Gå til innhold

SPONSET: Del ditt reisetips og vinn gavekort på 5000 kroner!


Ving Norge

Anbefalte innlegg

Florida og cruise i Karibien.

Jeg har vært i USA tre ganger til nå, og skal på min fjerde tur i juni. Den første gangen var jeg i Florida, andre gangen var jeg innom 11 stater borte ved vestkysten, tredje gangen var jeg i Florida og i staten New York i byen Buffalo, i hovedsak for å se Niagara Falls. Vi var både på den amerikanske og kanadiske siden av fossen og jeg anbefaler absolutt den kanadiske siden om du først skal dit. Denne gangen skal jeg tilbake til Florida, det er det flere grunner til. Dette er første gangen kjæresten min blir med til USA, og jeg ønsker at han skal få oppleve mye på kort tid. Dermed skal vi innom Orlando, Miami og Fort Lauderdale i Florida også skal vi en uke på cruise i Karibien. Jeg har brukt lang tid på å planlegge turen best mulig, slik at kjæresten min skal få oppleve mye i spennende i Florida.

Vi får 9 netter i Florida til sammen før og etter cruiset og planen vår ser slik ut:

To netter i South Beach i Miami, en natt i Fort Lauderdale før cruiset, to netter i Fort Lauderdale etter cruiset og til sist fire netter i Orlando. Ved dette opplegget håper jeg å gi kjæresten min et lite innblikk i alt Florida har å by på! ( http://www.ving.no/usa/florida ).

I Miami blir det kun kos på stranden og å utforske utelivet. I Fort Lauderdale blir det å slappe av på stranden pluss en tur innom Sawgrass Mills og selvfølgelig en tur med shuttle taxien, blir jo en liten sightseeing i seg selv. Om det ikke var for at vi uansett skal til Bahams med cruiset, hadde vi tatt en tur med båten fra Fort Lauderdale dit :) (Vil ikke anbefale for mange dager i Fort Lauderdale, da Florida har så mye mer å by på). På vei opp til Orlando drar vi innom Everglades (er en liten park der på vei opp mot Orlando som jeg har vært i før og tenker kjæresten kommer til å like). I Orlando blir det en del shopping og ihvertfall Universal studios på oss, Bush Gardens er også å anbefale :) Liker shoppingen bedre i Orlando enn Fort Lauderdale, men det er vel smak og behag. Likte meg ikke spesielt godt i Disney Land sist, var alt for mange mennesker der, men om man ikke har vært der før er det noe som burde oppleves.

I Orlando hadde vi først tenkt å ta helikopter over parkene på kvelden for å se fyrverkeriet derifra, men det blir dessverre for dyrt for oss (1500 kr per pers i ca 30 min, mener jeg). Men det må så absolutt være en fin opplevelse om man har interesse for dette. Vi har før leid hus i Florida da vi har vært flere familier som reiser sammen, men denne gangen blir det hotell.

Jeg har aldri vært på cruise før, så dette er jeg veldig spent på. Vi reiser med Royal Caribbean, skipet heter Allure of the Seas. ( http://www.ving.no/cruise/royal-caribbean-cruise-lines ). Vi skal innom Bahamas, St. Thomas og St. Maarten ( http://www.ving.no/cruise/cruise-i-karibia/7-netters-cruise-i-ostlige-karibia-71679 ). Vi har bare hørt gode ting om cruise, men kjenner ikke noen som har tatt denne ruten, så det er vi veldig spente på.

Om vi hadde hatt bedre tid hadde vi garantert dratt innom Key West. Turen ned er i seg selv en fantastisk opplevelse og stedet har en helt egen "feeling". Jeg var der første gangen jeg var i Florida og får ikke stedet ut av hodet. Det er en skikkelig koselig by, koselige hus og små gater, rare mennesker... Burde definitivt oppleves om man først tar turen til Florida!

Vi er veldig spente på turen, og jeg gleder meg utrolig mye til å få reise til Florida enda en gang! Vi har spart utrolig mye for å få denne turen til å gå i oppfyllelse. Man vet aldri hva morgendagen bringer, og vi er veldig opptatt av å leve livet mens vi har mulighet til det! Min bestefar ble syk rett etter han ble pensjonist, for en stund siden fant han en lapp med alt han hadde tenkt å gjøre etter han pensjonerte seg, alle stedene han ville reise, alt han skulle ordne osv. Dette har det omtrent ikke blitt noe av. Bare en liten tankevekker om at man må leve mens man kan...

Edit: ser jeg linket feil først.

Endret av aphrodisiac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eventyrferie på budsjett i Hellas!

Pakk telt og primus og 40-liters-ryggsekk. Ta rutefly til Athen eller Santorini med Ving og hopp ombord i neste båt derifra og utforsk øyriket Kykladene. Eller kombiner eventyrferien med ei avslappande charteruke på Rhodos for eksempel. Båtreisene kan du planlegge her: Greece Ferries

Prøv for eksempel øyene Paros og Andiparos. Grashoppesang om kveldane, gresk yoghurt med honning og valnøter til frukost, vannmelon til lunsj på øde strender. Idylliske tavernaer i lokale smug, strikkande, svartkledde bestemødre. Mopedtur til grottene, vind i håret, Metaxa i lav kveldssol.
Naxos neste; vindmøller, grasiøse gatekattar, Kardemommeby-aktig, labyrintiske landsbyar, livlege, inkluderande gatefestar.
Så Amorgos; blomsterbarn-øya. Som i kultfilmen The Big Blue av Luc Besson, uberørt, storslagen. Å vakne opp til vrinskande esel og galande hanar, solsvidd urteduft utanfor teltet, gjestmilde munkar på Monastiri- klosteret.
Vidare til Skhinousa, den vesle øya med berre 200 fastboande. På lasteplanet til ein traktor frå havna opp til ein liten landsby. Postkontoret inne på familiens kjøkken, frimerka i skuffa under matbordet. Den øde stranda, Psili Ammos, -eit paradis på jord! Berre eit telt til i den andre enden av bukta, ein vanntank i eit tre som dusj, eit flokk kyr, to nakne nabo-nudistar, som firfisler i solsteiken, tromming og dansing om kveldane.
Folegandros, vår siste hamn. Luftig, stillferdig og ettertenksom, ein skatt av ei øy. Der sov vi under open himmel langs ein landeveg ved havet. Eit stjerneteppe over oss, saltkrystallar på solbrun hud..

I ettertid har eg berre vore på to meir vanlige, men fantastiske sydenturar til Kreta, men ingenting kan måle seg med å ta ryggsekken fatt og oppdage verda på eiga hand.
Øyloffing i øygruppa Kykladene er tilgjengelige for alle med litt eventyrlyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.ving.no/danmark/kobenhavn

Ta turen til Danmarks hovedstad, København. Nyhavn med sin koselige atmosfære, Strøget med butikker og folkeliv. Amalienborg Slott med vaktskifteoppvisning er i gåavstand, og vil du se byen i fugleperspektiv så er Fredriks kirke rett rundt hjørnet og tilbyr utsiktsturer i tårnet i helgene. Blir du inspirert av de mange syklistene byen er det bare å leie en bysykkel.

I sommersesongen (og julemarkedsesongen) er et besøk på Tivoli et must. Siden jeg har vært i København utenom sesongen, så har det utgått, men nord-europas største akvarium, Den Blå Planet, har vært et spennende alternativ. (Ta metroen til Kastrup). Hammerhaier, tropisk fisk, anakondaer og sjøløver, der er det full action!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amsterdam må anbefales, nå som våren nærmer seg!

Med sine mange kanaler og små broer er den vakker og annerledes. Sigthseeingbåtene går i skytteltrafikk, de mange fargerike husbåtene langs kanalene er eksotiske. Og jeg lar meg sjarmere av arkitekturen til de klassiske kanalhusene, jeg synes de er så flotte!

Spesielt langs kanalen Singel er det mange vakre bygg, i tillegg til kuriositeten verdens minste hus - kun en meter i bredden. Ved Singel ligger også det kjente flytende blomstermarkedet, innkjøp av tulipanløker er obligatorisk her!

Det mangler ikke på museer i Amsterdam, Rembrandt (på Rijksmuseum)og van Gogh-museet er verdt et besøk. Det mangler heller ikke på cafeer i Amsterdam, eller restauranter med nydelig mat.

Er man på vår-visitt så er Keukenhofparken spektakulær, visstnok verdens største blomsterpark. Den ligger litt utenfor flyplassen, en utflukt dit er virkelig en opplevelse.

http://www.ving.no/nederland/amsterdam

Amsterdam er en veldig hyggelig by!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LA KROPP OG SJEL KOMME I VATER I DEIA

Mitt reisetips er Deia, en liten fjelllandsby på vestkysten av Mallorca.

http://www.ving.no/spania/deia/es-moli Vi har nå vært der 3-4 ganger; på alt fra pappaperm til bryllupsreise. Vi har bodd på Es Moli hver gang og har falt for det hotellet.

HVORFOR DEIA?

Oh, what's not to love? Vi dro der opprinnelig fordi mannen min håpet å finne rester av det engeske hippie-miljøet som var der på 70-tallet. Det er nok helt forsvunnet - stedet er blitt en eksklusivt feriested siden den gang. Okke som, man skjønner hvorfor bleke briter valfartet dit.

HVEM PASSER DET FOR?

Gjør ikke noe å ta med kidsa dit; men jeg ville vel anbefalt det for voksne reisende. På Hotel Es Moli er klientellet definitivt voksent - velstående engelske pensjonister flokker dit.

HVA KAN JEG GJØRE DER?

Kort sagt: nyte livet. Men jeg kan jo være mer spesifikk:

Sitte i det uvanlig vakre og velholde hageanlegget til Es Moli; bade, nyte utsikten eller ta en dypp i bassenget.

Gå på tur - enten for deg selv eller delta på arrangerte fotturer i fjellene. Bile ned til den lille, sjarmerende badebukten Cala Deia med rullesteinstrand. Der er det et par koselige og bra restuaranter.

Deia by har et særdeles godt restaurantutvalg. Virkelig top-noch i alle prisklasser. Litt unna ligger restuarant Bens D'Avall som har sanket priser i mange år. Nyt nydelig lam der - og fantastisk utsikt.

De har et lite museum i Deia sentrum over den engelske forfatteren Robert Graves (har bl a skrevet "I, Claudius"). Nydelig lite mallorkinsk hus som er trivelig å besøke.

Man kan også dra til Es Moli sitt private badeanlegg som ligger en liten kjøretur fra Deia. Supersjarmerende anlegg som ligger på steinhyller ned en skrent, med brygge man kan hoppe fra.

Deia by har veldig få butikker å by på - ikke så mye utover en kolonial og en klesbutikk. Og da slipper man alle de grusomme suvenirsjappene man finner alle andre steder. Et pluss synes vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for mange bra svar! Jeg var syk på slutten av forrige uke, så fikk dessverre ikke trukket en vinner på fredag. Derfor går jeg går gjennom alle reisetipsene i dag, og så annonserer vi vinneren av den første konkurransen!

Annonsert vinner kommer i løpet av dagen !

Mvh

Sophie

Endret av Ving Norge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vinneren valgt! Vi syntes Linda/Fashionistaen hadde skrevet et veldig fint reisetips, med mange fine bilder til. Gratulerer så mye. Jeg har sendt deg en direktemelding.

Det var mange gode bidrag, så valget var ikke lett. Men for dere som ikke vant denne uken, har nå en ny sjanse!

Denne uken - uke 17 (17.- 23. mars) - ønsker vi at dere skal drømme dere bort på ving.no. Skriv et innlegg og fortell hvor din drømmereise går. Legg ved en link fra ving.no til destinasjonen, eller hotellet du omtaler. Vinneren vil bli annonsert 24. mars.

Lykke til!

Mvh

Sophie

Endret av Ving Norge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vinneren valgt! Vi syntes Linda/Fashionistaen hadde skrevet et veldig fint reisetips, med mange fine bilder til. Gratulerer så mye. Jeg har sendt deg en direktemelding.

Det var mange gode bidrag, så valget var ikke lett. Men for dere som ikke vant denne uken, har nå en ny sjanse!

Denne uken - uke 17 (17.- 23. mars) - ønsker vi at dere skal drømme dere bort på ving.no. Skriv et innlegg og fortell hvor din drømmereise går. Legg ved en link fra ving.no til destinasjonen, eller hotellet du omtaler. Trekningen vil være 24. mars.

Lykke til!

Mvh

Sophie

Min drømmereise med Ving

Jeg gikk inn på Ving,no for å lete etter min drømmereise. "Eksotiske reiser" valgte jeg uten og nøle.

"Reis direkte med våre charterfly til Aruba, Mexico, Cuba og Thailand eller velg blant rutefly som tar deg til steder som Florida, Maldivene, Sri Lanka, Mauritius, Gambia, Dubai og Bali. " Ving

Jeg føler det nesten er umulig og velge kun en av disse fantastiske destinasjonene! Men om jeg måtte velge kun en så endte det med Mexico. Turkis krystallklart vann, hvite strender, sol og avslapping. Og ikke minst meksikans mat som er min favoritt!

post-80870-0-20315500-1395060399_thumb.j

Ving tilbyr noe som heter kombinasjonreise som jeg absolutt hadde valgt.

"Kombinér flere reisemål i ferien og se mer av Mexico! Reis for eksempel til Isla Mujeres første uken, svøm med delfiner og opplev magien på vårt kliss nye og avslappende reisemål. Reis deretter til Playa del Carmen og avslutt ferien på et større reisemål med litt mer fart og spenning." Ving

Perfekt!!

post-80870-0-41392200-1395060624_thumb.j

Tenk å sitte på denne baren på kveldstid da.

Første uken i Isla Mujeres må bli dette luksuhotellet:

http://www.ving.no/mexico/isla-mujeres/hotel-villa-rolandi-thalasso-spa-gourmet-beach

"Hotel Villa Rolandi Thalasso Spa, Gourmet & Beach er et luksushotell utover det vanlige og passer deg som vil slappe av, spise god mat og nyte det karibiske havet. Her bor du i vakre og rolige omgivelser ved en privat strand. "

post-80870-0-36192900-1395061296_thumb.j

Andre uken i Playa del Carmen er drømmehotellet dette:

http://www.ving.no/mexico/playa-del-carmen/the-royal

post-80870-0-22833000-1395061594_thumb.j

post-80870-0-76873400-1395061606_thumb.j

Ving tilbyr også flere ulike utflukter.

http://www.ving.no/mexico/playa-del-carmen/utflukter

Førstevalget mitt hadde blitt å få svømme med delfiner!!

post-80870-0-02604900-1395061951_thumb.j

Alle bilder er tatt fra ving.no

Hilsen Solveg

Endret av wonderlust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vinneren valgt! Vi syntes Linda/Fashionistaen hadde skrevet et veldig fint reisetips, med mange fine bilder til. Gratulerer så mye. Jeg har sendt deg en direktemelding.

Det var mange gode bidrag, så valget var ikke lett. Men for dere som ikke vant denne uken, har nå en ny sjanse!

Denne uken - uke 17 (17.- 23. mars) - ønsker vi at dere skal drømme dere bort på ving.no. Skriv et innlegg og fortell hvor din drømmereise går. Legg ved en link fra ving.no til destinasjonen, eller hotellet du omtaler. Trekningen vil være 24. mars.

Lykke til!

Mvh

Sophie

Jeg vil påpeke at i hovedinnlegget står det klart og tydelig at vinneren skal trekkes, og at det er en trekning det gjelder. Dermed gikk jeg ut i fra at det var tilfeldig hvem som vant.

Nå skriver dere derimot at det var et vanskelig valg, men at valget til slutt falt på xxxxx, fordi vedkommende hadde så flott reisetips.

Jeg mener at dette er litt urimelig, da mange inkludert meg nok ville anstrengt seg litt mer om de visste at vinneren ble valgt på grunnlag av kvalitet på reisetips, og ikke tilfeldighet.

Anonymous poster hash: 4d7bd...190

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil påpeke at i hovedinnlegget står det klart og tydelig at vinneren skal trekkes, og at det er en trekning det gjelder. Dermed gikk jeg ut i fra at det var tilfeldig hvem som vant.

Nå skriver dere derimot at det var et vanskelig valg, men at valget til slutt falt på xxxxx, fordi vedkommende hadde så flott reisetips.

Jeg mener at dette er litt urimelig, da mange inkludert meg nok ville anstrengt seg litt mer om de visste at vinneren ble valgt på grunnlag av kvalitet på reisetips, og ikke tilfeldighet.

Anonymous poster hash: 4d7bd...190

Signerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min drømmereise går til Tanzania, Zanzibar. http://www.ving.no/tanzania/zanzibar

Først noen dager på Safari og i Masai landsby på fastlandet, før turen går videre til zanzibar og hotellet Breezes beach club og spa.

Her skal jeg og min kjære nye lange dager på stranda med en god bok i hånden og sol på kroppen. Om det blir for mye strandliv tar vi kanskje turen til jozani foreset eller stonetown.

post-59503-0-01226100-1395075603_thumb.j

post-59503-0-60603600-1395075615_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min drømmereise går til Tanzania, Zanzibar. http://www.ving.no/tanzania/zanzibar

Først noen dager på Safari og i Masai landsby på fastlandet, før turen går videre til zanzibar og hotellet Breezes beach club og spa.

Her skal jeg og min kjære nye lange dager på stranda med en god bok i hånden og sol på kroppen. Om det blir for mye strandliv tar vi kanskje turen til jozani foreset eller stonetown.

Konkurransen er over ._.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Konkurransen er over ._.

Hvis du ser etter så er det startet en ny konkurranse som er ferdig 23 mars, hvor man skal beskrive sin drømmereise hos ving :)

Edit: skrivefeil

Endret av lillemeg90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser etter så er det startet en ny konkurranse som er ferdig 23 mars, hvor man skal beskrive sin drømmereise hos ving :)

Edit: skrivefeil

Den nye var i så fall en storbyferie :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye var i så fall en storbyferie :P

Denne uken - uke 17 (17.- 23. mars) - ønsker vi at dere skal drømme dere bort på ving.no. Skriv et innlegg og fortell hvor din drømmereise går. Legg ved en link fra ving.no til destinasjonen, eller hotellet du omtaler. Trekningen vil være 24. mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er vinneren valgt! Vi syntes Linda/Fashionistaen hadde skrevet et veldig fint reisetips, med mange fine bilder til. Gratulerer så mye. Jeg har sendt deg en direktemelding.

Det var mange gode bidrag, så valget var ikke lett. Men for dere som ikke vant denne uken, har nå en ny sjanse!

Denne uken - uke 17 (17.- 23. mars) - ønsker vi at dere skal drømme dere bort på ving.no. Skriv et innlegg og fortell hvor din drømmereise går. Legg ved en link fra ving.no til destinasjonen, eller hotellet du omtaler. Trekningen vil være 24. mars.

Lykke til!

Mvh

Sophie

HAr du lov å oute navnet til vinnere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken - uke 17 (17.- 23. mars) - ønsker vi at dere skal drømme dere bort på ving.no. Skriv et innlegg og fortell hvor din drømmereise går. Legg ved en link fra ving.no til destinasjonen, eller hotellet du omtaler. Trekningen vil være 24. mars.

Rart. De skrev storbyferie tidligere :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr du lov å oute navnet til vinnere?

Fashionistan hadde skrevet "Mvh, Linda" nederst i innlegget :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...