer seg ned med kjip parfyme i garderoben. Dagens parfyme lukta til og med en blanding av roser og grandbar. Og jeg fikk nyseanfall og ble tett pga luft og lukt. Kjempefin start på min spinningøkt... Skal man spraye seg ned i mengder med parfyme, så kan dere kanskje gå inn i selve dusjen? Så slipper vi alle å lukte dårlig parfyme.

- Utesko inne. Mine innesko har aldri vært brukt ute, og allikevel er de dritmøkkete under nå, fordi folk valser inn med skitne sko. Selv om de stakkars folka som jobber på senteret, flyr rundt med vaskefilla og prøver så godt de kan å holde gulvene rene. Er ganske respektløst ovenfor de som jobber der, og oss andre, å bare valse inn med skitne utesko.



Anonymous poster hash: 39524...4e3
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg stadig (merkelig nok) kommer over på treningssenteret er damer som slår ut det lange håret. Det kan da umulig være praktisk å trene med 60cm extensions flagrende rundt ansiktet? Noen av dem er jeg sikker på krøller håret før de stikker på trening også! Skal ikke mye svette til før det blir udelikat, men hva er poenget med økta om du ikke skal svette litt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke du bare la være å trene på senter med jenteavdeling? Problem solved.

Meandro kan jo ikke det. Han har et desperat ønske om å vise seg frem for damene. Det er jo derfor han reagerer som han gjør, på dette med separate treningsrom. Han virker rett og slett å være desperat etter oppmerksomhet fra oss jenter, men siden han failer på dette, så blir han sur og gretten, og må spy ut sine frustrasjoner her.

Anonymous poster hash: 39524...4e3

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

Meandro kan jo ikke det. Han har et desperat ønske om å vise seg frem for damene. Det er jo derfor han reagerer som han gjør, på dette med separate treningsrom. Han virker rett og slett å være desperat etter oppmerksomhet fra oss jenter, men siden han failer på dette, så blir han sur og gretten, og må spy ut sine frustrasjoner her. Anonymous poster hash: 39524...4e3

Må være kjipt å være så seksuelt frustrert som han er...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke du bare la være å trene på senter med jenteavdeling? Problem solved.

Jeg trener ikke på senter med herre og kvinne avdelinger heller, men jeg er i mot apartheid på sentere jeg ikke oppholder meg på også. Hvorfor? Fordi det er urettferdig og resulterer som regel i at menn trekker det korteste strået pga kapasitetsbehov og volum, og om dette slår an hos kvinner, så vil vanlige sentere bli konkurrert ut så dette blir normen.

Ting henger sammen. Planet Fitness i USA er et skrekkeksempel som har ruinert vanlige trenigssenter for folk som vil yte, fordi det å servere pizza etter trening og hindre grynting, ytelse og genrell tilgang til folk som vil noe med treningen sin, har gjort det attraktivt for massene av late mennesker å dra dit. Dette fører til at andre senteret blir utkonkurrert.

Menns treningstilbud blir derfor innsnevret ved å appellere til jentene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger det så mye at vi gjemmer oss på jentegymmen faktisk ;)

Anonymous poster hash: 9f12c...e8c

virker ikke slik på de jentene jeg har nedlagt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke du bare la være å trene på senter med jenteavdeling? Problem solved.

Problemet er først og fremst det at hvis et treningssenter reserverer egne rom for menn, så er det ulovlig og treningssenteret vil motta sanksjoner. Gjør man eksakt det samme, bare at man gir kvinner denne ekstra muligheten, er det lovlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er først og fremst det at hvis et treningssenter reserverer egne rom for menn, så er det ulovlig og treningssenteret vil motta sanksjoner. Gjør man eksakt det samme, bare at man gir kvinner denne ekstra muligheten, er det lovlig.

Haha, den påstanden skulle jeg gjerne sett hjemla.

Anonymous poster hash: 9f12c...e8c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, den påstanden skulle jeg gjerne sett hjemla.

Det har aldri vært tatt opp en slik sak hos LDO, men hvis man baserer seg på lignende saker:

- Egne parkeringsplasser for kvinner er lovlig.

- Egne taxier for kvinner er lovlig.

- Egne treningssentre for kvinner er lovlig.

- Laptoper og stipender bare til kvinnelige studenter på studier er lovlig, LDO har uttalt at å gjøre det samme for menn i en tilsvarende situasjon ville vært ulovlig.

- LDO konkluderte med at midlertidig seperat kø for menn pga mangel på kvinnelige kontrollører på Sola flyplass var ulovlig.

Disse avgjørelsene er hjemlet i likestillingsloven, som "særlig tar sikte på å bedre kvinners stilling". Skal man basere seg på tidligere avgjørelser, er det i aller høyeste grad grunn til å tro at hvis en større treningskjede hadde gitt et bedre adskilt tilbud til menn, så hadde dette vært ulovlig.

Endret av meh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker ikke som de glupeste jentene.

de diggeste, bryr meg lite da

liker folk som slår ned på MENINGNER med faktiske lovvverk! thumb up!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

virker ikke slik på de jentene jeg har nedlagt :-)

Tviler på at en mann som ikke forstår hvordan man booker en PT-time har nedlagt så mange damer.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest irriterende med gymmet er vel at det ikke er døgnåpent og at det later til at enkelte ikke vet hva såpe og vann er slik at en del utstyr må vaskes før det kan brukes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det har aldri vært tatt opp en slik sak hos LDO, men hvis man baserer seg på lignende saker:

- Egne parkeringsplasser for kvinner er lovlig.

- Egne taxier for kvinner er lovlig.

- Egne treningssentre for kvinner er lovlig.

- Laptoper og stipender bare til kvinnelige studenter på studier er lovlig, LDO har uttalt at å gjøre det samme for menn i en tilsvarende situasjon ville vært ulovlig.

- LDO konkluderte med at midlertidig seperat kø for menn pga mangel på kvinnelige kontrollører på Sola flyplass var ulovlig.

Disse avgjørelsene er hjemlet i likestillingsloven, som "særlig tar sikte på å bedre kvinners stilling". Skal man basere seg på tidligere avgjørelser, er det i aller høyeste grad grunn til å tro at hvis en større treningskjede hadde gitt et bedre adskilt tilbud til menn, så hadde dette vært ulovlig.

Likevel er deling av kjønn på sportslig grunnlag fullstendig lovlig.

Anonymous poster hash: 9f12c...e8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at en mann som ikke forstår hvordan man booker en PT-time har nedlagt så mange damer.

ironisk ja, men faktisk sant

Likevel er deling av kjønn på sportslig grunnlag fullstendig lovlig.

Anonymous poster hash: 9f12c...e8c

nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjotten

Tviler på at en mann som ikke forstår hvordan man booker en PT-time har nedlagt så mange damer.

Tviler på at damer bryr seg om hva som finnes i hodet på menn dersom de har en fin kropp. Goes both ways.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei

Du får ringe landslagene i herre- og kvinnefotball, eller langrenn, eller svømming eller hva som helst og gi beskjed om deres diskriminerende og ulovlige praksis da.

Anonymous poster hash: 9f12c...e8c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...