Gå til innhold

SPONSET: Del ditt reisetips og vinn gavekort på 5000 kroner!


Ving Norge

Anbefalte innlegg

Min drømmereise går til Cuba med Ving!

http://www.ving.no/cuba

En venninne av meg var der for noen år siden, og jeg ble helt frelst av historiene hun fortalte om dette spesielle landet. Kulturen, menneskene, arkitekturen og klimaet er noen av grunnene til at jeg ønsker å reise dit. Jeg ville først og fremst dratt til Havanna, som virker som en utrolig spesiell og fargerik by. Det hadde vært veldig spennende å sett de slitte, men fargerike fasadene og gamle cadillacer i pasteller som kjennetegner byen - med egne øyne. Det minner om 50-tallet med en twist, utrolig karakteristisk by.

Afbeelding047PinkHavanaCar.jpg

At Cuba har stått stille i flere år gjør det veldig spesielt. Jeg har hørt at å dra dit er som å dra tilbake flere tiår, og det fascinerer meg veldig. Visstnok har en del bygg blitt restaurert i den gamle delen av byen - Habana Vieja. Min venninne har fortalt at det er nydelig der. Å tusle rundt og kjenne på atmosfæren og stemningen må være fantastisk!

I Havana ville jeg dratt til El Floridita, en bar kjent som Hemningways stamsted, og bestilt en "Papa Double" - en drink som Hemningway selv har kreert. Jeg ville også passet på å ta en cubansk taxi for litt autentisk sightseeing, og passet på å fått med meg Plaza de la Revolución hvor den kjente bygningen med Che Guevaras ansikt står. Cubanske sigarer står også på listen!

En stor del av det som frister med Cuba er menneskene og kulturen der. Det er mye liv i gatene, med dans og musikk til alle tider. Til tross for fattigdom er det visstnok mye glede, lidenskap og humor hos det cubanske folk. Min venninne som har vært der forteller at hun ble invitert hjem på middag hos flere familier som hun hadde kjent i 5 minutter, og at hun aldri hadde møtt et så åpent folk før. Jeg tror det hadde vært lærerikt og fint å oppleve; å blitt kjent med cubanske mennesker og å få høre deres historie.

havana-dance-group.jpg

Etter en stund i Havana, ville jeg dratt til en veldig populær ferieby i Cuba som heter Varadero. Jeg måtte definitivt hatt noen dager der også. Min venninne (som jobber i reiselivsbransjen) synes Varaderos strender er de fineste hun har vært på, og det forstår jeg godt. Krystallklart vann, kritthvite strender og en og annen palme - det ser mer eller mindre ut som paradis.

00_0G_DB_VRA-Varadero-Matanzas-Province-

Ving har flere bilder av Varadero her: http://www.ving.no/cuba/varadero

Her ville jeg slappet av, spist god mat og kost meg i vakre omgivelser. Og tatt en Mojito... eller ti!

Som student er det ikke så lett å spare opp penger til en slik reise, men en vakker dag skal jeg få dratt til vakre, vakre Cuba :)


Anonymous poster hash: 92804...779



Anonymous poster hash: 92804...779
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min drømmereise går til Cuba med Ving!

http://www.ving.no/cuba

En venninne av meg var der for noen år siden, og jeg ble helt frelst av historiene hun fortalte om dette spesielle landet. Kulturen, menneskene, arkitekturen og klimaet er noen av grunnene til at jeg ønsker å reise dit. Jeg ville først og fremst dratt til Havanna, som virker som en utrolig spesiell og fargerik by. Det hadde vært veldig spennende å sett de slitte, men fargerike fasadene og gamle cadillacer i pasteller som kjennetegner byen - med egne øyne. Det minner om 50-tallet med en twist, utrolig karakteristisk by.

Afbeelding047PinkHavanaCar.jpg

At Cuba har stått stille i flere år gjør det veldig spesielt. Jeg har hørt at å dra dit er som å dra tilbake flere tiår, og det fascinerer meg veldig. Visstnok har en del bygg blitt restaurert i den gamle delen av byen - Habana Vieja. Min venninne har fortalt at det er nydelig der. Å tusle rundt og kjenne på atmosfæren og stemningen må være fantastisk!

I Havana ville jeg dratt til El Floridita, en bar kjent som Hemningways stamsted, og bestilt en "Papa Double" - en drink som Hemningway selv har kreert. Jeg ville også passet på å ta en cubansk taxi for litt autentisk sightseeing, og passet på å fått med meg Plaza de la Revolución hvor den kjente bygningen med Che Guevaras ansikt står. Cubanske sigarer står også på listen!

En stor del av det som frister med Cuba er menneskene og kulturen der. Det er mye liv i gatene, med dans og musikk til alle tider. Til tross for fattigdom er det visstnok mye glede, lidenskap og humor hos det cubanske folk. Min venninne som har vært der forteller at hun ble invitert hjem på middag hos flere familier som hun hadde kjent i 5 minutter, og at hun aldri hadde møtt et så åpent folk før. Jeg tror det hadde vært lærerikt og fint å oppleve; å blitt kjent med cubanske mennesker og å få høre deres historie.

havana-dance-group.jpg

Etter en stund i Havana, ville jeg dratt til en veldig populær ferieby i Cuba som heter Varadero. Jeg måtte definitivt hatt noen dager der også. Min venninne (som jobber i reiselivsbransjen) synes Varaderos strender er de fineste hun har vært på, og det forstår jeg godt. Krystallklart vann, kritthvite strender og en og annen palme - det ser mer eller mindre ut som paradis.

00_0G_DB_VRA-Varadero-Matanzas-Province-

Ving har flere bilder av Varadero her: http://www.ving.no/cuba/varadero

Her ville jeg slappet av, spist god mat og kost meg i vakre omgivelser. Og tatt en Mojito... eller ti!

Som student er det ikke så lett å spare opp penger til en slik reise, men en vakker dag skal jeg få dratt til vakre, vakre Cuba :)

edit: oi, den ble sendt som anonym bruker.. det var ikke meningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zanzibar...

Hvem drømmer seg ikke bort når man hører om den tropiske paradisøya Zanzibar?... Lange hvite strender, frodig natur og behagelig temperatur på gjennomsnittlig 24-28 grader året rundt.

Hvis jeg drømme-sjekker inn på dette hotellet http://www.ving.no/tanzania/zanzibar/breezes-beach-club-spa så er det strand rett utenfor så langt øyet rekker, og svømmebasseng og spa til rekreasjon. Jeg drømme-legger meg i skyggen av en palme, drømme-svømmer i det krystallklare vannet og drømme-forsyner meg på hotellets bugnende buffet.

Nå ligger dette hotellet et stykke fra byen Stone Town, men siden jeg drømmer, så tar jeg meg en tur på et av de mange markedene i denne byen spekket med kultur, historie og Zanzibars "sjel". Krydder, krydder, krydder - jeg kommer ikke tomhendt hjem fra Krydderøya Zanzibar.

spice_souq_damascus_syria_-_1.jpg?w=300&

Jeg blir drømme-begeistret for den storslåtte arkitekturen i denne spennende byen. Den opprinnelige arkitekturen blandet med arabiske, persiske, indiske og europeiske innslag - Zanzibars historie er fascinerende og man kan drømme-reise seg bakover i tid. På verdensarv-listen til UNESCO, i Stone Town er det mange flotte bygninger å se.

Etter bytur drømme-snorkler jeg meg ned i Zanzibars magiske korallrev-verden på østkysten av øya, når det er høyvann tar jeg svømmeføttene i bruk, mens når ekstrem-lavvannet setter inn drømme-rusler jeg over korallrevene på jakt etter blekkspruter og maneter.

Zanzibar - vekk meg når flyet lander!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha tilbragt en drøy time på nettsiden til ving, er det ingen tvil: Min drømmereise går til Seychellene!

http://www.ving.no/seychellene

Lenge har jeg drømt om en reise til et eksotisk paradis, men i realiteten har jeg ikke vært utenfor Europa engang. Seychellene har jeg hørt mange varme ord om, og da jeg utforsket de forskjellige øyene på ving ble dette bekreftet.

Den afrikanske øygruppen består av hele 115 øyer og ligger nord for Madagaskar. Med sine hvite, silkemyke strender og hav i uendelige nøyanser av blått og turkis, er disse øyene kjent for å være de vakreste i verden.

Naturen er kjent for å være frodig og urørt, og fordi øygruppen består av granitt utgjør det spennende strender av gigantiske granittstener.

Hovedøya heter Mahé, der hovedstaden Victoria ligger.

Den første øya som anbefales av samtlige går under navnet Praslin. Her finnes blandt annet den berømte stranden Anse Lazio, som er flere ganger kåret til en av verdens 10 vakreste strender.

Stranden er helt fri for hoteller og solsenger, bare et par resturanter skjuler seg bak palmene i bakgrunnen. Lagunen er beskyttet av et korallrev som gjør forholdene utmerket for snorkling.

Snorkling på en fantastisk strand har jeg enda igjen å oppleve, og av bildet å dømme ser det slettes ikke verst ut.

seychelles.jpeg

Mahé

7237.jpg?k=e731ac43-e609-4c84-a8c2-92077

Flotte forhold for snorkling

En annen øy som også frister er La Digue. Denne øyen ser fantastisk flott ut, og er den som representerer Seychellenes særpreg. La Digue er mindre enn naboøya til Praslin, og man kan fint ta båt til og fra hvis man vil ut på dagsutflukt.

Øya anses som å være både personlig og kulturell, og de eneste mulige fremkomstmidlene er enten sykkel eller oksekjerre. Dette synes jeg virker spennende, og for ikke å si deilig å slippe unna bilmas og eksos.

Stranden Anse Source d'Argent på øyas vestkyst er også en av verdens mest fotograferte.

Skilpadder lever fritt og vilt på øyene og finnes i alle mulige størrelser. Enorme landskilpadder kan også besøkes på øya Curieuse. Denne arten finnes bare på Seychellene og Galapagos. Disse er mye større enn vanlige skilpadder, men man kan mate med blader fra trærne om man ønsker. Virker utrolig kjekt!

seychelle.jpg

Svømmende skilpadde på Seychellene

001.jpg

Granittstrender på stranden Anse Source d'Argent

Når det gjelder hotell, kom jeg over dette flotte hotellet som ligger på Praslin med navn Paradise Sun. Dette hotellet har en utrolig fin beliggenhet, da det ligger langs en flott strandkant, det er frodig og grønt der, men allikevel er det bare 200 meter til nærmeste lokale sentrum. Sentralt - men samtidig fredelig og reservert.

Paradise Sun har også spa og yoga, noe som er gunstig for en avslappende ferie.

Hotellet har fått 4 "stjerner", og er derfor ikke helt i toppen når det gjelder prisklasse, noe som selvfølgelig er veldig positivt. Strandlinjen ser helt fantastisk ut!

http://www.ving.no/seychellene/praslin/paradise-sun

ParadiseSun.jpg

image_183.jpg

Alle bilder er hentet fra google.

En reise til Seychellene er ikke akkurat noe lavbudsjettsreise, og et gavekort kunne fungert som et lite "dytt" på veien. Jeg kan fortsette å drømme meg bort i evigheter - dette er definitivt drømmereisen min!

Med vennlig hilsen

Ingrid

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmereisen min denne gang går hit:

http://www.ving.no/marokko/marrakech/sofitel-lounge-spa

Først og fremst fordi jeg alltid har hatt lyst til å oppleve afrika, og da er det Marokko som står øverst på listen.

Landet virker så utrolig spennende, og som en helt annen verden. Som et eventyr-alladin land! Føler det er så mye å se der at jeg vet ikke hvor jeg skal starte. Å bare gå i de trange smugene med sjapper som selger tepper,krydder,tøffler og alt mulig mens du lar alle intrykkene synke inn eller dra på utflukt til ørkenen, se på moskeer og palass. Kultursjokk! Ser for meg hele byen bare oser av tradisjon og kan ikke forestille meg et mer "arabiskaktig" sted.

Temperaturene og de fine hotellene der nede er heller ikke noe minus! Hvis man blir sliten av alt kaoset i byen kan man bare trekke seg tilbake og nyte solen ved bassengkanten på hotellet.

Djemaa el-Fna, Afrikas største torg:

https://www.google.no/search?q=Djemaa+el-Fna&newwindow=1&tbm=isch&imgil=X1_wrCh9Sy3NoM%253A%253Bhttps%253A%252F%252Fencrypted-tbn0.gstatic.com%252Fimages%253Fq%253Dtbn%253AANd9GcRUuxOCISIoeO77m78-0rqsP7hYRfnWAdTaLeOaQEUrVSjHpJ_xLw%253B380%253B300%253BRSkQcBDS8f-1dM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.concierge.com%25252Ftravelguide%25252Fmarrakesh%25252Fphotos%25252Fphotoview%25252F14501%25253Fsort%2525253D-createDate&source=iu&usg=__euKhBrPU9_dUl-DS2wmAUEwjVKY%3D&sa=X&ei=mc8qU-2MKYbnywP6zIDoCg&ved=0CDIQ9QEwAw#facrc=_&imgdii=_&imgrc=X1_wrCh9Sy3NoM%253A%3BRSkQcBDS8f-1dM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.concierge.com%252Fimages%252Fdestinations%252Fdestinationguide%252Fafrica%252Bmiddleeast%252Fmorocco%252Fmarrakech%252Fmarrakech%252Fmarrakech_010p.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.concierge.com%252Ftravelguide%252Fmarrakesh%252Fphotos%252Fphotoview%252F14501%253Fsort%253D-createDate%3B380%3B300

Perfekt for meg som elsker store folkemengder, kaos og mye bråk! Utelivet skal visstnok også være helt fantastisk.

En mer eksotisk plass tror jeg man må lete lenge etter.

Hei Saral, Marrakesh tror jeg er et veldig spennende reisemål. Eksotisk både i mat, atmosfære og kultur. Tror absolutt du hadde fått en fantastisk drømmereise hit. Takk for ditt bidra i konkurransen. Lykke til! Mvh Sophie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min drømmereise går til Amalfikysten i Italia.

Jeg har aldri vært i Italia, men har veldig lyst til å reise dit, og jeg håper å reise dit i sommer. Jeg har sett bilder fra Amalfikysten rundt om på nettet, og det ser ut som et utrolig vakkert sted. Får lyst til å reise dit hver gang jeg ser bildene.

Bare se her:

108027_1001_10_49.jpg?v=1

Amalfikysten er på UNESCOs liste over verdens kultur- og naturarv. Amalfikysten sies å være en av verdens vakreste kyststrekninger, og den aller vakreste byen i området er Positano.

Når jeg er der vil jeg kjøre rundt på en Vespa og utforske stedet, svømme og snorkle i det blå Middelhavet og finne grotter. Det skal være mange fine fotturer langs klippene, og om man ikke vil gå så langt, kan man kan gå en vei og ta båt tilbake.

Det er en vandring som heter Sentiero degli Dei - Gudenes sti, der man kan gå langs klippene og langt, langt opp. Der får man en fantastisk utsikt over Amalfikysten. Langs veien finnes det ruiner av gamle bondegårder. Det virker som en fantastisk opplevelse.

Jeg vil besøke små sjarmerende kafeer, tavernaer og restauranter og spise den lekreste mat. Jeg elsker italiensk mat, og det vil nok gå mye i pasta, sjømat, antipasti, pizza og gode viner. Og så klart masse iskrem! Før jeg reiser hjem kan jeg kjøpe med meg italienske delikatesser som pasta, oster, oliven, salami og skinke.

:)

http://www.ving.no/italia/amalfikysten

Bildene er fra ving.no

Hei Snow, Italia er aldri feil. Jeg har vært så heldig å beøkse Italia opp til flere ganger, men har aldri vært på Amalfikysten. Men det skal være helt fantastisk, og er absolutt et sted jeg og drømmer om neste gang jeg skal til Italia. Takk for ditt bidrag i konkurransen. Lykke til! Mvh Sophie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min drømmereise går til Cuba med Ving!

http://www.ving.no/cuba

En venninne av meg var der for noen år siden, og jeg ble helt frelst av historiene hun fortalte om dette spesielle landet. Kulturen, menneskene, arkitekturen og klimaet er noen av grunnene til at jeg ønsker å reise dit. Jeg ville først og fremst dratt til Havanna, som virker som en utrolig spesiell og fargerik by. Det hadde vært veldig spennende å sett de slitte, men fargerike fasadene og gamle cadillacer i pasteller som kjennetegner byen - med egne øyne. Det minner om 50-tallet med en twist, utrolig karakteristisk by.

Afbeelding047PinkHavanaCar.jpg

At Cuba har stått stille i flere år gjør det veldig spesielt. Jeg har hørt at å dra dit er som å dra tilbake flere tiår, og det fascinerer meg veldig. Visstnok har en del bygg blitt restaurert i den gamle delen av byen - Habana Vieja. Min venninne har fortalt at det er nydelig der. Å tusle rundt og kjenne på atmosfæren og stemningen må være fantastisk!

I Havana ville jeg dratt til El Floridita, en bar kjent som Hemningways stamsted, og bestilt en "Papa Double" - en drink som Hemningway selv har kreert. Jeg ville også passet på å ta en cubansk taxi for litt autentisk sightseeing, og passet på å fått med meg Plaza de la Revolución hvor den kjente bygningen med Che Guevaras ansikt står. Cubanske sigarer står også på listen!

En stor del av det som frister med Cuba er menneskene og kulturen der. Det er mye liv i gatene, med dans og musikk til alle tider. Til tross for fattigdom er det visstnok mye glede, lidenskap og humor hos det cubanske folk. Min venninne som har vært der forteller at hun ble invitert hjem på middag hos flere familier som hun hadde kjent i 5 minutter, og at hun aldri hadde møtt et så åpent folk før. Jeg tror det hadde vært lærerikt og fint å oppleve; å blitt kjent med cubanske mennesker og å få høre deres historie.

havana-dance-group.jpg

Etter en stund i Havana, ville jeg dratt til en veldig populær ferieby i Cuba som heter Varadero. Jeg måtte definitivt hatt noen dager der også. Min venninne (som jobber i reiselivsbransjen) synes Varaderos strender er de fineste hun har vært på, og det forstår jeg godt. Krystallklart vann, kritthvite strender og en og annen palme - det ser mer eller mindre ut som paradis.

00_0G_DB_VRA-Varadero-Matanzas-Province-

Ving har flere bilder av Varadero her: http://www.ving.no/cuba/varadero

Her ville jeg slappet av, spist god mat og kost meg i vakre omgivelser. Og tatt en Mojito... eller ti!

Som student er det ikke så lett å spare opp penger til en slik reise, men en vakker dag skal jeg få dratt til vakre, vakre Cuba :)

Anonymous poster hash: 92804...779

Anonymous poster hash: 92804...779

Hei Anonymbruker,

Cuba er et av våre mest populære reisemål på vinteren. Tror veldig mange er som deg og meg fasinert av historien og kulturen, og at det er noe helt speiselt å vandre rundt i gaten i Havanna. Lite som kan sammenlignes med det tror jeg. Håper du kommer deg dit en dag. Takk for ditt bidrag i konkurransen. Lykke til! Mvh Sophie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zanzibar...

Hvem drømmer seg ikke bort når man hører om den tropiske paradisøya Zanzibar?... Lange hvite strender, frodig natur og behagelig temperatur på gjennomsnittlig 24-28 grader året rundt.

Hvis jeg drømme-sjekker inn på dette hotellet http://www.ving.no/tanzania/zanzibar/breezes-beach-club-spa så er det strand rett utenfor så langt øyet rekker, og svømmebasseng og spa til rekreasjon. Jeg drømme-legger meg i skyggen av en palme, drømme-svømmer i det krystallklare vannet og drømme-forsyner meg på hotellets bugnende buffet.

Nå ligger dette hotellet et stykke fra byen Stone Town, men siden jeg drømmer, så tar jeg meg en tur på et av de mange markedene i denne byen spekket med kultur, historie og Zanzibars "sjel". Krydder, krydder, krydder - jeg kommer ikke tomhendt hjem fra Krydderøya Zanzibar.

spice_souq_damascus_syria_-_1.jpg?w=300&

Jeg blir drømme-begeistret for den storslåtte arkitekturen i denne spennende byen. Den opprinnelige arkitekturen blandet med arabiske, persiske, indiske og europeiske innslag - Zanzibars historie er fascinerende og man kan drømme-reise seg bakover i tid. På verdensarv-listen til UNESCO, i Stone Town er det mange flotte bygninger å se.

Etter bytur drømme-snorkler jeg meg ned i Zanzibars magiske korallrev-verden på østkysten av øya, når det er høyvann tar jeg svømmeføttene i bruk, mens når ekstrem-lavvannet setter inn drømme-rusler jeg over korallrevene på jakt etter blekkspruter og maneter.

Zanzibar - vekk meg når flyet lander!

Hei Munamadan,

Det høres ut som en fin drømmereise til Zanzibar! Zanzibar har vakre strender, god mat, spennende kultur. Alt man kan ønsker seg av en drømmedestinasjon. Håper drømmen blir virkelighet en dag! Takk for ditt bidrag til konkurransen. Lykke til! Mvh Sophie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha tilbragt en drøy time på nettsiden til ving, er det ingen tvil: Min drømmereise går til Seychellene!

http://www.ving.no/seychellene

Lenge har jeg drømt om en reise til et eksotisk paradis, men i realiteten har jeg ikke vært utenfor Europa engang. Seychellene har jeg hørt mange varme ord om, og da jeg utforsket de forskjellige øyene på ving ble dette bekreftet.

Den afrikanske øygruppen består av hele 115 øyer og ligger nord for Madagaskar. Med sine hvite, silkemyke strender og hav i uendelige nøyanser av blått og turkis, er disse øyene kjent for å være de vakreste i verden.

Naturen er kjent for å være frodig og urørt, og fordi øygruppen består av granitt utgjør det spennende strender av gigantiske granittstener.

Hovedøya heter Mahé, der hovedstaden Victoria ligger.

Den første øya som anbefales av samtlige går under navnet Praslin. Her finnes blandt annet den berømte stranden Anse Lazio, som er flere ganger kåret til en av verdens 10 vakreste strender.

Stranden er helt fri for hoteller og solsenger, bare et par resturanter skjuler seg bak palmene i bakgrunnen. Lagunen er beskyttet av et korallrev som gjør forholdene utmerket for snorkling.

Snorkling på en fantastisk strand har jeg enda igjen å oppleve, og av bildet å dømme ser det slettes ikke verst ut.

seychelles.jpeg

Mahé

7237.jpg?k=e731ac43-e609-4c84-a8c2-92077

Flotte forhold for snorkling

En annen øy som også frister er La Digue. Denne øyen ser fantastisk flott ut, og er den som representerer Seychellenes særpreg. La Digue er mindre enn naboøya til Praslin, og man kan fint ta båt til og fra hvis man vil ut på dagsutflukt.

Øya anses som å være både personlig og kulturell, og de eneste mulige fremkomstmidlene er enten sykkel eller oksekjerre. Dette synes jeg virker spennende, og for ikke å si deilig å slippe unna bilmas og eksos.

Stranden Anse Source d'Argent på øyas vestkyst er også en av verdens mest fotograferte.

Skilpadder lever fritt og vilt på øyene og finnes i alle mulige størrelser. Enorme landskilpadder kan også besøkes på øya Curieuse. Denne arten finnes bare på Seychellene og Galapagos. Disse er mye større enn vanlige skilpadder, men man kan mate med blader fra trærne om man ønsker. Virker utrolig kjekt!

seychelle.jpg

Svømmende skilpadde på Seychellene

001.jpg

Granittstrender på stranden Anse Source d'Argent

Når det gjelder hotell, kom jeg over dette flotte hotellet som ligger på Praslin med navn Paradise Sun. Dette hotellet har en utrolig fin beliggenhet, da det ligger langs en flott strandkant, det er frodig og grønt der, men allikevel er det bare 200 meter til nærmeste lokale sentrum. Sentralt - men samtidig fredelig og reservert.

Paradise Sun har også spa og yoga, noe som er gunstig for en avslappende ferie.

Hotellet har fått 4 "stjerner", og er derfor ikke helt i toppen når det gjelder prisklasse, noe som selvfølgelig er veldig positivt. Strandlinjen ser helt fantastisk ut!

http://www.ving.no/seychellene/praslin/paradise-sun

ParadiseSun.jpg

image_183.jpg

Alle bilder er hentet fra google.

En reise til Seychellene er ikke akkurat noe lavbudsjettsreise, og et gavekort kunne fungert som et lite "dytt" på veien. Jeg kan fortsette å drømme meg bort i evigheter - dette er definitivt drømmereisen min!

Med vennlig hilsen

Ingrid

:)

Hei Ingrid,

Du er nok ikke den eneste som syntes at dette er en drømmedestinasjon! Seychellene er nok det nærmeste du kommer paradis på ving.no:) Men ja, det koster litt å dra på ferie dit. Jeg skulle gjerne tatt meg en tur dit jeg og! Takk for ditt bidrag i konkurransen. Lykke til! Mvh Sophie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....

Denne uken - uke 17 (17.- 23. mars) - ønsker vi at dere skal drømme dere bort på ving.no. Skriv et innlegg og fortell hvor din drømmereise går. Legg ved en link fra ving.no til destinasjonen, eller hotellet du omtaler. Vinneren vil bli annonsert 24. mars.

Lykke til!

Drømmereisen går til......................

Reykjavik!

http://www.ving.no/island/reykjavik

Imponerende at en by med ca 150 000 innbyggere har så høy puls på clubbing- og utelivsfronten, og et yrende festival- og kulturliv. Innen design og mote er islendingene også hippe, i handlegate nr én, Laugarvegur, kan du få utløp for ditt indre luksusdyr.

Men nå er jeg hverken partyløve eller moteløve, så jeg drømmer om å få oppleve den islandske kulturen gjennom mat, natur og opplevelser. Fråtse i god, tradisjonell islandsk mat. Sjømat, selvfølgelig! Lam og vilt står også på menyen. Gode restauranter har Reykjavik mange av.

Øverst på listen for meg ville være et besøk til Den blå lagune, et vulkankrater utenfor byen, der du kan bade i 40 grader varmt, dampende, turkisblått vann året rundt. Varme kilder og lavastein er eksotisk, badebuksa skal med på drømmereisen!

5a7e3964afd6a6e689e72c2dc7012b79.jpg

Må kanskje pakke polvottene også, scootertur på isbreen Langjökull hadde vært spennende. Eller kanskje jeg skal velge rafting eller hvalsafari? Klar for adrenalinkick!

Reykjavik har alt jeg kan ønske meg av en ferie, kontrastene er store og opplevelsesmulighetene utallige. Man kan ta koselige turer på hesteryggen eller utflukter til det mektige fossefallet Skogafoss . En by med beskjeden arkitektur, men den flotte Hallgrimskirken rager høyt og byr på utsikt fra tårnet.

Trendy byliv kombinert med varme kilder og islandsk mystikk - kan man drømme om mer?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min drømmereise går til Tulum i Mexico.

cuntul1001_10_50.jpg?v=1

tulum.jpg

Tulum%20Beach%20-%20Mexico.JPG

Stranda er noe av det viktigste for meg når jeg reiser til varmere strøk og Tulum er jo kjent for å ha en av verdens fineste strender med hvit sand og turkist vann. Jeg er veldig glad i å bade og sole meg når jeg er på ferie, og drømmer meg bort av å se på bildene på nettsiden deres! Jeg synes også det er spennende med mayaruinene og mayaindianerne. En god blanding av total avslapning, god mat og litt kultur og historie.

http://www.ving.no/mexico/tulum

Endret av fresia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min drømmereise går til Cuba! Link.

Min tante er fra Cuba, og hun og min onkel reiser dit hver vinter. Fascinert av historiene de forteller, bildene de viser og det at de liker seg så godt der nede gjør at jeg også ønsker å oppleve denne plassen. Det å tusle rundt i gatene i Havana, lete etter bortgjemte skatter, se på de gamle fargerike bilene som kjører rundt i gatene, de slitte fargerike husene, dette er en drøm jeg håper går i oppfyllelse. I Havana ville jeg definitivt bodd på Nacional De Cuba. Hotellet virker veldig sjarmerende og det at Frank Sinatra har bodd der er selvfølgelig et pluss.

Hotel_Nacional_de_Cuba%2C_Havana%2C_Cuba

Cuba har så mye å fortelle, og for meg som er glad i historie blir jeg bare mer og mer dratt til landet. Sensuelle kvinnelige dansere som har rytmen i blodet, som går med røde kjoler. Åh, jeg kan ikke annet enn å drømme meg bort...

New-Top-Salsa-Songs-2013-List.jpeg

Jeg drømmer meg bort til de kritthvite strendene ved Varadero. Det ser jo ut som paradis på jord! Etter en stund med dagdrømming på ving.no virker Melia Las Americas som det perfekte hotellet for meg! Kritthvite strender hvor man kan snorkle og dykke og kort vei til lokalt sentrum. Rommene virker helt fantastiske, tenk å våkne på morgenen, titte ut av vinduet og se det turkise havet. Jeg kunne ikke tenke meg noe finere enn dette. Stort pluss at ving ikke bare har hotell for barnefamilier, men også for oss som drømmer om en rolig ferie!

varadero-beach.jpg

Jeg ville også tatt en tur innom Playa Ancon, etter å ha lest på tripadvisor virker stranden som en fantastisk plass. Jeg hadde ikke klart å velge mellom Varadero og Playa Ancon, og ville helst fått med meg begge deler.

play-ancon-sand.jpg

Etter å ha sett på ving.no fant jeg ut at "Cuba rundt" passer ypperlig for meg. "Bli med på Vings rundreise på Cuba og opplev landets kultur, natur og historie. Kombiner med en uke sol og bad". Luksusproblemet hadde blitt å finne ut om jeg ville kombinert reisen med en uke i Varadero eller en uke i Havana.. ;)Link til drømmereisen.

havana-musicians.jpg

Å dra til Cuba er ett av mine største reiseønsker. Det er dyrt å dra til Cuba, men etter jeg er ferdig med studiene mine skal definitivt Cuba være et av stedene jeg krysser av på min reiseliste. Å få oppleve dette gjennom ving.no hadde vært helt fantastisk!

Edit: Bilder funnet på google.

Endret av aphrodisiac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt et stort ønske om å reise til Hawaii.

Og det kan man heldigvis også via Ving

http://www.ving.no/usa/hawaii

Den fantastiske naturen og dyrelivet, de vakre strendene og den velkjente gjestfriheten må jo bare gjøre dette til en drømmereise.

Hawaii-Landscapes.jpg

Det fine med Hawaii er at man kan dra dit hele året og være garantert et behagelig klima. Altså et veldig fleksibelt reisemål.

Jeg hadde valgt å besøke flere av øyene da de alle skal ha sitt særpreg. Hawaii har langt mer å by på enn Waikiki Beach. Selv om det nesten er en selvfølge å besøke Honolulu som også ligger på den mest kjente øyen, Oahu. Andre øyer jeg hadde ønsket å besøke er Maui, Kauai og Big Island (Hawaii). På disse øyene er det kan man se virkelig vakker uberørt natur. Noen øyer har også vulkansk aktivitet slik at man kan se lava på kort avstand.

romantic-vacation-03.jpg

Lære å surfe er en ting jeg har drømt om lenge så hvorfor ikke krysse det av listen.

Surfer_at_Twilight_Hawaii.jpg

Blir det for vanskelig kan jeg jo også ta meg en svømmetur med delfinene eller hvorfor ikke en havskilpadde?

Oceans_wallpapers_399.jpg

Hawaii har noen av verdens vakreste strender og noen litt mer spesielle enn andre. Man kan i tillegg til de med lys sand finne strender med rød, grønn, eller sort (som vist på bildet under)

Waianapanapa-Black-Sand-Beach-Maui.jpg

Man bør også få et innblikk i den lokale kulturen og Hawaii har et perfekt sted hvor man kan få delta og oppleve den polynesiske kulturen. Polynesian Cultural Center på Oahu er en av de mest besøkte attraksjonene på Hawaii og et must ifølge mange reisende.

PCC2.jpg

Bildene er hentet fra Google

Føler Hawaii som reisemål har alt. Slående vakre omgivelser,gjestfrie innbyggere, muligheter for mange aktiviteter, et godt utvalg av resorter (noen kåret til verdens beste) og muligheten til å oppleve både avslappende stillhet og yrende folkeliv i hovedstaden Honolulu.

På en drømmereise er det selvfølgelig også viktig å bo godt.

Ving har flere flotte overnattingssteder på Hawaii, med Halekulani like ved Waikiki Beach i Honolulu som kanskje det flotteste.

http://www.ving.no/usa/honolulu/halekulani

HHNLHALE1002_2_44.jpg?v=1

HHNLHALE1004_2_44.jpg?v=1

Bilder hentet fra Ving.no

Fant også en video med mange flotte bilder. :)

http://youtu.be/ij0S0VhOOoE

Endret av Bare.meg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min drømmereise går til London!

http://www.ving.no/storbritannia/london

Jeg og forloveden min har nettopp kommet hjem fra vår drømmereise som gikk til nettopp denne destinasjonen. Vi har begge vært der tidligere, men denne reisen skilte seg virkelig ut! Vi opplevde noe utenom det normale og det ble en veldig fin og luksuriøs reise som vi aldri vil glemme.

I dette innlegget velger jeg derfor å skrive om den litt mer eksklusive delen av London.

Man kommer ikke unna te når man tenker på England. Den beste måten å drikke på i London er etter min mening ved afternoon tea. Her bugner det over av kaker, smørbrød og alt du kan tenke deg av både søtt og godt. I tillegg til selvfølgelig te eller kaffe/ kakao for de som ikke liker det. Ingen skal gå mette eller tørste hjem etter at de har vært med på dette. Det er virkelig ikke mangel på tilbud når det kommer til «afternoon tea» i London. Rundt et hvert hushjørne finner man dette. Inkludert de fleste hoteller og restauranter.

Vi var selv på en fantastisk afternoon tea i «Alice in Wonderland»- tema på «The Sanderson Hotel». Vi ble tatt med ut i en vakker vinterhage der man virkelig følte at man drakk te med hattemakeren og vennene hans. Det var gjennomført til minste detalj. Selve menyen var en eventyrbok, ut av sukkerskålen dukket det opp en spilledåse, koppene var av sjokolade og gulrøttene kunne også spises. Selv om dette var veldig spennende for øyet, var det også en opplevelse for ganen.

sandersonmadhatters1.jpg

Fantastiske Sanderson Hotel

Om man ønsker en mer tradisjonell, men likevel storslått «Afternoon tea», er The Ritz stedet å være. Her kan man nyte småkaker, desserter , pai og smørbrød i lekre omgivelser som lyser av britisk gammel overklasse. Dette er kanskje Londons mest kjente afternoon tea og det er ikke uten grunn!

ritz02.jpeg

article-2127793-033DF66A0000044D-33_634x

Fornemme ritz

Hvis man har lyst til å se London ovenifra, er svaret enkelt. Jeg har tatt "The Eye" tidligere og sett London fra høye bygninger, men denne opplevelsen slår virkelig de andre ned i støvlene! Helikopter er svaret! Litt kostbart, men vel vært pengene (selv for de med høydeskrekk inkl. meg selv). Vi anbefaler "The London Helicopter", der man får en 20-minutters sightseeing i luften over Themsen i et privat helikopter med gode seter og en trivelig pilot.

Things-To-Do_HIGH-RES-HELIP.jpg

^The London Helicopter

Om dette blir litt for høyt for en, kan en se London fra både "The Eye". Her var det litt for mange turister for vår del, men absolutt noe å anbefale om man har med seg barn, da det er sikkert og går sakte slik at man har tid å se seg rundt og fordøye sanseinntrykkene. Jeg vil også anbefale "The Shrad" der man kan man "nyte" utsikten i fra 72-etasje. Vest-Europas høyeste bygning. Om man vil spare lommeboken litt, kan man nyte god utsikt fra Kabel-bilene til Emirates Airline som går over Themsen ved OL-området. Dette er gratis for de med Oyster-card.

london_and_the_eye_2.jpg

^The Eye

the-shard-london-skyline.jpg

^The shrad

Emirates_Air_Line__2261416b.jpg

^Kabel-biler ved The O2

Man kommer ikke unna shopping når man er i London! Siden jeg skal fokusere på den mer eksklusive delen av London, kommer jeg ikke til å gå nærmere inn på markeder eller Oxford Street o.l. Selve symbolet for London når det kommer til luksus-shopping og merkevarer, er Harrods. Før i tiden gikk det rykter om at man til og med kunne få kjøpt en elefant her og det er ikke langt unna sannheten. Det er et gigantisk kjøpesenter med luksus fra topp til tå. Selv foretrakk jeg Harvey Nichols som lå like ved. Her fikk jeg inntrykk av at innkjøperne ikke hadde gått like amok og merkene var enda mer eksklusive (om mulig).

Harrods-London.jpg

^legendariske Harrods

YB865163_942long.jpg

^Konkurrenten Harvey Nichols

Er man ute etter smykker og da vintage-smykker med en høy prislapp og liknende kvalitet, er Burlington arcade stedet å dra til. Ikke bare er det nydelig arkitektonisk sett, men her finner en smykker en aldri kommer til å se maken til hverken før eller senere.

burlington-arcade-01.jpg

Burlington Arcade

Det eneste unntaket er kanskje Sotheby's. Vi var selv der for å selge kunst, men her finner man nesten alt en kan tenke seg, bare en har stor nok lommebok. Her er det ikke billig.

Sothebys.jpg

^Fra auksjon på Sothby's

Det mest erke-britiske med mest sjarm og tradisjoner, er definitivt gaten "Savile Row" som ikke ligger langt unna Burlington Arcade eller New bond Street som Sothebys ligger i. Dette er mekka for skikkelige spradebasser som ønsker seg en håndsydd dress i verdensklasse lagd av kjente skreddere som Ozwald Boateng og Patrick Grant. Forbered deg likevel på å betale det samme for en dress her ifra som for en liten bybil. Dette er ingen billig affære.

savile_row_crop.jpg

boat.jpg

^Ozwald Boateng

Om man går lei av hektisk shopping, biler og eksos og ønsker seg bort til et fredfullt sted, er Hyde Park stedet å være. Her kan man nyte en god lunsj i "The Orangery" som ligger i vakre Kensington Gardens like ved siden av parkens eneste palass, nemlig "Kensington Palace". For de modige eller hesteglade tilbys det også privattimer i riding rundt i parken. Dette er en fin og uvanlig måte og oppdage den vakre parken på.

kensington_palace_the_orangery.jpg

^The orangery

Nesten like romantisk og forførende som en ridetur i solnedgangen på hesteryggen i Hyde Park, er restauranten Clos Maggiore. Dette har flere ganger blitt kåret til den mest romantiske restauranten i hele London og ligger i det sjarmerende området Covent Garden. Restauranten har i tillegg en Michelin-stjerne, så her får også ganen nyte godt.


http://www.closmaggiore.com/

^Romantiske Clos Maggiore

Det mangler virkelig ikke på luksus-hoteller i London. Gammel glamour kan en oppdage på legendariske Ritz og nyåpnede Savoy som nå prøver å komme seg tilbake til sin storhetstid.

https://www.google.no/search?q=royal+suite+the+ritz+london&espv=210&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=zOAuU7jtHMPRywO8oIHoDA&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1366&bih=643#facrc=_&imgdii=_&imgrc=nnmMa73fyfxnMM%253A%3B-umWwXYglQqOAM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.thinkvip.com%252Fwp-content%252Fuploads%252F2012%252F02%252FThe-Ritz-London-Royal-Suite.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.thinkvip.com%252F2012%252F02%252F10%252Fenjoy-luxury-european-holidays-at-ritz-london%252F%3B650%3B366

^The Royal Suite på The Ritz

https://www.google.no/search?q=the+royal+suite+savoy+hotel+london&espv=210&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=4eAuU8aQF6P_ygOuu4LwCg&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1366&bih=643#facrc=_&imgrc=ZAYGKOR6QL7H6M%253A%3B8RPW0pZwlFok6M%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.cxcollection.com%252Fthumbs%252Fthumbs.php%253Fsrc%253Dimages%252FSavoy_Royal-1.jpg%2526w%253D980%2526h%253D571%2526q%253D90%2526zc%253D1%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.cxcollection.com%252Fcities%252Flondon%252Fthe-savoy%252Froyal-suite%252F%3B980%3B571

^The Royal Suite på Savoy London

For de som ønsker litt moderne glamour, anbefaler jeg Bulgari-hotellet som ligger i Londons mest eksklusive og dyreste eiendomkompleks. Hotellet ligger bare et steinkast fra Harrods og er på mange måter selve definisjonen på luksus. Rommene er store med en standard som slår det meste. Nesten som en liten luksusleilighet mitt i Londons hjerte. Av fasiliteter kan hotellet skryte av egen kino, to etasjer med spa og svømmebasseng og et privat spa for to personer som er dekket i hele 24 karat gull.

https://www.google.no/search?q=bulgari+hotel+spa+london&espv=210&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=9eAuU7KGLqSBywO45YDIDA&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1366&bih=643#facrc=_&imgdii=_&imgrc=t3CkYprmYNHoJM%253A%3B1U4nL09xHfKh4M%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.luxurylaunches.com%252Fwp-content%252Fuploads%252F2012%252F12%252FBulgari-Hotel-London-16-thumb-550x301.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fluxurylaunches.com%252Fhotels_and_resorts%252Fbvlgari_hotels_and_residences_london.php%3B550%3B301

^Rent gull fra Bulgari Hotel

https://www.google.no/search?q=bulgari+hotel+london+suite&espv=210&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=E-EuU6rJIufnywPy5YLoCg&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1366&bih=643#facrc=_&imgdii=_&imgrc=HC-CtVoJinVP5M%253A%3BTks_51gCaDdAmM%3Bhttp%253A%252F%252Fstatic.bbci.co.uk%252Fwwtravel%252Fimg%252Fic%252F624-330%252F13377924817625733613_1.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.bbc.com%252Ftravel%252Fblog%252F20120522-openings-london-new-york-china-phoenix-florida%3B624%3B330

Din egen lukus-leilighet på hotellet

En liten video fra våres drømmeferie (i MEGET dårlig kvalitet)
Edit: fikk ikke lov til å poste flere bilder, så da la jeg ved link til de resterende :)
Mvh Lars
Endret av Pene sko...
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min drømmereise ville helt klart gått til:

Maldivene

Og jeg ville da selvsagt reist med ving ;)

http://www.ving.no/maldivene/maldivene

South-Nilandhe-Maldives-001.jpg

Dette stedet er vel noe av det nærmeste vi kommer "himmel på jord". Kritthvite korallstender, turkistvann ved alle kanter og tropisk klima, hva mer kan man ønske seg? Dette er en destinasjon for total avkobling der man bare kan nyte livet!

HMLEDIVA1015_2_30.jpg?v=1

HMLEDIVA1029_2_30.jpg?v=1

HMLEDIVA1050_2_30.jpg?v=1

Ving samarbeider med et flott hotell som heter LUX maldives, der jeg gjerne kunne tenke meg og bo. Dette er et luksus hotell på en av maldivenes største øyer, Didhoofinolhu.

Les mer om hotellet her: http://www.ving.no/maldivene/maldivene/diva-maldives

maldives-3.jpg

Ganske særegent og karakteristisk med atollene som dannes av kraterområdet. Her bygges hotellene over havet.

Klimaet er alltid rimelig stabilt da øygruppen er plassert nærme ekvator, så sånn sett er det ganske stor feksiblitet når man kan reise hit.

Wedding-Couple-on-Beach.JPG

Stedet er veldig romantisk og en populær destinasjon for brudepar. Siden dette er destinasjonen for total avkobling kan man virkelig fokusere på hverandre og la kjærligheten blomste! Det er en av de mest populære stedene for bryllupsreise, men det er også mulighet for å ha vielse her. Å gjøre det må jo være helt magisk! OBS, da landet er muslimsk vil ikke vielsen være lovlig i Norge, så det er mer symbolsk.

maldives01.jpg

Maldivene har en av verdens vakreste korallrev og er den ultimate desitasjonen for dykking.

Underwater-Bedroom-Suite-in-Maldives_1.j

Underwater-Bedroom-Suite-in-Maldives.jpg

Vil man helst oppleve undervanns verdenen på tørr grunn finnes det også turistbåter med glassbunn. Ellers så har de faktisk verdens første hotell og resturant undervann der man også kan få nyte det vakre synet.

Legger ved en stemningsfilm der man virkelig får et innblikk fra stedet, den viser nettopp hvorfor dette et min drømmedestinasjon:

Håper virkelig jeg får muligheten til å dra hit en gang! Prøver å spare så godt jeg kan og hadde jeg vunnet ukens konkurranse hadde det virkelig vært en bonus :biggrin:

Endret av strawberrybrunette
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The American Dream

Jeg husker fremdeles da jeg som 7åring satt i stua hos mine besteforeldre klistret foran tven og så Erik Diesens Reisebrev da han besøkte USA og Florida. Synet av Universal Studios og Disneyworld sitter fremdeles innprintet i hjernebarken den dag idag til tross for at dette er en god del år siden. Det sies at amerikanere sjeldent reiser utenlands fordi de rett og slett har så mye å oppleve hjemme - jeg tror på mange måter de har rett. Og dette er grunnen til at mitt drømmreisemål, det er USA.

Når du først skal over dammen er det viktig å ha GOD TID. Det er utrolig mye å oppleve, se, smake på og utforske. Hvis det blir slik at du stresser videre kun fordi du har lagt opp en tett timeplan tror jeg du blir skuffet (og ikke minst går glipp av masse perler). Jeg legger opp kun enkelte holdepunkt - alt som skjer ellers er opp til skjebnen å bestemme!

Reisen starter i Los Angeles. Kjent fra utallige filmer med sine strender som vi alle så i Baywatch og Pacific Blue. Tusle ned langs Santa Monica Pier og småle litt av alle de stereotypiske karakterene man finner der.
pier.jpg

Besøke "The Original Pantry", restauranten som har hatt åpent 24 timer i døgnet siden 1924. Ta en matbit på et sted som har vært uendret i alle år og gir deg følelsen av å gå rett inn i en Humphrey Bogard film noir.

original-pantry-cafe-los-angeles-4.jpg

Her handler det om å trøkke i seg klassiske amerikanske dinermåltid, langt ifra sunt - men vannvittig godt.

Mulighetene er mange, alt ifra å besøke siste hvilested for mange av de gamle filmstorheter til filmstudioer, fantastiske restauranter og ikke minst det kjente Griffith Observatory.

Noen dager senere går turen nordover langs kysten før man ender opp i San Fransisco. Byen med Golden Gate, de stupbratte gatene med sine verdensberømte "trams", de smale sjarmerende rekkehusene, Chinatown og ikke minst beryktede Alcatraz. Etter vinsmaking, gode middager, late dager i sjarmerende nabolag og historiske besøk er det på tide å forlate vestkysten.

DowntownSF.jpg

Vi drar dog ikke lange turen først før vi sjekker inn i en av verdens mest surrealistiske byer - Las Vegas. Selve syndenes by. Selvsagt reiser man inn på kvelden, slik at byens prakt virkelig får vist seg frem med lys mot den mørke himmelen. Her må man selvsagt bo i nærheten av "The Strip", besøke noen av de største casinoene, gå rundt med hakeslepp mens man forsøker å suge inn alle inntrykk før man også får med seg ett av de fantastiske Cirque du Soleil-showene. Har også hørt rykter om muligheten for å leie diverse drømmesportsbiler som Lamborghini og Ferrarimodeller på bane :D Slikt kan man selvsagt ikke la gå fra seg.

LasVegasStrip-1_1.jpg

Turen går så videre sørover og østover før man stopper i legendariske New Orleans. Byen som mer enn noen andre er kjent for sin miks av kulturer, både når det gjelder musikk og mat. Jazz, blues, kreolsk mat, slow cooking, barbeque - du finner alt her og mere til. Slenge seg med på en konsert en kveld i en av de lokale bulene, bestille et glass bourbon mens livlig klassisk jazz spilles i høyt tempo i bakgrunnen, eller om man er heldig er man der under fantastiske Mardi Gras.

4986269-Dwayne_Burns_And_His_New_Orleans

Reisen fortsetter videre og barnet i meg kommer frem for alvor - hvor skal vi? Jo selvsagt, Disneyworld Orlando! Ord blir egentlig for små til å beskrive de forventninger jeg har til denne opplevelsen. Og ja - jeg er kanskje over middels barnslig, men hvorfor ikke :D Fly rundt 2 dager omringet av en fantasiverden som ga meg så mye glede i barndommen. Enorme berg-og-dalbaner, alle de kjente og kjære figurene, alle detaljene i byggene, proppe inn med inntrykk som et barn propper innpå med godteri og is på 17 mai!

disney_world___main_street_christmas-102

Selvsagt må man også innom Universal Studiosparken!

main-vip.jpg

New York New York! Ingen besøk til USA uten å stikke innom The Big Apple. Spise klassisk New York style pizza. Tusle rundt på Time Square. Vandre rundt og se opp langs skyskraperne på Manhattan til man får kink i nakken. Stikke opp Chrysler Building og art decoens høyborg - Empire state building. En helikoptertur for å se byen ovenfra. Besøke Ellis Island og gå rundt i bygningene hvor min tipptippoldefar en gang ankom fra Norge.

times-square-1024x768.jpg

Som hobbyfotograf kan man ikke stikke innom byen uten å også besøke BH Photo. Verdens største fotobutikk. Denne er kuriost nok drevet av konservative Hazidicjøder med sine karakteristiske sorte hatter og krøllete hår. Butikken er så stor at den har vogner i taket for å transportere varer fra lager til kasse!

bh.jpg

Innimellom alle storbybesøkene forsøke å få med seg noen turer innom crazy ting som å ta bilde forann "worlds biggest ball of twine"

MNDARtwine98.jpg

Besøke en festival som SXSW

sxsw-2009-auditorium-shores-skyhigh-phot

Besøke en klassisk amerikansk småby

small-town-usa-boonsboro-md-bob-gardner%

Men det viktigste tror jeg er å ikke planlegge alt som sagt, min drøm er å bruke en hel måned i statene. Sette av noen dager i de store byene men ellers være åpen for å være spontan. Kunne ta seg noen dager ekstra ett sted hvis man har lyst. Bli kjent med nye mennesker, snuble inn på spisesteder uten å lese seg opp og i mente på forhånd. Ikke måtte låse seg fast som en japansk charterturist til et program uten et sekunds pause.

Jeg vet at dette er noe jeg vil oppleve, men selvsagt - heller før enn senere :)

Endret av Guybrush
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Abu Dhabi

Jeg ønsker å reise med Ving til Abu Dhabi i De Forente Arabiske Emirater.

En kan lese mer om stedet på ving sine nettsider:

http://www.ving.no/forente-arabiske-emirater/abu-dhabi

post-38476-0-70346600-1395612176_thumb.j

post-38476-0-19724100-1395612184_thumb.j

post-38476-0-55856900-1395612201_thumb.j

post-38476-0-08730400-1395612209_thumb.j

Jeg drømmer meg bort til en annen verden, nemlig til Abu Dhabi. Her finner en det meste... Late dager på stranden i steikende sol langs kritthvite strender, shopping til langt på kveld, ørkensafari, sanddynekjøring og mye mer. Det er bare fantasien som setter grenser! Det er store kulturforskjeller fra Midtøsten til Norge, noe som gjør reisen ekstra innholdsrik og spennende.

Jeg krysser fingrene for at jeg får muligheten til å oppleve hva denne eksotiske byen har å by på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av den frodige filmen The Grand Budapest Hotel av Wes Anderson som går på kino for tiden, drømmer jeg om å legge min neste reise til et lignende hotell i autentisk art nouveau stil (eller jugendstil, liberty, modernista, arts & crafts, fin de siècle, belle epoque, kjære barn med mange navn), og har saumfart ving.no i jakten på den ultimate arkitekturen. Her under kommer noen av mine favoritter så langt, så det ser ut som det må bli en tema-rundreise :-)

1656395_676591899050347_204122093_n.jpg

"The Grand Budapest Hotel" Film av Wes Anderson

Noen av Vings hoteller i art nouveau stil:

1. K+K Hotel Central, Praha:

HPRGKKCE1010_2_29.jpg?v=1

HPRGKKCE1004_2_12.jpg?v=1

2. Hotel Paris, Praha:

HPRGPARI1001_2_30.jpg?v=1

HPRGPARI1011_2_30.jpg?v=1

HPRGPARI1010_2_30.jpg?v=1

3. Det storslagne Danubius Hotel Gellèrt med det kjente termalbadet, og Budapest er jo absolutt en av mine favorittbyer også:

HBUDGELL1014_2_30.jpg?v=1

HBUDGELL1025_2_30.jpg?v=1

HBUDGELL1038_2_30.jpg?v=1

4. Grand Hotel Amrath, Amsterdam, er gjennomført herlig:

HAMSAMRA1018_2_30.jpg?v=1

HAMSAMRA1028_2_30.jpg?v=1

HAMSAMRA1031_2_30.jpg?v=1

5. Ultraglamorøse Intercontinental Carlton Cannes kan vi vel bare drømme om:HNCECONT1014_2_44.jpg?v=1

6. Hotel HCC Regente, Barcelona har autentiske modernista fasade:

HBCNREGE1006_2_12.jpg?v=1

7. Novotel Centrum, Budapest har flott fasade og spisesal:

BUTNOVC1002_2_12.jpg?v=1

Kanskje dere i Ving har forslag til flere art nouveau hoteller ellers i verden?

Nordmenn er jo veldig interessert i interiør og arkitektur, og kanskje det kunne være en idè å arrangere temareiser om arkitektur, for eksempel til Cuba, der det jo er mye fargerik art nouveau, eller art deco i Florida etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmereisen går til......................

Reykjavik!

http://www.ving.no/island/reykjavik

Imponerende at en by med ca 150 000 innbyggere har så høy puls på clubbing- og utelivsfronten, og et yrende festival- og kulturliv. Innen design og mote er islendingene også hippe, i handlegate nr én, Laugarvegur, kan du få utløp for ditt indre luksusdyr.

Men nå er jeg hverken partyløve eller moteløve, så jeg drømmer om å få oppleve den islandske kulturen gjennom mat, natur og opplevelser. Fråtse i god, tradisjonell islandsk mat. Sjømat, selvfølgelig! Lam og vilt står også på menyen. Gode restauranter har Reykjavik mange av.

Øverst på listen for meg ville være et besøk til Den blå lagune, et vulkankrater utenfor byen, der du kan bade i 40 grader varmt, dampende, turkisblått vann året rundt. Varme kilder og lavastein er eksotisk, badebuksa skal med på drømmereisen!

5a7e3964afd6a6e689e72c2dc7012b79.jpg

Må kanskje pakke polvottene også, scootertur på isbreen Langjökull hadde vært spennende. Eller kanskje jeg skal velge rafting eller hvalsafari? Klar for adrenalinkick!

Reykjavik har alt jeg kan ønske meg av en ferie, kontrastene er store og opplevelsesmulighetene utallige. Man kan ta koselige turer på hesteryggen eller utflukter til det mektige fossefallet Skogafoss . En by med beskjeden arkitektur, men den flotte Hallgrimskirken rager høyt og byr på utsikt fra tårnet.

Trendy byliv kombinert med varme kilder og islandsk mystikk - kan man drømme om mer?!

Hei Brontosour, Island er absolutt et spennende reisemål, og du kan nok få et veldig fin ferie i Reykjavik! Takk for ditt bidrag, og lykke til i konkurransen. mvh Sophie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min drømmereise går til Cuba! Link.

Min tante er fra Cuba, og hun og min onkel reiser dit hver vinter. Fascinert av historiene de forteller, bildene de viser og det at de liker seg så godt der nede gjør at jeg også ønsker å oppleve denne plassen. Det å tusle rundt i gatene i Havana, lete etter bortgjemte skatter, se på de gamle fargerike bilene som kjører rundt i gatene, de slitte fargerike husene, dette er en drøm jeg håper går i oppfyllelse. I Havana ville jeg definitivt bodd på Nacional De Cuba. Hotellet virker veldig sjarmerende og det at Frank Sinatra har bodd der er selvfølgelig et pluss.

Hotel_Nacional_de_Cuba%2C_Havana%2C_Cuba

Cuba har så mye å fortelle, og for meg som er glad i historie blir jeg bare mer og mer dratt til landet. Sensuelle kvinnelige dansere som har rytmen i blodet, som går med røde kjoler. Åh, jeg kan ikke annet enn å drømme meg bort...

New-Top-Salsa-Songs-2013-List.jpeg

Jeg drømmer meg bort til de kritthvite strendene ved Varadero. Det ser jo ut som paradis på jord! Etter en stund med dagdrømming på ving.no virker Melia Las Americas som det perfekte hotellet for meg! Kritthvite strender hvor man kan snorkle og dykke og kort vei til lokalt sentrum. Rommene virker helt fantastiske, tenk å våkne på morgenen, titte ut av vinduet og se det turkise havet. Jeg kunne ikke tenke meg noe finere enn dette. Stort pluss at ving ikke bare har hotell for barnefamilier, men også for oss som drømmer om en rolig ferie!

varadero-beach.jpg

Jeg ville også tatt en tur innom Playa Ancon, etter å ha lest på tripadvisor virker stranden som en fantastisk plass. Jeg hadde ikke klart å velge mellom Varadero og Playa Ancon, og ville helst fått med meg begge deler.

play-ancon-sand.jpg

Etter å ha sett på ving.no fant jeg ut at "Cuba rundt" passer ypperlig for meg. "Bli med på Vings rundreise på Cuba og opplev landets kultur, natur og historie. Kombiner med en uke sol og bad". Luksusproblemet hadde blitt å finne ut om jeg ville kombinert reisen med en uke i Varadero eller en uke i Havana.. ;)Link til drømmereisen.

havana-musicians.jpg

Å dra til Cuba er ett av mine største reiseønsker. Det er dyrt å dra til Cuba, men etter jeg er ferdig med studiene mine skal definitivt Cuba være et av stedene jeg krysser av på min reiseliste. Å få oppleve dette gjennom ving.no hadde vært helt fantastisk!

Edit: Bilder funnet på google.

Hei aphrodisiac, Cuba er et veldig spennende reisemål. Er nok derfor flere her inne har det som sitt drømmereisemål. Takk for ditt bidra i konkurransen. Lykke til! mvh Sophie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...