Gå til innhold

Flott... Penger ikke trukket fra konto

Anbefalte innlegg

Gjest Linaria
Skrevet

Jeg betalte forskuddsskatt i dag, men pengene er ikke trukket fra konto? Fristen er på mandag, så jeg er litt stressa. Det blir veldig dyrt hvis de ikke får pengene i tide.

Jeg hadde mista betalingskortet, men ringte kemnerkontoret og fikk KID og kontonr. derfra. Overførte på vanlig måte. Pengene er ikke trukket fra noen av kontoene mine.

Jeg betalte litt etter ni i dag morges. Hva gjør jeg nå? -.-
Jeg er redd for at jeg kanskje skulle ha trykket "ok" et sted, men ikke gjorde det, også får de ikke pengene, men jeg har ikke råd til å betale dobbelt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg betalte forskuddsskatt i dag, men pengene er ikke trukket fra konto? Fristen er på mandag, så jeg er litt stressa. Det blir veldig dyrt hvis de ikke får pengene i tide.

Jeg hadde mista betalingskortet, men ringte kemnerkontoret og fikk KID og kontonr. derfra. Overførte på vanlig måte. Pengene er ikke trukket fra noen av kontoene mine.

Jeg betalte litt etter ni i dag morges. Hva gjør jeg nå? -.-

Jeg er redd for at jeg kanskje skulle ha trykket "ok" et sted, men ikke gjorde det, også får de ikke pengene, men jeg har ikke råd til å betale dobbelt.

Ingen grunn til panikk.

Gå inn og sjekk om de ligger i forfallsregisteret. Hvis ikke er det jo bare å legge det inn på ny.

Pass på at det er dekning på den kontoen du vil trekke fra.

Hva er gebyret dersom du ikke betaler forskuddsskatt i tide?

Endret av nojac
Gjest Linaria
Skrevet

Ingen grunn til panikk.

Gå inn og sjekk om de ligger i forfallsregisteret. Hvis ikke er det jo bare å legge det inn på ny.

Pass på at det er dekning på den kontoen du vil trekke fra.

Hva er gebyret dersom du ikke betaler forskuddsskatt i tide?

Jeg venter til i morgen og om det ikke er trykket da, må jeg bare betale på nytt, Kanskje fra en annen konto. Har ikke betalt noe fra denne kontoen før, så kan være det.

Hvis jeg ikke betaler i tide, forfaller alle de fire delbetalingene på mandag og jeg må betale 15% purreavgift på det. Jeg har heldigvis ganske lav skatt, men det er mye likevel.

Skrevet

Hvis pengene ikke er trukket nå så vil de ikke gå før på mandag, da bankene ikke trekker penger i helgen. Men så lenge pengene går ut fra din konto på mandag så holder det i forhold til fristene.

Sjekk forfallsregisteret. Hvis du betalte en faktura så satte du kanskje på betalingsdato ihht den, og da var det muligens mandag.

Hvis du legger inn betalingene to ganger og det ikke er dekning på konto til to betalinger s vil det uansett gå bare en.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...