Gå til innhold

klarte å ripe opp bilen til en god venn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Foran på siden da jeg skulle snike meg ut av en parkeringsplass hvor de to på hver side nesten hadde parkert oppå meg.

Nå er det 3 riper i lakken som er veldig lite pene..

Bilen er gråsølv

Noen som har noe erfaring med hva sånt kan koste?

Anonymous poster hash: 0e872...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lakkering koster fort penger, er du heldig så holder det med å "flekke" der det er riper... Minimum noen 1000 kr kr hvis du er virkelig heldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakkering koster fort penger, er du heldig så holder det med å "flekke" der det er riper... Minimum noen 1000 kr kr hvis du er virkelig heldig!

Føles som et mareritt.. Det går også mye på hvor redd jeg er på å gjøre feil. Men opplever jo at mange riper og bulker bilene sine hele tiden. Så lærdommen av dette er at det går ann å gjøre feil, lønner seg å være ærlig, og vær j****vlig forsiktig når en kjører ut fra en trang parkeringsplass hehe.

Ts

Anonymous poster hash: 0e872...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronen

Har du innboforsikring?

I så fall kan det godt hende at denne dekker slike skader.

I alle fall gjør innboforsikringen jeg har gjennom LO det.

For å utdype:

Jeg forsto det slik at du skadet bilen ved å komme borti en annen bil da du skulle ut av parkeringen.

Jeg regner med at du la igjen navn og nummer på den andre bilen som ble skadet?

Det kan hende at din venn må dekke skadene på den andre bilen, men skadene på hans bil kan dekkes fra din forsikring (hvis den dekker slike skader) hvis han ikke ønsker å ta det på egen forsikring, men uansett er det forventet at du dekker hans utgifter på grunn av skaden.

Endret av Sitronen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du innboforsikring?

I så fall kan det godt hende at denne dekker slike skader.

I alle fall gjør innboforsikringen jeg har gjennom LO det.

For å utdype:

Jeg forsto det slik at du skadet bilen ved å komme borti en annen bil da du skulle ut av parkeringen.

Jeg regner med at du la igjen navn og nummer på den andre bilen som ble skadet?

Det kan hende at din venn må dekke skadene på den andre bilen, men skadene på hans bil kan dekkes fra din forsikring (hvis den dekker slike skader) hvis han ikke ønsker å ta det på egen forsikring, men uansett er det forventet at du dekker hans utgifter på grunn av skaden.

Nei til alt.. Skammer meg veldig over dette..

Ser for meg at jeg må ta opp et lån for å betale skaden. Sett rundt på nettet Og tilsvarende skade kom på 10000kr..

Ts

Anonymous poster hash: 0e872...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Den eneste sikre måten å få vite hva det koster er å ta bilen med på et lakkeringsverksted og be om et prisoverslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den eneste sikre måten å få vite hva det koster er å ta bilen med på et lakkeringsverksted og be om et prisoverslag.

Ja, det er helt sant. Må bare innstille meg på at det ikke er verdens ende..

Ts

Anonymous poster hash: 0e872...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en ny bil? Kan jo hende bileier ikke er så nøye på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte å skrape opp en bil en gang, og det kom på kr 8000,-



Anonymous poster hash: b5fcf...0cd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaden var på størrelse med en fingernegl. En liten nyklipt. Men det spiller kanskje ikke noe rolle?

Ts

Anonymous poster hash: 0e872...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaden var på størrelse med en fingernegl. En liten nyklipt. Men det spiller kanskje ikke noe rolle?

Ts

Anonymous poster hash: 0e872...7f7

Nå kan det hende at familien min er litt jalla når det kommer til riper, men vi opplevde at folk drev å rygget i bilen vår og lagde de lengste ripene, hvordan? Vet ikke, men de var der hvertfall. Til slutt ble vi så irriterte at vi kjøpte en sånn lakkeringsmaling (?) på biltema i fargen til bilen og vips var problemet borte.

Om det er snakk om en fingernegl str, så ville jeg ikke tenkt noe stort over det i bunn og grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan det hende at familien min er litt jalla når det kommer til riper, men vi opplevde at folk drev å rygget i bilen vår og lagde de lengste ripene, hvordan? Vet ikke, men de var der hvertfall. Til slutt ble vi så irriterte at vi kjøpte en sånn lakkeringsmaling (?) på biltema i fargen til bilen og vips var problemet borte.

Om det er snakk om en fingernegl str, så ville jeg ikke tenkt noe stort over det i bunn og grunn.

Hva med rust da?

Anonymous poster hash: 0e872...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor på bilen er det? Vi måtte lakkere en skjerm en gang, pga en liten ripe men måtte lakke hele skjermen. Det kom på 3000, så jeg vil tro at en "fingernegl" ikke kommer på så mye mer enn det. Uten at jeg kan love det såklart. Nå har noen rygget i bilen vår igjen, det er en mye større skade, vi må lakke hele siden på bilen. Skaden er estimert til 22000. Hvis du ikke har tilstått overfor vennen din enda så gjør det ASAP. Det er ikke verdens ende, men kjipt å ikke si fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor på bilen er det? Vi måtte lakkere en skjerm en gang, pga en liten ripe men måtte lakke hele skjermen. Det kom på 3000, så jeg vil tro at en "fingernegl" ikke kommer på så mye mer enn det. Uten at jeg kan love det såklart. Nå har noen rygget i bilen vår igjen, det er en mye større skade, vi må lakke hele siden på bilen. Skaden er estimert til 22000. Hvis du ikke har tilstått overfor vennen din enda så gjør det ASAP. Det er ikke verdens ende, men kjipt å ikke si fra.

Vi har en dialog. Sa ifra med en gang. Er visst bare plast på den delen,og fikk vite at hele den delen kan byttes ut for noen hundrelapper :) men jeg tør nok aldri låne den igjen.

Ts

Anonymous poster hash: 0e872...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en dialog. Sa ifra med en gang. Er visst bare plast på den delen,og fikk vite at hele den delen kan byttes ut for noen hundrelapper :) men jeg tør nok aldri låne den igjen.

Ts

Anonymous poster hash: 0e872...7f7

Å jeg misforstod situasjonen ;) men så bra at det ble så rimelig, og at alt ordner seg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva med rust da?

Anonymous poster hash: 0e872...7f7

Den bilen er 14 år, om den faller fra hverandre, so be it (tenker jeg hvertfall), Pappa tar den nok med til noe service eller noe. Hva han gjør har jeg null ide om, for bilen har ikke et snev av rust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...