AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #1 Skrevet 3. mars 2014 Hei! Jeg er 21 år, og har kun hatt en bank så langt. Men nå skal jeg ta opp et lite forbrukslån, og banken jeg har nå er ganske liten, og tilbyr kun lån til bil og bolig. Jeg har sett litt på Nordea, siden de tilbyr såkalt "Check-In" lån til unge. Den effektive renten der er 13,78%. Jeg vet ikke helt om dette er høyt eller helt greit? Er det noe annet spesielt jeg bør tenke på hvis jeg skal bytte bank? Jeg har sett igjennom prislistene og vilkårene på Nordea sin hjemmeside og finner ikke noe som virker spesielt negativt ved eventuelt bytte til dem. Anonymous poster hash: 4ea9d...274
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #2 Skrevet 3. mars 2014 Ikke ta opp forbrukslån! http://m.youtube.com/results?q=luksusfellen&sm=3Anonymous poster hash: 5d0cc...64a 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #3 Skrevet 3. mars 2014 Ikke ta opp forbrukslån! http://m.youtube.com/results?q=luksusfellen&sm=3Anonymous poster hash: 5d0cc...64a Slapp av, jeg har god oversikt over min egen økonomi. Havner ikke på gata av et forbrukslån jeg har råd til å betale ned. Anonymous poster hash: 4ea9d...274
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #4 Skrevet 3. mars 2014 Nytter ikke å ha god oversikt over egen økonomi. Det faktum at du vurderer et forbrukslån burde stoppe deg. Anonymous poster hash: 98a9b...682 8
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #5 Skrevet 3. mars 2014 Nytter ikke å ha god oversikt over egen økonomi. Det faktum at du vurderer et forbrukslån burde stoppe deg. Anonymous poster hash: 98a9b...682 Men nå er det nå sånn at jeg skal ta opp et forbrukslån, noe jeg har tenkt grundig igjennom fra før av, og lurer rett og slett bare på om noen har noen gode råd å komme med med tanke på å bytte bank da. Jeg mener ikke å høres frekk ut, men jeg vil ikke starte en diskusjon om hvorledes jeg bør ta opp et forbrukslån eller ikke. Anonymous poster hash: 4ea9d...274 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #6 Skrevet 3. mars 2014 Du får ikke et forbrukslån som ny kunde, ikke før det er gått minst 6 mnd, slik at de får et bilde av deg som kunde. Derfor er det ingen her som anbefaler deg å bytte bank. Og jeg antar du allerede har fått nei av din egen bank. Kredittkort er også noe du bør holde deg unna. Anonymous poster hash: 98a9b...682 2
-Jiinxs- Skrevet 3. mars 2014 #7 Skrevet 3. mars 2014 For å svare på det TS spør etter. Så synes jeg at 13,78% er en fin rente på et forbruktslån, ta f.eks DNB som tilbyr 16,20%.
Gjest constance90 Skrevet 3. mars 2014 #8 Skrevet 3. mars 2014 Bank Norwegian har vel heller ikke så dyrt forbrukslån. Det får du på dagen
våren14 Skrevet 3. mars 2014 #9 Skrevet 3. mars 2014 Har du god oversikt over økonomien klarer du å spare og trenger ikke forbrukslån. Nordea er dyrt, forbrukslån er dyrt.Hvorfor liker du å gi fra deg pengene dine til banken? 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #11 Skrevet 16. mai 2014 Skjønner at du er ung og dum. ! Du kan tenke igjennom det hundre ganger om du vil.. du er fortsatt 21år. Hvorfor i all verden ta opp forbrukslån, ferie antar jeg? Spar noen mnd istedenfor selv om jeg tipper du vil ha pengene rett i banken. Men 13% rente er ikke noe særlig. Anonymous poster hash: 6cc30...406 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #12 Skrevet 16. mai 2014 Det er aldri lurt å ta på forbrukslån. Punktum. Jeg har lånt til utdanning og bolig, men ikke noe mer. Og skal aldri mer ta opp nye lån.Anonymous poster hash: c3b5d...a0f 2
Gjest Blubbs Skrevet 16. mai 2014 #13 Skrevet 16. mai 2014 Renten som Nordea tilbyr er en veldig grei rente for ett forbrukslån. Og joda, man får forbrukslån som ny kunde, men du må i større grad dokumentere all inntekt, og gjeld. Samt de vil være strengere. 1
punkyB Skrevet 16. mai 2014 #14 Skrevet 16. mai 2014 Du kan jo bare sjekke med forskjellige banker hva slags lån du kan få ? Vet ikke om du kan få kreditt på vanlig (lønns)konto - det er jo litt avh, av hvor mye du ønsker i lån. Vil anta du får gunstigere betingelser ved å bli kunde der - du må jo også se på hva det resterende banktilbudet vil koste deg. Jeg ville valgt en bank som satser litt på unge kunder - mange har jo gunstige lån for unge - sjekk om de har gode BSU betingelser osv.
Wildlily Skrevet 16. mai 2014 #15 Skrevet 16. mai 2014 I gamle dager sparte vi til det vi hadde lyst på. Da visste vi at vi hadde råd til det. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #16 Skrevet 16. mai 2014 Du får ikke et forbrukslån som ny kunde, ikke før det er gått minst 6 mnd, slik at de får et bilde av deg som kunde. Derfor er det ingen her som anbefaler deg å bytte bank. Og jeg antar du allerede har fått nei av din egen bank. Kredittkort er også noe du bør holde deg unna. Anonymous poster hash: 98a9b...682 Dette er et glimrende eksempel på at man får svada svar når man spør på nett. Det som sies her stemmer selvfølgelig ikke. Man kan få låni som ny kunde. Hvor i alle dager har du den 6 md regelen fra? Anonymous poster hash: 4bb1a...612
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #17 Skrevet 17. mai 2014 Dette er et glimrende eksempel på at man får svada svar når man spør på nett. Det som sies her stemmer selvfølgelig ikke. Man kan få låni som ny kunde. Hvor i alle dager har du den 6 md regelen fra? Anonymous poster hash: 4bb1a...612 Hvor i alle dager har du regelen om at det ikke stemmer? Ulike banker har ulike krav. Noen krever at du må ha vært kunde fra tidligere, andre tilbyr forbrukslån uten å kreve historikk. Jeg har selv jobbet i bank, der store deler av jobben gikk ut på søknadsbehandling av forbrukslån og kredittkort, og der var det var et stort pluss om kunden hadde god betalingsreferanse fra før. Anonymous poster hash: c1da5...9d2 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #18 Skrevet 17. mai 2014 I gamle dager sparte vi til det vi hadde lyst på. Da visste vi at vi hadde råd til det. I gamle dager snødde det om sommeren også har jeg hørt.Anonymous poster hash: 16bce...d04
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #19 Skrevet 17. mai 2014 Hvor i alle dager har du regelen om at det ikke stemmer? Ulike banker har ulike krav. Noen krever at du må ha vært kunde fra tidligere, andre tilbyr forbrukslån uten å kreve historikk. Jeg har selv jobbet i bank, der store deler av jobben gikk ut på søknadsbehandling av forbrukslån og kredittkort, og der var det var et stort pluss om kunden hadde god betalingsreferanse fra før. Anonymous poster hash: c1da5...9d2 Om du leser innlegget jeg svarte på, så ser du hvorfor mitt svar medfører mer riktighet. Du sier jo også selv at dette varierer fra bank til bank; altså er det ingen regel som sier hverken det ene eller andre. Brukeren jeg svarte var særdeles bombastisk i sin utalelse om at: "Du får ikke et forbrukslån som ny kunde, ikke før det er gått minst 6 mnd...". Det er da feil, siden bankene praktiserer ulikt, noe også flere av svarene her viser. Anonymous poster hash: 4bb1a...612 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #20 Skrevet 17. mai 2014 I gamle dager snødde det om sommeren også har jeg hørt.Anonymous poster hash: 16bce...d04 ??? Spare først i stedet for forbrukslån var det eneste lure før, og det er det eneste lure nå. Det eneste man oppnår ved forbrukslån er å betale mye mer enn man trenger for det man kjøper, og dermed få mye dårligere råd senere. Dermed får man råd til færre ting. Så har man lyst på dårlig råd og få kjøp, får man endelig ta opp et forbrukslån. Men jeg skjønner virkelig ikke hvorfor noen skulle ønske seg dårligere råd (??)Anonymous poster hash: c3b5d...a0f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå