Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan man ta ut penger fra BSU 2 hvis de er satt inn i år? Har 25k der og mistet jobben forrige måned så er litt desperat..går det? Har dnb :)

Anonymous poster hash: 5fd11...acc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan man ta ut penger fra BSU 2 hvis de er satt inn i år? Har 25k der og mistet jobben forrige måned så er litt desperat..går det? Har dnb :)

Anonymous poster hash: 5fd11...acc

Er usikker, men DNB har jo en veldig kjekk chattefunksjon på deres nettside hvor man ikke trenger å logge seg på nettbanken for å benytte seg av som du kan bruke for å finne ut :)

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo det på vvanlig BSU, så ville overrasket meg om det ikke går. Men hør med banken :-)

Anonymous poster hash: 116d8...09b

Skrevet

"Hvis du gjør uttak til annet enn boligformål, avsluttes kontoen og det beregnes et uttaksgebyr tilsvarende gjeldende rente på kontoen. Gebyret beregnes av saldo ved siste årsslutt."

​Det må bety at hvis du har opprettet kontoen i år og satt inn 25 000 kan du ta dem ut.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har Nordea, og på meg står det at jeg har penger disponibelt på den vanlige BSUen, men står ingenting er disponibelt på BSU Boligsparing (er det samme som BSU 2.0). Og jeg har satt innpå penger på begge to i år, så tror ikke det går nei.

Anonymous poster hash: 85d2c...9b7

Skrevet

Jeg har Nordea, og på meg står det at jeg har penger disponibelt på den vanlige BSUen, men står ingenting er disponibelt på BSU Boligsparing (er det samme som BSU 2.0). Og jeg har satt innpå penger på begge to i år, så tror ikke det går nei.

Nei, Nordeas Boligsparekonto er ikke det samme som BSU2, selv om de har noen felleselementer. Men den har ingen årlig begrensning på sparebeløp (bare på samlet innskudd) Og helt andre regler for uttak (5 % gebyr av uttaksbeløp til annet enn boligformål)

Og navnet BSU Boligsparing har du visst funnet på selv...

AnonymBruker
Skrevet

Nei, Nordeas Boligsparekonto er ikke det samme som BSU2, selv om de har noen felleselementer. Men den har ingen årlig begrensning på sparebeløp (bare på samlet innskudd) Og helt andre regler for uttak (5 % gebyr av uttaksbeløp til annet enn boligformål)

Og navnet BSU Boligsparing har du visst funnet på selv...

...av ting du kan henge deg opp i, så henger du deg opp i det at jeg skrev galt navn på hva kontoen heter? Åneeei, sutre sutre, du skjønte jo åpenbart hvilken konto jeg mente?

Long story short: DNBs BSU 2.0 < Nordeas Boligsparekonto.

Skrevet

...av ting du kan henge deg opp i, så henger du deg opp i det at jeg skrev galt navn på hva kontoen heter? Åneeei, sutre sutre, du skjønte jo åpenbart hvilken konto jeg mente?

Long story short: DNBs BSU 2.0 < Nordeas Boligsparekonto.

Nei, jeg sutrer ikke.

Poenget er at du fant på å gi den et navn som knytter den til BSU, noe Nordea selv ikke gjør. Og betingelsene for uttak ligner ikke på de i DNBs BSU2, så du kan ikke bruke dine vilkår til å fortelle hva en DNB-kunde kan eller ikke kan.

Hvis du med ulikhetstegnet i din siste linje mener at Nordea-kontoen er bedre enn DNBs så er jeg enig. Så lenge du holder deg under 34 år...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...