Gå til innhold

Rare ting naboene dine gjør.


Gjest linneawarp

Anbefalte innlegg

Naboene mine er generelt koselige folk, eneste er at de er så røykavhengige at dem trekker ut på terassen i 6 tiden og blir der (virker det som) til elleve tiden på kvelden og damper. Har våknet noen ganger av skyvedøra som går opp 😑

Anonymkode: 14bde...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 18.5.2018 den 17.32, AnonymBruker skrev:

Bor i blokk og leieboere under bruker vinduer(!) som ut og inngangsdører! Det rister i bygget hver gang de hopper ut og inn og slenger vinduet igjen etter seg.

 

Anonymkode: 26b8b...119

Sært. Lurer på hvorfor de ikke bruker døra? :klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, LeilaS skrev:

Sært. Lurer på hvorfor de ikke bruker døra? :klo:

Fordi de er late og frekke egoister. 

Anonymkode: 26b8b...119

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker whiskey og kjører traktorklipper. Plenen er stor som en golfbane og resultatet blir mildt sagt varierende. 😂

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke direkte nabo, men hadde felles gang, kjøkken og bad, eget rom og stue. Hadde da to naboer som gikk med høyhælte sko innendørs og klikket og klakket hver morgen kl.06.00. Måtte jo opp så tidlig for å rekke å sminke på seg x antall lag brunkrem, som for øvrig var overalt på det hvite badet (vask, dusj, veggfliser, gulvfliser, toalettet, vaskemaskinen, døren) og på den hvite kjøkkeninnredningen. De dusjet også lenge hver dag og tømte varmvannstanken daglig, vi hadde delt strømregning🙄 jeg flyttet fort derifra, slapp til og med å vaske meg ut etter at jeg viste eier brunkremhelvette jeg hadde levd i😬

Anonymkode: fb8a8...9df

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en nabo i 50 årene forrige sted jeg bodde som likte tydeligvis å vise seg frem på daglig basis. 

Han hadde takterasse med en liten trampoline å hoppet naken, spesielt når det var mest folk ute på terrassene sine så han hadde publikum! 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han over meg driver ofte å styrer vilt. Hører han drar ting over gulvet. Virker som han ommøblerer? Han driver også drar stoler over hele verandaen, for den spyler han daglig. Så høres det ut som han dusjer minst 2-3 ganger dalig og vasker klær flere ganger i uken. Må ha høy strømregning. Vet faktisk ikke om han kjefter på noen i tlf eller om han kjefter alene. Han høres ofte sur ut . I går kveld satt han på verandaen og var sur for at tvn ikke funket. Kom noen saftige gloser ut av han :fnise:

 

Anonymkode: e8d3b...41e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Bonusmammaen skrev:

Hadde en nabo i 50 årene forrige sted jeg bodde som likte tydeligvis å vise seg frem på daglig basis. 

Han hadde takterasse med en liten trampoline å hoppet naken, spesielt når det var mest folk ute på terrassene sine så han hadde publikum! 

Haha, for et syn 🤣

Anonymkode: e8d3b...41e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en nabo som truet oss med politianmeldelse en gang, fordi han hadde observert at vi kasta søppel i borettslaget hans sine containere. Dette har for ordens skyld skjedd én eneste gang, da plastsøpla vår var breddfull. Kunne jo sagt «hei, containerne hører til borettslaget, vær så snill å ikke kast deres søppel der» før han gikk rett på trusler om anmeldelse... skjønner at det er en prinsippsak, men en liten pose med plast fra eller til skader vel strengt tatt ingen. Snakk om å ivareta godt naboforhold.

Anonymkode: 43f1f...1fc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en nabo som truet oss med politianmeldelse en gang, fordi han hadde observert at vi kasta søppel i borettslaget hans sine containere. Dette har for ordens skyld skjedd én eneste gang, da plastsøpla vår var breddfull. Kunne jo sagt «hei, containerne hører til borettslaget, vær så snill å ikke kast deres søppel der» før han gikk rett på trusler om anmeldelse... skjønner at det er en prinsippsak, men en liten pose med plast fra eller til skader vel strengt tatt ingen. Snakk om å ivareta godt naboforhold.

Anonymkode: 43f1f...1fc

Og dere kunne jo strengt tatt spurt før dere kastet det der, så hadde jo dere ivaretatt det gode naboforholdet. 

Anonymkode: f0050...40b

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en nabo som sitter på taket og børster bor rusk med en malerkost. Viktig for dreneringen å få bort alt! De skal ha visning i morgen, så de koster altså taket med malerbørste og plukker kongler.

Men å male 70-talls brune vegger og gulnet furu som er så gammel at den er ikke gul med oransje, nei det er ikke så viktig!

 

Dama er forsker, min teori er at de ser det som viktig for ikke videre skade, men de ser ikke det som emosjonelt høyner verdien, som lysere vegger, bort med 70-tallet.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått ett morsomt eller vertfall underholdende par i naboblokka tvers over meg. Nå er jeg ferdig med bachelor og har sommerferie og bruker derfor en del tid ute på dagtid på terassen. Tvers over bor det 2 utlendinger(vet ikke fra hvor så enklest si det sånn) de er halvgamle og har ikke jobb men er uføretrygdet eller lignende. Vær dag er han og kona ute på den siden mot meg, det er ikke terassesiden deres men baksiden. De røyker og drikker og mannen brøler høyt stadig vekk, i perioder står han å glaner ut i lufta og roper masse rart på sitt språk. Dette er på en måte gangen hvor alle skal forbi men den er bred nok til at man kan sitte i en stol der. Dama går inn noen ganger eller begynner å støvsuge uteområdet/gangen mens han kjefter. Innimellom ringer telefonen og han brøler i den, snakker ikke. Så setter dem rett som det er på "jalla" musikk fra sitt land og da står han og brøler i takt med musikken. Inimellom lurer jeg på om han brøler til meg🙄🤣 Det jomer sykt høyt vertfall.

I dag sitter jeg og ute, etterhvert kommer de ut og begynner med sine brøle rutiner, drikking og røyking og musikk. I de to blokkene er det mye gammelt folk og egentlig veldig strenge regler. Flere ganger prøver folk gå forbi og han brøler og hu kjefter😅 Jeg sitter der og småler for meg selv av oppstyret, da hører jeg fra høyre hvor det bor et par i 60-70 åra som sitter ute og spiser middag " ja nå er han på igjen! spiselyder- ja hu finner nok ikke av knappen! " jeg humrer for meg selv og hører de sier de går inn for å få middagsro. Det går kanskje 10 min så hører jeg fra venstre der det bor et gammelt par nærmere 90 åra med knirkete stemme sier mannen" jaja ungdommen nå til dags"🤣🤣

er vertfall underholdende å være ute om dagen😏😜

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje ikke rart, men den gamle naboen som bodde ved siden av huset vårt før klippet gresset 06.00 om morningen, alltid en time før jeg skulle våkne opp for å dra til skolen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke direkte naboer, men i kollektiv. Tre tenåringsgutter som gjorde én ting, det var å game. Dag og natt, mest natt. Det var sjelden stille, da de tre kommuniserte seg i mellom fra hvert sitt rom med hvert sitt headsett. Våknet en natt da jeg hørte et helvetes leven. Viste seg at et av beinene på skrivepulten til min nærmeste nabo var blitt ødelagt. Da var det selvfølgelig dugnad på bruket for å fikse dette. Frem med hammer og det som verre var. Halv fem om morgenen, midt i uka.

En av mange hendelser selvfølgelig.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i rekkehus og naboen har elektrisk markise,  har lagt merke til at hver gang jeg justerer min markise med sveiv så justerer naboen sin ett lite minutt etterpå med den elektriske 😂😂

Ikke at jeg blir så misunnelig, han sin er dobbelt så treg. 😎

Anonymkode: 14bde...91f

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har fått verdens rareste og særeste nabo. Tror muligens ikke alt er som det skal være. Vi leier, og dette er ei dame på 45+ med barn som bor hjemme. 

De første månedene var helt ok, reagerte litt på noen utsagn hun hadde og litt på hvordan hun utleverte barna, at hun ønsker å kjøpe alkohol av oss midt i uken flere ganger..

Så kom sommeren, og vi har en plen som vi deler på. Både meg og mannen jobber endel, og er lite hjemme, så hun har klippet plenen 2 ganger selv. Så får jeg melding om jeg kan ta den denne uka, sier selvsagt ja, men har ikke sjans før mot slutten av uken. Så blir jeg bombadert av meldinger. Sikkert 30-40 stk, med dårlig språk, om denne hersens plenen. Sier meg igjen enig i at vi tar den på deling, gidder ikke mye styr. Fremdeles tikker det inn meldinger, og nå begynner hun si ufine ting. Holder meg fremdeles saklig, og spør henne hva problemet er da jeg har sagt meg enig i at vi tar dette på deling så det blir rettferdig.

Viser meldingene til mannen som reagerer på hvordan hun prater til meg, så han tar en rolig prat med henne dagen etter, hvor han sier hun ikke har noen rett til å prate til meg på denne måten.

Så mottar jeg en melding som hun "liksom har sendt feil", og skal til huseier, hvor hun skriver at vi stiller oss på bakbeina mtp fordeling av hage, og at mannen min skjeller henne ut. :vetikke:

Hun har problemer med de andre leieboerene, prøvde å starte bråk med de over gaten, er under bv, og lyver om de merkligste ting "Hysj, men vet du, jeg er 20% politi altså!" Jeg må bare flire.. :fnise:

Anonymkode: 7e591...05a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.12.2015 den 0.32, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde en gang en dame som het Griselda som nabo. Jeg vet ikke hva dere ser for dere når dere hører navnet Griselda, men da jeg møtte henne for første gang slo det meg hvor vanvittig godt hun passet navnet sitt. Hun hadde små, plirende øyne som fulgte alt som skjedde med haukeblikk, kroppen var tynn og noe pukkelrygget og som oftest iført en blomstrete sekk av en kjole, fingrene var som greiner, og leppene tynne og sprukne og strakte seg så langt ned på sidene at du sikkert kunne knytt en sløyfe bak hodet hennes hadde ikke den voksaktige huden virket så skjør at den lot til å kunne sprekke hvert øyeblikk. 

Dette fugleskremselet var heller ikke et av tilfellene hvor utseendet bedrar. I løpet av de årene jeg bodde i samme gate som henne så jeg henne smile én gang, og det var da hun kom på døra med min nylig avdøde, tydeligvis oppgravde og halvt oppspiste katt i en gjennomsiktig brødpose. Jeg er per dags dato fremdeles usikker på om jeg kjøper historien hennes om at det var en hund som gravde opp Lucy... 

Foruten å være den selvutnevnte bringeren av døde kjæledyr, var Griselda svært engasjert alt naboene foretok seg. Hun var overalt, og selv om hun spilte godt på rollen som hjelpeløs gammel dame, mistenker jeg nok at hun hadde utplassert kameraer rundt om i nabolaget for å kunne ta sladderen til et helt nytt nivå. Nå ja, sladder er kanskje litt feil ord å bruke, for hun var ikke spesielt diskret. Aller helst ville hun faktisk fortelle deg hvilke dumme ting du hadde gjort ansikt til ansikt, gjerne også med bruk av en lang liste for litt ekstra dramatikk, men det hendte også at hun vraltet seg bort til postkassen for å fortelle postbudet om den eldre mannen hun så komme ut av leiligheten min. At den eldre mannen var faren min skulle man kanskje tro at ville få henne til å forstå feilaktigheten i observasjonene hennes, men neida, da forsøkte hun å starte rykter om incest. 

Det var litt det med Griselda; hun tok aldri feil. En gang hadde jeg en venninne på besøk, og vi var så dumme at vi spilte Bob Marley med vinduet på gløtt. Griselda gikk i over en måned patrulje rundt området for å inspisere røyksneipene på bakken, og ringte politiet på meg flere ganger fordi jeg angivelig luktet marihuana. 

Jeg kunne ha skrevet mye mer, men det begynner å bli sent. Men ja. Griselda var noe for seg selv. Jeg tar meg av og til i å savne å våkne til ansiktet hennes presset mot ruta, men så husker jeg den gangen hun kastet en bibel på meg, og er nok ganske takknemlig likevel over at mine nåværende naboer er så streite og gjennomsnittelige som man får det. 

Anonymkode: f2dd8...1cb

En fantastisk beretning, humret hele tiden mens jeg leste. Du skriver godt! 

Skulle gjerne hørt mer om Griselda 🙈

Anonymkode: 70b3b...3bf

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min bor i en blokk med noen ganske merkelige naboer. En sommer for noen år siden fikk han beskjed om at han ikke måtte sitte med føttene opp på kanten på verandaen, for det så stygt ut for de som går forbi på gata under (han bor i andre etasje).

Han har også fått beskjed om at han må be alle som kommer på besøk om å ikke ringe på så hardt på ringeklokka ute, for dama tvers over gangen kan visst høre lyden og tror det er hos henne... 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flyttet inn nye naboer to etasjer under på skrå for oss, og tror dere ikke de brukte hele denne natta til å sette alt på plass?!? Støy og dunkelyder hele natta. 

 

Anonymkode: 26b8b...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...