Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1974
Skrevet

Vi kom i kontakt med et enkelt manns firma som skal bygge for oss, et Norsk firma. Men de som er ansatt og jobber på huset vårt er ikke Norske. De er utrolig flinke. Saken er den at mannen min har en kamerat som de har leid 4 hybler i et hus, det er da de 4 samt en del andre som leier der. I går var det flott vær, men ingen kom,vi ringte sjefen( vår kontakt) og han var da i utlandet, men han sa at de ansatte var ute for å kjøpe matrialer, og at dette tok lang tid, så de skulle komme i dag i stedet for. Vel senere i går kveld så ringte han som de leier hos , og forteller det at en av de andre beboerne hadde levert klage fordi de som jobber hos oss hadde festet til 0230.

Vi sender sms til sjefen deres, ikke svar. Så vi sender mail, og får tilbakemelding om at dette skulle ikke gjenta seg, og han beklaget.

Nå er det sånn at de er enda ikke kommet, og igjen kommer den en klage fra beboer om at de festet også i natt.

Så jeg kontakter sjefen, han blir oppgitt, og sier at han kan ringe de men kan ikke gjøre så mye mer enn det da han ikke er hjemme før mandag,

Vi sitter nå med halvgjort arbeid, og det er ingen økonomisk mulighet å bruke et annet firma pga at de vi bruker et innenfor grensen av hva banken sa ja til.

Vi kontakter banken som sier at det er null sjanse for å øke lånet, og vi sitter her da.

Jeg dro opp til hybelene i dag og svaret på hvorfor de ikke kom er enkelt, det ser ut som et realt fylle slag.

Beklager måtte bare få det ut

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig ubehagelig for dere, det skjønner jeg, men er situasjonen helsvart?

2 ting jeg lurer på

Er det noe som hindrer dem i å komme å gjøre jobben ferdig når de er edru? Iom det du nevner med banken så høres det ut som at pengene er brukt opp og at de ikke vil jobbe mer. Hvrodan ligger ting an med kontrakt og betaling? Det er dessverre lett å være etterpåklok, men kontrakt og etterskuddsbetaling er jo viktige prinsipp ved kjøp av håndvverkertjenester.

http://www.viivilla.no/bygge-bolig/lovverk/Sjekkliste-for-kjop-av-handverkertjenester-42680

Er det dere som står ansvarlig for de som har festet opp mot utleier? Altså, hvem er det som har leid hyblene, dere eller arbeiderne eller byggefirmaet. Jeg skjønner det er ubehagelig opp mot den bekjente som leier ut, men står dere ansvarlig for dem på noe vis?

Gjest gjest1974
Skrevet

Veldig ubehagelig for dere, det skjønner jeg, men er situasjonen helsvart?

2 ting jeg lurer på

Jeg håper ikke den er helsvart.

Er det noe som hindrer dem i å komme å gjøre jobben ferdig når de er edru?

Vet du, de må gjerne drikke som rakkern når de har fri men at de møter opp dagen etter. Det er det som er problemet, de kommer jo ikke. Traff de i stad da skulle de komme men enda er de ikke her.

Iom det du nevner med banken så høres det ut som at pengene er brukt opp og at de ikke vil jobbe mer.

Det jeg mente med banken er at hvis ikke de fullfører jobben så må vi finne en annen løsning, for vi får ikke mer lån til å hyre et annet firma da til en annen pris.

Hvrodan ligger ting an med kontrakt og betaling?

De har kun fått 30 % som sjefen ba om, dette er det de har fått, kontrakten sier, 30% ved oppstart, 25 prosent midt på, og ved sluttavsats skal de ha siste delen, dette er firmaets kontrakt.

Det er dessverre lett å være etterpåklok, men kontrakt og etterskuddsbetaling er jo viktige prinsipp ved kjøp av håndvverkertjenester.

http://www.viivilla.no/bygge-bolig/lovverk/Sjekkliste-for-kjop-av-handverkertjenester-42680

Er det dere som står ansvarlig for de som har festet opp mot utleier?

Vel vi er direkte ansvarlige men det vi har gjort er at vi har hjulpet de til en rimeligere pris,

Altså, hvem er det som har leid hyblene, dere eller arbeiderne eller byggefirmaet. Jeg skjønner det er ubehagelig opp mot den bekjente som leier ut, men står dere ansvarlig for dem på noe vis?

Det er firmaet som leier hyblene.

Skrevet

Vi får håpe de ikke har drukket opp materialpengene, men stiller på jobb i morgen.

Fryktelig kjips situasjon, du får oppdatere oss, forhåpentligvis med gode nyheter.

Om det skulle skjære seg og dere har kontrakt så finnes det vel måter å få refundert penger, men det er jo et slit og et ork å holde på med slikt.

Uansett, fra nå av, skriv ned hendelsesforløp, tidspunkt, samtaler osv. Ta vare på skriftlig kommunikasjon. Ta bilder av status og fremgang.

Det er veldig verdifult om noe skulle skjære seg å ha dokumentasjon.

Gjest gjest1974
Skrevet

Vi får håpe de ikke har drukket opp materialpengene, men stiller på jobb i morgen.

Fryktelig kjips situasjon, du får oppdatere oss, forhåpentligvis med gode nyheter.

Om det skulle skjære seg og dere har kontrakt så finnes det vel måter å få refundert penger, men det er jo et slit og et ork å holde på med slikt.

Uansett, fra nå av, skriv ned hendelsesforløp, tidspunkt, samtaler osv. Ta vare på skriftlig kommunikasjon. Ta bilder av status og fremgang.

Det er veldig verdifult om noe skulle skjære seg å ha dokumentasjon.

Jeg har hatt noen tlf fra sjefen hvor han sier at de i følge dem selv holder på å jobbe, vel da lurer jeg på hvor, for enten er de blitt usynlige eller så er det sånn at jeg er både blind og døv, for her ute er det ingen. Jeg kommer til å reise opp til de i morgen hvis ikke de er her. Jeg fikk og tlf fra venninnen min, som fortalte at de visstnok hadde båret inn 2 kasser øl for 1 time siden.

Så jeg har vel mine tvil om de kommer i morgen og

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...