Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei hei :) Var tidligere leietaker i et hus. Flyttet ut derfra for 2 år siden. Nå melder vedkommende jeg delte huset sammen med (strømabbonementet stod på vedkommendes) at krav fra strømleverandør har kommet, grunnet for lite innbetalt strøm. Personen jeg delte huset med, har sendt inn feil tall, som er grunnlaget for dette. Det er snakk om et betydelig beløp, for det siste halve året vi bodde der. Jeg innbetalte strøm helt til jeg flyttet ut, men altså for lite. Dette visste jeg ikke noe om, så jeg flyttet ut i god tro

Spørsmålet er, bør jeg betale, eller la det være? Det er snakk om noen tusenlapper. Abbonementet stod ikke i mitt navn, og det var ikke jeg som sendte inn tallene. Og dette gjelder strømforbruk for mellom 2 og 2,5 år tilbake.

Hva hadde dere gjort?

Anonymous poster hash: 5a7c6...5ef
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det vært en bestevenninne eller noe, så hadde jeg betalt tilbake for å holde vennskapet i behold. Er det noen jeg ikke har noe med å gjøre, så hadde jeg driti i det. De har hatt over 2 år på å ta kontakt med deg. Jeg anser kravet som utdatert.

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av larsben
Skrevet

Tja, generelt synes jeg man alltid skal gjøre opp for seg. Enkelt og greit.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med strømleverandør og få bekreftet at det som er for lite innebetalt faktisk er for den tiden dere bodde der og ikke noe som har hopet seg opp etter at dere flyttet ut.

Er det fra når dere bodde der så betaler du.

Anonymous poster hash: d9e9a...683
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Støtter forslaget over. Kontroller at dette er en reell regning, og ikke bare et påfunn fra den personen for å få tak i penger.

Anonymous poster hash: 3f955...a25
AnonymBruker
Skrevet

Du kan nok ikke kreve utskrift fra strømleverandøren, men du skal be vedkomende som har fått kravet om å sende deg kopi. Det har du krav på.

Der skal tidsrommet stå. Får du ikke kopi av kravet, så betaler du heller ikke

Voksne folk sender ikke beskjed om penger uten å sende kopi av kravet

Anonymous poster hash: 43551...b83
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du skal i hvert fall undersøke nøye om kravet er berettiget.

Anonymous poster hash: 6ae78...822
  • Liker 1
Gjest Blubbs
Skrevet

Jeg hadde kontrollert om kravet var berettiget, som nevnt ovenfor. Dersom det var det, ville jeg selvfølgelig gjort opp for meg. Personen du har bodd med har selvsagt ikke gjort dette med hensikt, og står nok like vanskeligstilt som deg. Jeg bærer stolthet av å alltid gjøre opp for megselv.

Dersom det er ett svært betydelig beløp ville jeg tatt kontakt med den tidligere romkameraten, evt. strømselskapet, å fått delt opp betalingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...