Gå til innhold

Rare ting naboene dine gjør.


Gjest linneawarp

Anbefalte innlegg

Så mye sykt. :ler:

Her i blokka har vi bare ei gammel dame som snakker uforståelig, og som tydeligvis har gjort en hobby ut av det felles vaskerommet. Jeg er livredd for å møte henne mens jeg vasker tøy, for jeg aner virkelig ikke hva hun sier, og det er bare å nikke og smile og prøve å si seg enig, og håpe man ikke tramper i salaten. Hun henger på vaskerommet til stadighet, og det er flere lapper med hennes veldig karakteristiske (og nesten uforståelige) håndskrift.

En er om at vi må huske å vaske gulvet, fjerne alle spor etter vaskemiddel, osv., etter å ha brukt rommet (greit nok når man er de siste som har skrevet seg på for dagen, men når man vasker klær klokken 9, og hele resten av dagen har blitt booket, så er det vel ikke krise om man glemmer det?). Hun så seg tydeligvis lei på dette, og skrev en meget lang "lapp" (et fullt A4-ark!) om at hun hadde merket seg hvem som hadde sluntret unna gulvvasken denne uka, og at hun skulle sende skriftlig klage til styret, og at man ikke kunne forvente at hun med hennes dårlige rygg skulle måtte vaske gulvet flere ganger for dag.

Hun har også hengt opp en småsint lapp om at vi må være så snille å passe på bøtta og gulvkluten som står der nede, fordi det tydeligvis er noen som STJELER dem! Hallo?! Hvis noen ser seg nødt til å stjele en 10 år gammel bøtte og klut, så.. nei, jeg vet ikke. :sukk:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pastafisk
Vi har hatt ei koselige gammel dame som nabo i alle år, noe som forøvrig ikke har vært noe problem intill den dagen vi bestemte oss for å få oss en nydelig hvit kattunge. Damen, som selv er et kattemenneske, ble stormforelsket i Snehvit og en dag var katten helt borte.. Dagen etterpå gikk vi å banket på, spurte om hun hadde sett pusen vår, eller visste hva som var skjedd, da plutselig katten stikker fram bak henne, og spurter fram til meg. Det eneste hun sa var "ja, hva kan man si, hun er jo litt min også. Er du ikke det nusse?"..

:nei:

:fnise: Kanskje det er hun som har "skadet" naboen jeg hadde tenkt å nevne?

Min tidligere nabo, dame på rundt 30, som meg, lagde et voldsomt leven klokka 3 på natten. Da jeg tilslutt ga opp søvnen og åpnet for henne, beskyldte hun meg for å ha stjålet katten hennes.

Helt ut av det blå. Jeg syntes katter er helt ok dyr, men er ikke interessert i dem. Og hadde jeg vært det, ville jeg da skaffet min egen :roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en nabo som titt og ofte kom innom, gikk rett inn uten å ringe på, for å spørre om vi hadde fått feillevert posten hans, han savnet nemlig et brev fra telenor. Vi har aldri noen gang fått hans post, allikevel kom han innom med det samme spørsmålet hver dag i tre måneder. En av gangene lå min far og sov i stuen, og når han våknet, stod vår kjære nabo over ham med en hammer. Pappa skvatt, naturlig nok, ganske heftig, hvorpå naboen spurte sitt vante spørsmål om vi hadde fått feillevert et brev fra telenor. Også lurte han på om han kunne låne hammeren. Vi fikk den aldri tilbake.

Der jeg bodde i fjor, var det en av nabodamene som valgte å synge en eller annen religiøs sang på et fremmed språk midt på natten, og i et særdeles høyt toneleie. Og hun gjorde det ikke inne i sin egen leilighet. Åneida. Hun gikk frem og tilbake rundt bygningen, slik at alle skulle få høre.

DIGG.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha lest denne tråden har jeg skjønt at jeg har vært velsignet heldig med mine naboer men utrolig morsom lesning :legrine:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg hadde en nabo som hadde som hobby å saksøke folk. Hun saksøkte den ene naboen for å ha foretatt en ulovlig fasadeendring - han hadde skiftet ut de to brede plankene i altangjerdet sitt med tre litt smalere, helt uten å be om lov... Hun kjeftet også voldsomt på ham for at gernene på hekken hans stakk så langt inn på hennes eiendom. Da han en halvmeter inn på hennes eiendom for å klippe grenene, saksøkte hun ham for å ta seg ulovlig inn på hennes eiendom. En annen nabo ble saksøkt for at han vasket bilen for nærmt hennes eiendom - vannet rant nesten bort på grusen i innkjørselen hennes. Etter noen år flyttet hun, og neste gang vi så noe til henne, var etter at hun hadde slått ned en flyvertinne som ba henne rette opp seteryggen da de skulle lande. Herlig dame.

De som flyttet inn etter henne hadde en kanin. Far i huset hadde for vane å drikke seg skikkelig full, og da syntes han alltid så synd på kaninen at han slapp den ut av buret. Så vi måtte plukke den ut av bedene våre og levere den tilbake igjen titt og ofte. Den sprang jo rundt i veien, og ble sluppet ut midt på vinteren i snøen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Vi hadde et rart ektepar som var pensjonister.

De hadde kjellerleilighet med slike små vinduer. I stua var det bare et eneste lite vindu, og dama i huset hadde funnet ut at foran det vinduet, skulle hun plante et liten busk/hekk! Leieboerne spurte om det ikke var mulig å plante en annen plass, da de gjerne ville ha litt lys i stua! Kjerringa mente at hvis de ikke likte tanken på den fine busken/hekken hennes, så kunne de bare flytte! Leieboerne hadde leid i mange år hos dem.

Vi bodde tre meter fra dem, og hadde som oftest persiennene igjen, da vi kunne se kjerringdama luske rundt huset vårt. Hun tok og ryddet hvis søplet hadde veltet en vindfull dag, tilstross for at vi gjerne ville ha ryddet i våres eget søppel selv!

Hun spurte oss en gang om vi var med i en sekt, siden vi altid hadde persiennene igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nabodamen min er ikke "helt med" i hodet. Noe som blant annet medfører at hun kaster bosset sitt i heisen i stedet for i bossjakten. En gang hun hadde mistet nøkkelen nektet hun blankt å ringe til låsesmed eller andre som kunne hjelpe henne inn. Dette var en dør som ikke kunne låses opp fra innsiden heller uten nøkkel. Hun hadde ikke låst altandøren sin, så da fant hun ut at hun kunne jo bare gå inn og ut via min leilighet, som hendig nok har branndør inn til hennes altan. Greit nok, jeg lot henne gå inn via min leilighet, og regnet med at hun ringte til låsesmed eller noen som kunne åpne for henne. Men neida. Neste morgen, mens jeg sto i bare undertøyet på kjøkkenet, sto hun plutselig med nesen flattrykt mot vinduet og hamret for å få komme inn. Så ville hun at jeg skulle slippe henne ut via min leilighet. For hun ville jo ikke plage låsesmedene med å måtte reise helt ut til henne. Mye bedre å plage meg. Hun var ikke nødt til å gå ut heller, hun hadde to fulle poser med mat med seg da jeg slapp henne inn kvelden før, og hun jobber ikke - men det er jo så kjedelig å sitte inne hele dagen. Jeg sa jeg kunne slippe henne ut, men så var jo jeg på jobb hele dagen, så jeg kunne ikke slippe henne inn igjen før på kvelden igjen. Da mente hun, fullt alvor, at jeg skulle gi henne nøkkelen til min leilighet - den eneste nøkkelen, siden det er mine foreldre som har reservenøkkelen. Så kunne hun slippe meg inn i min egen leilighet når jeg kom hjem - om hun var inne da... Det var helt rett og rimelig at hun skulle få min nøkkel, og kunne gå inn og ut av min leilighet som hun ville, mens jeg skulle være nødt til å ringe på og be henne om lov for å komme inn til meg selv - og stå ute i kulden og vente til hun kom hjem om hun var ute med venninner. Det skulle jo ikke gå ut over henne at hun hadde rotet vekk sin egen nøkkel og ikke ville plage de søte låsesmedguttene. Det tok faktisk fire dager før hun til slutt innså at hun måtte ta kontakt med låsesmedene. Da nektet både jeg og naboene på andre siden å slippe henne inn eller ut, og trakk for gardinene når hun sto og hamret på altandørene våre.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en nabo som følger veldig nøye med på hva som skjer, og kommenterer både det ene og det andre.

Det toppet seg litt for meg da hun på 17. mai ringe på døra og lurte på om mannen min kunne hjelpe henne med å montere gassgrillen hennes. Siden hun hadde sett at vi også hadde fått oss gassgrill, så mente hun at han sikkert var i stand til å fikse hennes også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Da jeg var nyfødt hadde vi ei dame til nabo som var ufrivillig barnløs. Hver kveld når jeg skulle legge meg begynte hun å banke hardt i gulvet med stokken sin så jeg ikke skulle få sove... :ler: Tydeligvis mye missunnelse ut å går he he...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et par tidligere naboer kranglet mye og høylytt, og de hadde det med å kaste ting ut av vinduet mens de holdt på. Der kunne vi sitte på balkongen og ane fred og ingen fare, og plutselig kom det en kaffetrakter deisende ut fra et vindu hos naboen. Jeg må si de holdt ut imponerende lenge før de flyttet fra hverandre.

Ellers er jeg stygt redd for at besteforeldrene mine er ganske rare naboer selv. De er kronisk nysgjerrige på alt som foregår i nabolaget, og jadda, de har kikkerten stående klar i vinduskarmen! Bestefaren min tar ikke fem øre for å gå bort og spørre hva de driver med hvis noen graver i hagen sin, for eksempel, eller kjefte på de som måtte finne på å klippe gresset på helligdager. Har vært temmelig flau over ham til tider.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Naboen stengte av gaten for biltrafikk pga barna hennes skulle leke og hoppe paradis der..

Men det kan jo ikke naboen gjøre. Skal noe stenges av på en slik måte, må det søkes via Plan- og bygningsetaten.

Men hvordan småbarnsforeldre tar seg til rette på bekostning av andre, slutter aldri forundre meg. De tror at deres gullunger (som andre ser på som drittunger) er verdens sentrum.

Det er naturligvis bare en ting å gjøre: slå tilbake, fjern hindringen og fortell nabokjerringa rett ut hva dere mener og at hun har gått langt utover hvilke rettigheter hun har!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Leide ut til ei dame som hadde mistet alle nøklene jeg ga til henne. I stedetfor å betale for nye hos låsesmeden ville hun at jeg skulle gi henne backupnøklene mine, mens jeg skulle få noen helt andre nøkler av henne som erstatning.

Jada...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Vi leide ut underetasjen til en "artig skrue" en stund. Han hadde videokanon, som han hadde hengt opp i taket. Når man går over gulvet, så vil det naturlig nok bli små vibrasjoner. Og det plaget ham så veldig, for da dirret bildet fra kanonen hans. Så han begynte å banke i taket og kom til og med opp og ringte på flere ganger for å fortelle oss at vi måtte slutte å gå så mye rund. På vårt eget gulv. Det er jo ikke urimelig i det hele tatt å nekte huseierne å gå i sin egen stue.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~VanDora~

Vi fikk et solsikkekort av naboen pga. mye rot på plena vår og at de skjemte ut resten av nabolaget.

Huseier holdt på å pusse opp huset på yttersia og vi leide der i mellomtia.

Hehe, skulle vi fjerne alt materialet hans eller? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen grillte pølser på stuegulvet i leiligheten sin. Det kjentes røyklukt i oppgangen, men ingen åpnet når folk prøvde å banke på hos dem. Brannbiler kom, og så dem altså grille pølser på stuegulvet. Til slutt kom naboen ut på terrassen og vinket til tilskuerne..naken.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maisena

Tja,har hatt noen korka naboer..

Den ene plassen ble vi kastet ut pga.vi bråka litt for mye...dvs.det var litt lytt i den blokka,så de hørte når vi reiste oss fra stolene osv, og de hørte at vi LO LITT NÅR VI SNAKKA I TLF..! Fikk en hel haug latterlige klagebrev der de overdrev og kalte oss det ene og det andre, både uoppdragne og litt av hvert, rett og slett fordi de ikke likte at ungdommer bodde i blokka,tror jeg. Var bare glad for å flytte vi, gikk ikke ann å leve der...:)

Ett annet sted bodde jeg vegg i vegg med en RAR rørlegger. Han snakka aldri til oss, bortsett fra en kveld da han hadde fått i seg litt alkohol. Han begynte å bli litt vel pågående og ekkel, så vi låste oss inn på rommet. Da hamret han løs på døra vår og skremte livshitten ut av oss, vi tårte rett og slett ikke gå ut for vi visste ikke hva som gikk av det gale mennesket. Det endte med at vi måtte rømme ut vinduet og sove på hotell...og han ble kasta ut!! Livredd for å møte ham igjen etter dette;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...