Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg betalte en regning på 3514,- forrige mnd, betalte det den 14.02 og de fikk det den 17.02
Jeg hadde snakket med de om utsettelse av betaling, siden fristen var 09.02. men jeg fikk lønn den 15.02. Dette gikk helt fint, men måtte da betale 800 kr ekstra. noe som i seg selv er helt greit, (glemte det når jeg fant frem regningen for å betale) og har nå plutselig fått melding om sendt utleggsbegjæring,på kr 3504 ringte til de, og de mente det ikke var noe de kunne gjøre med det, de hadde fått med seg at jeg hadde betalt det opprinnelige beløpet, og at dette var for jeg hadde glemt rentene, jeg synest det høres rart ut at jeg skal betale samme beløpet igjenn, når det er gått under en mnd siden jeg betalte det faktisk beløpet. faktureringen på regningen står det 05.03, fikk det i posten i dag. Fikk beskjed om å ringe tilbake i morgen før klokken 16, så jeg kunne snakke med noen andre.

er jo tross alt bare gått 14 dager siden de mottok betalingen min, til de bestemmer seg for at jeg skal betale like mye en gang til.

Har jeg noen lover å stille meg bak her?

Anonymous poster hash: 83478...a21

Anonymous poster hash: 83478...a21
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Var de 800,- inkludert i de 3514,- du betalte? Uansett skal du ikke betale beløpet på nytt, du skal betale eventuelt gjenstående beløp og forsinkelsesrente.

Edit: Men altså.. utleggsbegjæring er noe Namsmannen pålegger deg etter at regningen er gått til inkasso (og forblir ubetalt), ikke noe den opprinnelige fordringshaveren kan gjøre. Hvem er det som har utstedt utleggsbegjæringen?

Endret av Cho Kon It
Skrevet

Var de 800,- inkludert i de 3514,- du betalte? Uansett skal du ikke betale beløpet på nytt, du skal betale eventuelt gjenstående beløp og forsinkelsesrente.

Edit: Men altså.. utleggsbegjæring er noe Namsmannen pålegger deg etter at regningen er gått til inkasso (og forblir ubetalt), ikke noe den opprinnelige fordringshaveren kan gjøre. Hvem er det som har utstedt utleggsbegjæringen?

de 800 skulle betales ekstra. jeg har ikke fått noe purring i posten på de 800 kronene heller, synest det er veldig rart, for regner jo egentlig med at de har sendt det.

tror heller ikke renter fra 800 kr har stege til 3504. det er lindorff som har sendt meg utleggsbegjæringen, og har ikke fått noe fra noen andre parter en de.

Skrevet

Inkassogangen er slik:

Regning > purring > inkassovarsel > inkasso > varsel om utleggsforretning > utleggsbegjæring.

Har du gått gjennom hele denne prosessen?

Skrevet

Nei. Har ikke fått noe varsel.

Jeg syntes bare det høres så rart ut at siden eg glemte å betale pålegget, så skal jeg plutselig betale full sum som en "straff" fjorten dager etter jeg betalte opprinnelig gebyr.

Skrevet

Det har de ikke lov til. Ta kontakt med Lindorff og hør hvorfor de sender utleggsbegjæring når du ikke en gang har fått purring. Opplys også om at beløpet er betalt, sitt klar med kvittering for å bevise det.

Du skal uansett ikke betale mer enn (det latterlig høye) gebyret på 800kr, så ta også kontakt med stedet som sender ut regningen og si du vil ha en faktura på resterende 800kr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...